Toon posts:

lijnen door beeld

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met me nieuwe videokaart. Zal eerst even de specs neerzetten:

Asus A7N8XD
Nexus 350 watt
Asus X800XT PE
2 x 80gb maxtor
1 x 80gb WD
1280x1024@100hz

Na een kwartiertje gamen kwam ik erachter dat het beeld in de achtergrond een beetje flikkerden. Dus ik ging een beetje met settings klooien, Vertical Sync on/off, VPU Recovery uit en weer aan en nog een paar andere aanpassing maar niks mocht baten. Ik ging toch weer gamen en kijken of ik het probleem zichzelf had opgelost. Na 10 minuten gamen liep de pc vast en kort daarna viel me monitor uit met het oranje lichtje knipperend. Dit is mij twee keer gebeurd. Uurtje erna zag ik ook in windows eneens paarse lijntje en kleine groene blokjes. Deze verdwijnden overigens ook weer snel. Vooral als ik scroll komen ze snel terug. Ligt het aan het geheugen van de videokaart, of ligt het aan de zwakke voeding? Wie kan me verder helpen?

• lawtshjj
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-08 08:21
Misschien wordt je videokaart te warm?

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17:34
Sinds wanneer heb je het probleem?

Heb je niet toevallig vergeten een molex stekker op je videokaart aan te sluiten? Anders is misschien je voeding ontoereikend aangezien je aangeeft dat de pc helemaal uitvalt.

@Rufus-Seal hieronder, weer wat geleerd _/-\o_

[ Voor 11% gewijzigd door Spixo op 25-06-2005 19:13 ]

Verwijderd

Geheugen lijkt mij. Maar word je kaart niet te warm?

@Ricardo, dan gaat dat ding piepen.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2005 19:12 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hij draait op 56/57graden en met games iets onder de 70. Wat is een molex aansluiten? Ik heb alleen eenzo'n wit voeding-draad-stroom ding erin gestoken, is dat

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 25 juni 2005 @ 19:17:
Hij draait op 56/57graden en met games iets onder de 70. Wat is een molex aansluiten? Ik heb alleen eenzo'n wit voeding-draad-stroom ding erin gestoken, is dat
Dat is een molex:
Afbeeldingslocatie: http://www.computerhope.com/pictures/power/molex.jpg

Dus wat jij zegt. Heb je ook andere drivers probeerd?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2005 19:35 ]

• SuperSpy
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:38
Ik heb het zelf ook gehad. Bij mij was toen de Kaart kapot.
Ookal werdt die toen niet te warm.
Ff terug gegaan naar de winkel en zo weer een nieuwe mee gekregen :) :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb me dvd en cd-rom molex afgesloten, en draai het nu al half uurtje, de lijnen zijn verdwijnen, ook als ik scroll. Kan een een tekort aan voltages/watt uberhaupt zorgen voor lijnen en kleurtjes door je beeld?

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 25 juni 2005 @ 20:16:
Ik heb me dvd en cd-rom molex afgesloten, en draai het nu al half uurtje, de lijnen zijn verdwijnen, ook als ik scroll. Kan een een tekort aan voltages/watt uberhaupt zorgen voor lijnen en kleurtjes door je beeld?
Blijkbaar wel. Ik weet wel wat je gedaan hebt. Je hebt zo'n kabeltje aangesloten met 3/4 molexen. En die aan je vga en dvd-rom en de cd-rom aangesloten. En blijkbaar krijgt je vga dan te weinig stroom. Dus je moet gewoon een kabel pakken en alleen 1 molex daarvan aansluiten aan je vga.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 26 juni 2005 @ 09:45:
[...]

Blijkbaar wel. Ik weet wel wat je gedaan hebt. Je hebt zo'n kabeltje aangesloten met 3/4 molexen. En die aan je vga en dvd-rom en de cd-rom aangesloten. En blijkbaar krijgt je vga dan te weinig stroom. Dus je moet gewoon een kabel pakken en alleen 1 molex daarvan aansluiten aan je vga.
Ik heb dat gedaan en het leek erop dat het inderdaad gefixed was, maar na 15 minuten gamen kwamen er weer wat dingen door het beeld en 20 seconden erna viel weer me monitoro uit, maar me pc bleef aan. Daarna moest ik hem handmatig resetten en ook daarna kwamen er weer paarse lijntjes door het beeld.

• Heme84
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-12-2022
Wees er wel erg voorzichtig mee, dat ie niet te warm wordt, ik ben vandaag ook al een x800 verloren :(

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 26 juni 2005 @ 19:22:
[...]

Ik heb dat gedaan en het leek erop dat het inderdaad gefixed was, maar na 15 minuten gamen kwamen er weer wat dingen door het beeld en 20 seconden erna viel weer me monitoro uit, maar me pc bleef aan. Daarna moest ik hem handmatig resetten en ook daarna kwamen er weer paarse lijntjes door het beeld.
Jammer en helaas, ik weet het zeker ; je kaart is kapot.
Pagina: 1