Audigy2 met conflict?

Pagina: 1
Acties:

• S03
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21-02 17:07
Het begon allemaal zo leuk. S-ATA schijf gekocht, extra reepje RAM. Alles aan de gang gekregen, wilde zelfs een Norton Ghost maken :), maar nee.. De geluidskaart werkt niet! Ik heb dus elke PCI slot geprobeerd (Sloten 1 en 5 zorgen ervoor dat ik in Windows geen beeld meer krijg). Drivers eraf, erop.. het heeft allemaal geen effect. Ik krijg echter in Slot2 wel geluid als in Windows Media Player ga zoeken (dus van 1 minuut klikken naar een 2 minuut stuk). Spoelen, dan krijg ik 'ff geluid (1 sec), maar daarna is het geknars...

Volgens google moet dit te maken hebben met IRQ e.d., maar hier ben ik zeker niet thuis in. Wie kan me op weg helpen? Het schijnt vaker voor te komen. Maar meer durf ik niet te wagen, omdat ik niet zeker weet of dit het probleem is.

MSI K8N Neo Pl.Ed.
1024MB
Amd64 2800+
Audigy 2

[Edit] De-Installeren is trouwens geen pretje (elke keer een tussentijdje reboot :() en als ik EAX inschakel om mee gëinstalleerd te worden krijg ik fouten... Alsof de EAX bestanden al op de HDD moesten bevinden :(.

Apparaat beheer (met z'n albekende uitroepteken..)

De systeem-firmware van de computer bevat onvoldoende informatie om dit apparaat correct te configureren en te gebruiken. Neem contact op met de computerfabrikant voor een update van de firmware of BIOS, als u dit apparaat wilt gebruiken. (Code 35)

Klik op Probleem oplossen om de probleemoplosser voor dit apparaat te starten.

Als antwoord daarop zou ik de BIOS moeten flashen. Van m'n mobo ben heb ik 1.50 geprobeerd, maar dit heeft niet mogen baten.

IRQ verdeling (EVEREST)
http://img14.echo.cx/my.php?image=123tg.jpg

[de zoveelste edit]
Onder apparaatbeheer, tabblad bronnen, staat het volgende.

Dit apparaat gebruikt geen bronnen, omdat het niet correct werkt.

[ Voor 52% gewijzigd door S03 op 25-06-2005 22:48 ]