[3200+ Venice] Start niet door bij XP

Pagina: 1
Acties:

• twinkey
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 29-07 10:37
Vandaag heb ik een nieuwe processor geinstalleerd. van een AMD 3000+ naar een 3200+ (Venice).

Verder system specs zijn:

Asus A8N-SLI Deluxe
AMD 3200+ Venice
G-skill PC-4800 2x 512 MB

Als windows opstart reboot t'ie op het moment dat t'ie naar de desktop wil gaan (dus het laden van Windows zie je wel). Als ik telkens kies voor 'laatst bekende werkende configuratie' in het bootmenu, dan start t'ie wel door.

Ik heb voordat ik deze CPU heb geinstalleerd de BIOS al geupdate naar versie 1011 Final.
'load setup defaults' in de bios laden maakt geen verschil, dit zorgt er óók voor dat de pc weer spontaan herstart. Ik kan zelfs overclocken, als ik maar telkens voor 'laatst bekende werkende configuratie' kies in het bootmenu.

Wat ik dus eigenlijk wil voorkomen is Windows XP opnieuw installeren. Want daar zal het wel op neer komen. Maar voor een nieuwe CPU hoef je toch niet je besturings systeem opnieuw te installeren? Bijkomende moeilijkheid is dat ik geen floppy drive voorhanden heb om de NVIDIA RAID drivers te laden tijdens de setup. Dus ik probeer alles om een herinstallatie te voorkomen.

Graag hoor ik of er meer mensen zijn met een venice core, die XP opnieuw hebben moeten installeren. En of het uitmaakt als je in Windows speciale processor drivers installeerd.

offtopic:
Hij klokt wel goed over, op 2500 mhz zonder vcore verhoging draait t'ie super stabiel

Verwijderd

deinstalleer de chipset en AMD drivers eens, en dan weer installen

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Windows zil nog wel eens op zijn gat gaan als je iets aan de hardware veranderd. Hoewel het van een CPU misschien simpel lijkt kan er toch iets verandert zijn waardoor de HAL van windows niet meer werkt op je systeem.

• twinkey
Het ziet er naar uit dat het opnieuw installeren van de chipset drivers heeft geholpen! Ik ga even proberen om alles te installeren, en alles goed te configureren, en dan hoor je van me of het echt heeft geholpen! >:)

• twinkey
Yes, het werkt! Alles is geinstalleerd en geconfigureerd. En de processor loopt nu stabiel op 2,6 ghz... and counting...

Bedankt voor je hulp!