Ik ben een interface voor de Dallas DS18S20 temperatuur sensor aan het maken. Daarvoor heb ik wat onderdeeltjes nodig, Alleen ik kan nergens een Skotty Diode bij Conrad vinden die gebruikt word; 1N5818, SD103, BAT85, worden vermeld, een van deze hebk ik dus nodig. Weet iemand een alternatief?
Hebben ze 'm niet bij Barend & Hendriksen?
btw: als je voor die temp.sensor een werkend schematje hebt, graag. Ik heb hier een PICs en kan die dingen ook niet proggen dus heb om die reden nog altijd niet mn temp.meter gemaakt
edit: de BAT85 kost daar 0.45 eur.
btw: als je voor die temp.sensor een werkend schematje hebt, graag. Ik heb hier een PICs en kan die dingen ook niet proggen dus heb om die reden nog altijd niet mn temp.meter gemaakt
[ Voor 10% gewijzigd door DJSmiley op 25-06-2005 19:00 ]
[ Voor 4% gewijzigd door 0fbe op 25-06-2005 19:01 ]
Het probleem is dus dat ze daar dan weer geen zener diodes hebbenDJSmiley schreef op zaterdag 25 juni 2005 @ 18:59:
Hebben ze 'm niet bij Barend & Hendriksen?
Je kan ook de BAT48 nemen, deze heeft Conrad wel. Bestel nr. 153095
Deze diode heeft een schakeltijd van 10ns, terwijl de BAT85 een schakeltijd van 5ns heeft, maar dit zal in dit geval niks uitmaken lijkt mij.
Deze diode heeft een schakeltijd van 10ns, terwijl de BAT85 een schakeltijd van 5ns heeft, maar dit zal in dit geval niks uitmaken lijkt mij.
Het ding wat je zoekt heet een Schottky-diode. Ik heb je title even gefixed zodat het daar goed instaat.
Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog
Pagina: 1