Toon posts:

nieuw geheugen

Pagina: 1
Acties:
  • 29 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hoi allemaal,
ik heb een vraagje: Ik heb nu in mijn computer 512 mb werkgeheugen dat zijn 2 reepjes van 256 mb en ik wil nu 1024 mb erbij doen kan ik dan die 2 van 256 mb erin laten zitten of werkt dat dan niet? of moet ik ipv van in 1 keer 1024 mb erin te doen dan 2x 512 mb erbij doen?

ps. bij m'n werkgeheugen stond ook iets van dual channel ik weet niet of dat van belang is maar toch.

alvast bedankt.

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Vermeld eerst eens hoeveel geheugen banken je hebt op het moederbord :)

March of the Eagles

Verwijderd

we moeten een paar dingen weten:

Je CPU
je Mobo
en of je ramsticks dubblesided of singlesided zijn (zie FAQ)

Verwijderd

Topicstarter
dit is mijn systeem:
intel p4 2.4 ghrz
512mb (2x 256)
moederbord weet ik niet precies maar ik heb gezien dat er 4 sloten zijn waar ik een geheugenkaart in kan zetten
videokaart geforce 6600 gt (niet belangrijk voor dit neem ik aan)

ps. ik zal nog ff kijken voor dat ramstick (hopenlijk is dat niet heel belangrijk want ik weet niet echt wat dat is maar ik zal het ff lezen in de faq)

Verwijderd

Met 3 gevulde geheugen banken kan je iig geen Dual Channel draaien zover ik weet. Ik denk overigens niet dat 1536 MB RAM nu echt noodzakelijk is (gebruik je wel RAM-intensieve programma's als videobewerkingsprogs etc?). Maargoed, dat was je vraag niet.
Als het fysiek past (dus als je 3 geheugen banken hebt), is het geen probleem, alleen zul je dan wel Dual Channel kwijtraken. De 3 reepjes zullen dan Single Channel gaan lopen.

Verwijderd

Topicstarter
en als ik er 2 van 512 bij zet raak ik dan ook mijn dual channel kwijt?

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Nee, want dan heb je even repen. (dual channel werkt niet met oneven repen)

[ Voor 124% gewijzigd door XWB op 25-06-2005 23:38 ]

March of the Eagles

Verwijderd

Topicstarter
oke dan weet ik dat het geen kwaad kan bedankt voor de hulp :)

Verwijderd

Nee dan draaien de twee van 256MB in en de twee van 512MB in Dual Channel, dus dat lijkt op zich wel de beste optie. Of als je geld teveel hebt gooi je de twee van 256MB eruit en koop je twee nieuwe van 1024MB :Y)

~edit~
wat hacku zei dus :)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2005 23:39 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

PMG FAQ
Welke processor/moederbord/geheugen moet ik nemen?
Kan ik verschillende soorten/groottes/snelheden geheugen mixen?
Hoeveel/welk geheugen kan ik maximaal op mijn moederbord plaatsen?

Daarnaast staat ongetwijfeld ook het een en ander in de handleiding van je moederbord. Mocht je die toevallig kwijt te zijn geraakt, dan kun je deze gewoon van de website van de mobofabrikant downloaden. Hoe je je mobo kunt identificeren staat tevens in de PMG FAQ beschreven :)

Dit topic gaat dicht; het is hier op GoT namelijk de bedoeling dat je research pleegt, voordat je een topic start. Daaronder valt dus o.a. het raadplegen van de FAQ van het probleem-gerelateerde GoT-subforum. We kunnen helaas op geen enkele manier uit je topicstart afleiden of je dat ook maar hebt gedaan. Zie ook de [faq]Registratievoorwaarden[/] ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.