[PHP] is_null, iets heel raar

Pagina: 1
Acties:
  • 26 views sinds 30-01-2008

• imp4ct
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19-04 22:55
Ik weet niet of het aan mij ligt, maar hier snap ik dus niets van.

PHP:
1
2
3
4
  if(is_null($this->editbd) OR ($this->editbd != ""))
  {
    $date= date("d-m-Y",$this->editbd);
  }

Tussen die "if" statement staat nu toch ... even vrij vertalen

"ALS $this->editbd NULL is OF $this->editbd NIET gelijk is aan "" ga dan de IF statement in".

De oplettende lezer merkt direct dat er toch iets niet klopt, want bijde controles spreken elkaar toch tegen of niet ?? Allé nu werkt alles wel, maar ik snap het niet, ik krijg de logica er niet uit. Kan iemand het misschien uitleggen.

Sorry als het misschien een MEGA newb vraag is maar echt ik snap er niets van dat dit kan.

Bedrijf : Webtrix

Foto materiaal:
Nikon D7100 | Nikor AF-S DX 18-105mm | Nikor AF-S 50mm | Nikon SB600

• __fred__
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:28
als $this->editbd een lege string ("") is gaat ie wel door. Een lege string is niet gelijk aan null.

[ Voor 6% gewijzigd door __fred__ op 25-06-2005 21:55 ]

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-04 22:07

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Het lijkt inderdaad niet te kloppen. Sterker nog, volgens mij klopt dit gewoon niet. Vervang die if gewoon door dit:
PHP:
1
if (!empty($this->editbd))

Dat zou namelijk altijd moeten kloppen, aangezien zowel lege strings als NULL als "emtpy" beschouwd worden, zoals je ook hier kan lezen. :)

Verder geven we hier in Programming & Webscripting geen support op scripts van anderen. Je geeft aan dat je de code niet snapt; daaruit leid ik af dat je die niet zelf geschreven hebt. Mail de maker als je de precieze betekenis wil begrijpen, die weet er meer vanaf dan wij. ;)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Dit topic is gesloten.