Toon posts:

[Win2003 webserver] lsass.exe

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag mensen!

Ik had een vraag en ben al heel erg lang aan het zoeken naar het antwoord. Ik heb overal gezocht, maar nooit iets nuttigs gevonden wat werkte.

Zoals in de titel aangegeven heb ik een probleem met lsass.exe. Als mijn windows 2003 webserver een tijdje aanstaan (ongeveer 60 sec.) krijg ik een bericht dat isass.exe er mee opgehouden is en heb 60 sec. om alles op te slaan. Dit gebeurd ook als ik nog niet heb in gelogd op de server (zowel remote als direct achter dat ding).
De een zegt dat het een virus/worm is. Geen enkel programma op internet die een virus vindt in mijn systeem....

Iemand anders nog suggesties? Je bent van harte welkom ;)

Groet,
Prodigy82

Ps. Ik ben een leek met Windows 2003 webserver, dus...please be gentle _/-\o_

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2005 20:18 ]

Verwijderd

kheb het net ook gehad met enterprice server, SP1 installen lijkt tot nu toe bij mij oplossing te bieden! :) was iig geen worm/virus bij mij

• ErwinvA
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-08-2023

ErwinvA

I've got a Xerox to copy

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Lang gezocht ? Sorry hoor, geloof ik geen bal van, elke Windows user weet dit onderhand wel.
Zeker iemand die een 2k3 server heeft moet dit weten.... Updaten die lekke bak van je.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
updaten die bak en je firewall onmiddelijk aanslingeren.. welke idioot heeft nu rpc/netbios poorten openstaan op een machien die aan het internet hangt (firewall in sp1 werkt wel makkelijk overigens)

of met tcp/ip filtering alleen poort 80/433 toestaan (eventueel 3389 voor rdp als je geen console access hebt)

A wise man's life is based around fuck you

• Mei
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-10-2024

Mei

Had zoiets een tijd terug op XP. Hier was het het blaster virus (dacht dat het die was). Mocht de rest niet lukken, dan ff blaster patchje van de M$ MS site downloaden.

[ Voor 8% gewijzigd door elevator op 27-06-2005 11:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
welke idioot? Nou ik dus :P (ik zal het maar niet te letterlijk nemen).

Ik ben nu aan het updaten en hopen dat het idd nu wel goed gaat.

Allemaal bedankt!

Groet,
Prodigy82

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:42
Als je dit al niet gedaan hebt, dan vraag ik me af :? 8)7 |:( :/ :X

Ik zou me server totaal niet meer vertrouwen, als dit op een server van mij voorkomt.

Advies : Herinstallatie van de server :+ . Immers als deze patch al niet geinstalleerd hebt, dan heb je een hoop andere security patches ook niet geinstalleerd.
Pagina: 1