Toon posts:

Welke all-round laptop

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Ik wil graag een goed notebook aanschaffen en ermee snel kunnen werken. Ik bewerk veel foto en videobestanden. Ik werk veel met word en internet. Soms doe ik een zwaar spelletje.
Wie kan mij wat aanraden?
Ik dacht zelf aan VAIO VGN-FS295VP, heeft iemand negatieve wetentjes over deze model?

(budget van 1800)

Spec:

Intel® Pentium® M processor 740 1.73 Ghz; 533 MHz FSB
Supports Enhanced Intel® SpeedStep® technology
Microsoft® Windows® XP Pro with Service Pack 2
80 GB (Ultra ATA / 100 4200 rpm) hard disk drive
Memory: 1*512 MB DDR SDRAM; maximum 1 GB DDR SDRAM
Widescreen 15.4" WXGA (1280 x 800) X-black LCD screen
Graphics: NVIDIA® GeForce(TM) Go 6200 with TurboCache(TM) supporting 128 MB (NVIDIA® TurboCache(TM) technology combines the size and bandwidth of video memory and dynamically available system memory for optimal system performance)
DVD±RW dual layer drive
Dimensions (W x H x D): 364 x 25.4 - 35.9 x 264.5 mm
Weight with battery: 2.9 kg

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2005 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10:40
Asus V6 serie misschien :? Ook geen verkeerde notebook ;) Linkje

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-10 19:06

Coach4All

I'm a Coach 4 All

:? Wat voor bewerkingen doe je met de foto en video bestanden??

En wat zijn "zware spelletjes" voor jou? Veel 3D / veel GB/MB / spelletjes die veel van een netwerk vragen (sommige shooters)????

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

misschien kan je bij dell die laptop met die "6800 Go" erin scoren >:) dan kan je alle spellen aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-10 20:48

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Die GeForce6200 met TurboCache vreet al je systeemgeheugen op en heeft een redelijk belabberde gamesperformance (onder de maat, zeker voor toekomstige games). Dan kun je beter kijken naar laptops met een Radeon X700 of GeForce 6600Go/6800Go. :)
Pentium M is en blijft wel de beste keus wat betreft processor en WiFi denk ik. Acer heeft een aantal mooie notebooks in de Travelmate 8100 serie en de ASUS V6 serie is ook wel aardig.
Als je evt ook voor OEM wilt gaan kun je eens naar de Jewel Jade 8110 kijken met GeForce660Go.

[ Voor 5% gewijzigd door --MeAngry-- op 25-06-2005 19:25 ]

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ja, die is wel oke :) alleen heeft de videokaart 2x zo weinig mb en ik vind vaio ietsje mooier
IJnte schreef op zaterdag 25 juni 2005 @ 19:13:
Asus V6 serie misschien :? Ook geen verkeerde notebook ;) Linkje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 25 juni 2005 @ 19:25:
ja, die is wel oke :) alleen heeft de videokaart 2x zo weinig mb en ik vind vaio ietsje mooier

[...]
De grootte van het geheugen zegt niet alles. Die kaart is aardig wat sneller als jouw 6200 die je uitgekozen hebt..

[ Voor 3% gewijzigd door Satch op 25-06-2005 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zowel veel 3d als GB (doom, Unreal Tournament en far cry)
Coach4All schreef op zaterdag 25 juni 2005 @ 19:13:
:? Wat voor bewerkingen doe je met de foto en video bestanden??

En wat zijn "zware spelletjes" voor jou? Veel 3D / veel GB/MB / spelletjes die veel van een netwerk vragen (sommige shooters)????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-09 17:21

Nik

Je gaat je toch zeker niet verkijken op het MB verhaaltje he. Groter is niet altijd beter! Turbocache zuigt trouwens! Het zuigt letterlijk! Dag intern geheugen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matinez
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Aardig wat mensen roepen hier de Asus V6 als "goede" keus.
Dit omdat je budget rond de 1800,- ligt, maar dit vind ik voor jouw eissen geen juiste laptop.

Centrino laptop's zijn niet bedoelt voor foto en of videobewerking.
Verder zou je het beste even wat laptop lcd's kunnen bekijken welke techniek jij nou het scherpte vindt.

De V6 komt standaard met 64MB vga, er is een type bios (die ik gebruik) waarbij je 64MB snoept van je ram dus 128MB. Het maakt vaak niks uit of je nou meer of minder geheugen voor je vga hebt.

[ Voor 4% gewijzigd door matinez op 25-06-2005 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:11

Pubbert

random gestoord

Ik zou de Travelmate 8100 aanraden, X700 Mobile, ziet er nog best mooi uit, en leuke specs, prijs rond de 1700 euro d8 ik.

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet het niet meer, ben al zo lang bezig er een eentje uit te kiezen
proller schreef op zaterdag 25 juni 2005 @ 19:29:
Je gaat je toch zeker niet verkijken op het MB verhaaltje he. Groter is niet altijd beter! Turbocache zuigt trouwens! Het zuigt letterlijk! Dag intern geheugen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10:40
Verwijderd schreef op zaterdag 25 juni 2005 @ 19:25:

[...]
:D NOT ;) De "nieuwe" versie heeft 128MB ;) Kijk maar es op de Asus site O-) O-)
Graphics: ATI Mobility™ Radeon™ X600 128MB HyperMemory™ VRAM
mmm ik lees dus dat dit nix anders is dan een soort "AGP Apature size" .. Heb je idd niet echt super veel aan ;)

[ Voor 15% gewijzigd door IJnte op 27-06-2005 09:20 ]

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-10 16:02

S913

Abusus non tollit usum

Al 'ns bij Dell bekeken? De Inspiron 9300 bijvoorbeeld? Heb niet met de configurator gespeeld, dus weet niet precies hoe duur je uitkomt.

Heb zelf een Inspiron 8600 (specs) en doe daar echt vanalles op: Internet, Office, games (UT2004, Guild Wars en andere redelijk zware games).

Moet zeggen dat ik de afgelopen dagen erg veel Guild Wars gamers crashes heb zien/horen krijgen door oververhitting, maar mijn lappie draait zo stabiel als een huis ... al begint de verf aan de onderkant van wat klepjes een héél klein beetje te bladderen :P

"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft

Pagina: 1