[XP] Ethernetcontroller wil niet installeren

Pagina: 1
Acties:
  • 587 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• SH4D3H
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-10-2025
Ik heb vandaag m'n nieuwe Asus A7N8X Deluxe Rev2.0 ingebouwd, en gelijk windows maar helemaal opnieuw erop gegooit.
Nu zitten er 2 LAN aansluitingen op m'n bord, en na het uitvoeren van de Nforce drivers ( en reboot enzo ).
Nu staat in er Apparaatbeheer bij Netwerkadapters '1394-netwerkkaart' en 'NVIDIA nForce Networking Controller' en bij Overige apparaten 'Ethernet-controller'.
Verwijderen heeft geen zin, dan komt ie weer terug.
Installeren kan windows niet zelf, en ook het herinstalleren van de Nforcedrivers hielp niet.

Ik gebruik XP Prof SP2.

Iemand 'n idee?

• Morax
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:15
Bij mijn mobo (Asus A7N8X-E Deluxe) was mijn tweede LAN-adapter van een totaal ander merk. Hiervoor moest ik de Marvell LAN Drivers hebben en hij werd dus ook niet geïnstalleerd met de Nvidia Nforce drivers :)

What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!

• SH4D3H
Klinkt logisch, stom van me.
Kzal 'ns op zoek gaan.

• DanielB
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-08-2025
De A7N8X Deluxe rev2.0 heeft een 3com 3c902 onboard :)

• SH4D3H
Tis gelukt :)
Dank voor het typenr, ik kon het 3com gebeuren al vinden op de asus site, maar wist niet welk type ik zocht :P

• DanielB
SH4D3H schreef op zaterdag 25 juni 2005 @ 23:22:
Tis gelukt :)
Dank voor het typenr, ik kon het 3com gebeuren al vinden op de asus site, maar wist niet welk type ik zocht :P
Mede-eigenaren van dit lekkere bord help ik graag ;)

• SH4D3H
DanielB schreef op zondag 26 juni 2005 @ 02:14:
[...]
Mede-eigenaren van dit lekkere bord help ik graag ;)
Hehe, schok me rot toen ik opeens 'n stem hoorde.
Was wel even wennen zo'n sociaal bord :)

• DanielB
SH4D3H schreef op zondag 26 juni 2005 @ 10:35:
[...]

Hehe, schok me rot toen ik opeens 'n stem hoorde.
Was wel even wennen zo'n sociaal bord :)
Ik gebruik altijd een andere geluidskaart dan die onboard zit, dus staat mijn onboard uitgeschakeld. Dan heb je geen last van die stem (die overigens ook in de BIOS uit te schakelen is).

Heb jij geen CD trouwens meer bij je moederbord? Daar staat namelijk op dat er een 3com 3c902 op je moederbord zit :)

[ Voor 38% gewijzigd door DanielB op 26-06-2005 10:48 ]

• SH4D3H
n0pe.
Dit bord heb ik gekregen van de winkel ter vervanging van m'n overleden A7N8X Std. Rev1.6.
Het zat niet in 'n Asus doos, en ik kreeg ook geen accesoires erbij, mja, het bord alleen was voor mij genoeg :)
Ik weet het nu voor de volgende keer, of zoek het op.

Ik zag idd toen ik bij de eerste run m'n BIOS instellen iets staan over speech, alleen had ik niet precies verwacht wat er gebeurde :P

• plukke
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19-09-2025
Even een kick van iemand met het zelfde probleem....

Ik heb de laatste utilities draaien van de Asus site (met dit als package:)

Audio 3.17 (WHQLed)
Enet 2.81 (WHQLed)
GART 2.78 (WHQLed)
SMBus 2.75 (WHQLed)
MemCtl 2.75 (WHQLed)

Als ik onder apparaatbeheer kijk dan zie ik dus ook dat ik bij Netwerkadapters '1394-netwerkkaart' (met vraagteken) en 'NVIDIA nForce Networking Controller' (correct geinstalleerd volgens XP) en bij Overige apparaten 'Ethernet-controller', (wederom met een vraagteken)

Ik snap niet zo goed wat ik er mee aanmoet, via google kan ik geen drivers voor de 3c902 vinden en cd's etc heb ik niet bij mijn mobo. De enige drivers voor 3com spul op de Asus site is volgens mij puur voor PCI.

Kan iemand mij vertellen wat ik verkeerd doe of moet doen om het wel werkend te krijgen?

• DanielB
plukke schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 11:49:
Ik snap niet zo goed wat ik er mee aanmoet, via google kan ik geen drivers voor de 3c902 vinden en cd's etc heb ik niet bij mijn mobo. De enige drivers voor 3com spul op de Asus site is volgens mij puur voor PCI.
Of je probeert het natuurlijk even?

Asus levert alleen 3com onboard, als je gewoon naar de webpagina van je moederbord gaat (die mag je zelf opzoeken), dan kan je daar de drivers downloaden.

• Morax
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:15
DanielB schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 13:46:
[...]

Of je probeert het natuurlijk even?

Asus levert alleen 3com onboard, als je gewoon naar de webpagina van je moederbord gaat (die mag je zelf opzoeken), dan kan je daar de drivers downloaden.
Niet alleen 3Com hoor, de mijne heeft een Marvell netwerkkaart :) Maar inderdaad, zoek het typenummer van je moederbord op, en kijk daar wat voor type netwerkkaart het is en download meteen de drivers van de Asus site :)

What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!

• plukke
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19-09-2025
Dat is een beetje het probleem, dat spul van de asus site krijg ik niet geinstalleerd..... Helaas ben ik hier niet zo'n ster in geloof ik :'(

3com.com biedt helaas ook geen uitkomst......

EDIT:

Het werkt, was met mijn stomme kop vergeten de folder te unzippen :|

[ Voor 30% gewijzigd door plukke op 08-07-2005 15:54 ]

• DanielB
Morax schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 14:18:
[...]

Niet alleen 3Com hoor, de mijne heeft een Marvell netwerkkaart :) Maar inderdaad, zoek het typenummer van je moederbord op, en kijk daar wat voor type netwerkkaart het is en download meteen de drivers van de Asus site :)
Ik bedoelde het als dat ze de chips van 3com alleen onboard implanteren... Dus niet dat allen 3com onboard zit;)
Pagina: 1