Toon posts:

mini pc airco

Pagina: 1
Acties:
  • 521 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik had op de mainpage op tweakers laatst een pc kast gezien met een ingebouwde koeling, de naam van deze kast moet ik jullie helaas schuldig blijven!

naardat ik dat gezien had ben ik op zoek gegaan naar een airco voor de pc, dit is wat ik vonden heb:

een apparaat genaamd: Waffer PC AirCon PAC 400

dit apparaat presteerd het in verschillende test de case temperaturen bijna 10 graden onder de kamertemperaturen te brengen :9

mijn vraag is nu, wat vinden jullie van dit apparaat en weet iemand mischien deze uit te halen in NL, want het leukste is......................... het kost maar 75 dollar!!! en dat is gewoon een koopje want met waterkoeling koel je alleen je cpu enof videokaart, maar dit koelt je complete systeem!

• Lefty_38
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-11-2024
wow dat zou wel een uitvinding zijn :*) Dan koelen je luchtkoelers allemaal direct een stuk beter

Q6600 | 4GB | 24" Dell 2407-HC | Logitech Z-5500 | iPhone 4

Verwijderd

lijkt me egt zo iets dat heel je voeding leeg zuigt en keihard blaast... :P

Verwijderd

"Toen de reviewer de AirCon inschakelde startte de pc spontaan opnieuw op. Dit probleem bleef zich voordoen, zelfs bij krachtige 550watt voedingen van TTGI en Antec." Dat bedoel ik :P http://www.casejunkies.co...artikel_print.php?hl=2303

• PenguinPower
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-02 19:19

PenguinPower

May the SOURCE be with you

The most noteworthy item in the table above is the power consumption... 52 Watts! Make sure your power supply isn't maxed out before deciding to install one of these!

[ Voor 69% gewijzigd door PenguinPower op 25-06-2005 21:06 . Reden: Specificatie tabel plaatje werkte niet ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 25 juni 2005 @ 20:58:
"Toen de reviewer de AirCon inschakelde startte de pc spontaan opnieuw op. Dit probleem bleef zich voordoen, zelfs bij krachtige 550watt voedingen van TTGI en Antec." Dat bedoel ik :P http://www.casejunkies.co...artikel_print.php?hl=2303
ja die review zat ik net te lezen (maar niet iedere reviewer heeft daar last van), maarja zowieso ik lees heeel veel verschillende resultaten, maar geeneen van de resultaten is slecht!!! ik zou het graag eens zelf willen proberen!!!!! maarja hij is niet in duitsland of nederland te krijgen!!!

diverse reviewers gebruiken extra fans bij de aircon, maar volgens mij als je een systeem hebt zonder fans zodat de koude lucht die hij blaast in de kast blijft de performance ook ten goede zou komen!!!

en nog iets!!!! stel je aircon blaast de lucht die in je case al koeler is nog eens over zijn koellichaam in plaats van nieuwe lucht van buiten??? ik denk dat dit machientje de uitvinden is voor mij, zeker met het oog op me laatste twee opmerkingen!!

de airco in me auto werkt tenslotte ook beter als ik de koele lucht van binnen doe recirculeren!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2005 21:15 ]

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:20

Rmg

hmm heeft iemand een foto van het binnenwerk want als ik het goed begrijp volgens de review zit er een peltier element op met daaraan een koude radiator zegmaar waar lucht doorheen blaast.

Warme kant zit ook een radiator die word afgekoeld ( ? ) Eens kijken of ik nog aan een peltier element kan komen en dan zelf eens zoiets proberen na te bouwen ( maar dan niet zo uit een drivebay stekend ;) )

Verwijderd

Topicstarter
Raz- schreef op zaterdag 25 juni 2005 @ 21:23:
hmm heeft iemand een foto van het binnenwerk want als ik het goed begrijp volgens de review zit er een peltier element op met daaraan een koude radiator zegmaar waar lucht doorheen blaast.

Warme kant zit ook een radiator die word afgekoeld ( ? ) Eens kijken of ik nog aan een peltier element kan komen en dan zelf eens zoiets proberen na te bouwen ( maar dan niet zo uit een drivebay stekend ;) )
bij deze plaats ik mijn order!! :)

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-02 22:31

Epsilon

Verwijderd schreef op zaterdag 25 juni 2005 @ 22:53:
[...]

bij deze plaats ik mijn order!! :)
bespaar je het geld en ga over op waterkoeling, deze tecs zijn toch te zwak om het lekker koel te houden.

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-02 15:30

DinX

Motormuis

Wanneer dat ding echt de temperatuur in je case 10° onder kamertemperatuur brengt, ga je dan geen last krijgen van condensvorming ?

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Verwijderd

Epsilon schreef op zaterdag 25 juni 2005 @ 22:57:
[...]

bespaar je het geld en ga over op waterkoeling, deze tecs zijn toch te zwak om het lekker koel te houden.
Idd dat denk ik ook, geldverspilling.

[ Voor 76% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2005 23:06 ]

Verwijderd

Topicstarter
Epsilon schreef op zaterdag 25 juni 2005 @ 22:57:
[...]

als jeje niet verdiept in de materie ga dan aub geen opmerkingen als deze maken!, het heeft wel degelijk nut, want alles in je pc blijft koeler (of boeit dat volgens jouw niet? is het niet zo dat hoe lager de case temp is hoe beter het is??), dus ook je condensators en shit!

Daarbij, stel je koopt een waterkoelingset voor in een 5.25 bay, en die doe je direct onder de aircon plaatsen dan wordt je radiator endus ook je water gekoelt onder kamertemps...... beetje doordenken doet wonderen!

wat ik hierboven trouwens beweer is terug te lezen in een review van dat apparaat!

ik zelf was namelijk met het idee het spelen om dit apparaat direct op een zalmann restator te laten blazen (wat natuurlijk het stille karakter van deze set niet ten goede zal komen) en kijken wat de resultaten zijn

• YoupY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-06-2024
Maar even quote van CJ:
er zit een peltierelement in waardoor de temperatuur van de lucht die naar binnen gezogen wordt daalt tot ver beneden kampertemperatuur.
* YoupY roept dus ook bespaar je geld.

Tecs zijn een beetje achterhaald ondertussen, tenzij je ergens een 400W exemplaar op kop kan tikken, maar de vraag blijft dan weer hoe je die wilt gaan koelen...

Als betere prestaties wilt dan gewoon lucht, kijk dan eens naar waterkoeling of PhCh.

[ Voor 3% gewijzigd door YoupY op 26-06-2005 10:19 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 26 juni 2005 @ 01:39:
[...]

als jeje niet verdiept in de materie ga dan aub geen opmerkingen als deze maken!, het heeft wel degelijk nut, want alles in je pc blijft koeler (of boeit dat volgens jouw niet? is het niet zo dat hoe lager de case temp is hoe beter het is??), dus ook je condensators en shit!
condensators presteren echt niet beter als ze wat kouder zijn hoor :D En zoveel kouder zullen belangrijke componenten hierdoor niet worden.

ik ben ook niet echt een voorstander van dit product. als je al een zogenaamde airco in je kast wil hebben maak hem dan zelf ben je goedkoper uit.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2005 11:05 ]

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-01 15:57
DinX schreef op zaterdag 25 juni 2005 @ 23:03:
Wanneer dat ding echt de temperatuur in je case 10° onder kamertemperatuur brengt, ga je dan geen last krijgen van condensvorming ?
Volgens mij net niet, tenzij het extreem vochtig is in je huis :P

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

Pagina: 1