Automatisch backuppen Outlook

Pagina: 1
Acties:

• xilent_xage
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 02-08 13:43
Beste mensen,

Ik weet dat hiervoor aparte software beschikbaar is en dat het ook handmatig kan, maar ik ben op zoek naar een iets andere oplossing:

Ik wil mijn PC elke nacht automatisch een backup laten maken van mijn outlook files, via de scheduled tasks.

Belangrijk hierbij is dat ik
a. Als het niet hoeft geen aparte software hiervoor wil installeren, en zeker niks op de achtergrond hoeven draaien.
b. Outlook bijna nooit open heb staan, dus ik kan geen gebruik maken van bijv autoarchive.
c. Ook geen reminders wil krijgen om iets manual te doen, het moet automatisch gebeuren.
d. een aparte disk heb voor backups, ik wil dus kunnen instellen dat de backup in een bepaalde schijf/directory terecht komt.
e. al mijn onderhoud/backup etc via de task scheduler heb ingesteld. Daarom lijkt het me handig om die methode indien mogelijk hier ook toe te passen.

Nou heb ik al flink zitten klooien, en ik richt mijn pijlen op het programma backappl.exe. Ik vermoed dat ik daarmee automatisch kan backuppen. Mijn vragen zijn dus:

- Kent iemand de commandline arguments van dit programma? (/? en /help werken niet, ik kan het programma ook niet starten zonder).
- Gaat dit programma doen wat ik hoop? (alle mails/contacts enz opslaan in een bestand ergens op een bepaalde locatie?)
- Zijn er nog andere manieren om dit te doen?

En verder natuurlijk alle tips/ideeen. Oja ik gebruik dus Outlook 2003, andere specs post ik op aanvraag. Ik heb een soortgelijk probleem (backuppen van profile/settings) al op dezelfde manier op kunnen lossen, dmv proflwiz.exe.

bvd & mvrgr,

Xilent_Xage

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

In principe is het genoeg om een scriptje te schrijven dat checkt of Outlook draait en als dat niet het geval is, de .pst kopieert. Deze bevat normaliter alles dat je wilt bewaren aan mails en afspraken (maar niet de berichtregels).

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

ik gebruik zelf cobian backup... draait wel op de achtergrond wat je eigenlijk niet wilde, maar is superhandig.
Je kunt precies instellen wat je wilt copieren, waarheen (ftp,netwerkmap,andere schijf).