Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

In Amerika sim-kaart kopen voor Nokia 6230i

Pagina: 1
Acties:
  • 3.992 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Jemboy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02:17
Ik ga volgende week voor bijna 1 maand naar Amerika (Florida).
Speciaal daarvoor heb ik een Nokia 6230i aangeschaft, omdat deze Tri-band heeft.

Met mijn huidige abbo, is gebeld worden € 1,00/min. en zelf bellen: € 1,50/min..

Ik wil daarom voor +/- € 25,00 een Pre-paid kaart kopen, zodat ik zelf goedkoop lokaal kan bellen en goedkoop uit Nederland gebeld kan worden.

Heeft iemand adressen van winkels of providers die losse GSM prepaid sim-kaarten leveren?
Anders wil ik ook graag je ervaringen weten mbt het gebruik je GSM prepaid in Amerika.

• cornelixnootje1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-01-2022
ik zou op het vliegveld daar even de 1ste vodafone winkel instappen oid. Het is misschien een wat achtergesteld land, maar pre paid kaarten hebben ze wel hoor... :+

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:29

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

T-mobile is goed verkrijgbaar in de US, prijs voor gebeld worden hangt van de provider in NL af uiteraard ;)
Als je uit het vliegtuig stapt kun je overal prepaid kaartjes kopen.
Misschien ook handig is T-mobile hotspots, dan kun je op een laptop met wifi internet op en bijv. via Skype bellen ;)
Wat mobiel bellen betreft is alleen lokaal bellen in de US betaalbaar met prepaid, gebeld worden vanuit NL is duur voor de beller.
De prepaid kaartjes zijn in de US veel korter geldig dan in NL, maar wel minimaal een maand.

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Explorer V3 200l coil. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW met standaard radiatoren

• Johny58
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-11 08:10
SMSen is overigens prima te doen met zo een t-mobile pre-paid kaartje. Als ik me niet vergis betaal je rond de $0.20 per smsje naar nederland. Ontvangen is gratis. Bellen en gebeld worden met nederland blijft duur met zo een pre-paid kaartje. Maar zoals Speedy-Andre hierboven mij al zegt moet je inderdaad t-mobile hebben.

"Hippopotomonstrosesquippedaliophobia" is the term used to describe the fear of long words.

Verwijderd

Telefoontarief voor Nederland -> USA Mobiel is hetzelfde als naar een vaste lijn in de USA. Opzich is het dus juist veel goedkoper voor jou als voor de beller als je een SIM kaartje koopt in de USA. Kijk eens op één van de volgende URLs:

- http://www.t-mobile.com/personal/individual/?sect=perInd
- http://onlinestorez.cingu...lans.jsp&_requestid=43276
- http://nextelonline.nexte...ns?id4=left_nav;rateplans

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

En oh ja, is je toestel wel Tri-band? In Amerika gebruiken ze namelijk GSM1900 ipv GSM900 en GSM1800 zoals in Nederland het geval is.

[ Voor 78% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2005 09:17 . Reden: Vraagje over tri-band toegevoegd ]

Verwijderd

En oh ja, is je toestel wel Tri-band? In Amerika gebruiken ze namelijk GSM1900 ipv GSM900 en GSM1800 zoals in Nederland het geval is.
Erger nog, ze hebben daar ook nog CMDA en zelfs analoge netwerken. Zorg dus dat je wel een netwerk kiest wat daadwerkelijk van het GSM protocol gebruik maakt.

In ieder geval T-Mobile gebruikt GSM 1900. De rest zou je zelf even moeten opzoeken.

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:59

FaceDown

Storende factor.

cornelixnootje1 schreef op zaterdag 25 juni 2005 @ 20:32:
ik zou op het vliegveld daar even de 1ste vodafone winkel instappen oid. Het is misschien een wat achtergesteld land, maar pre paid kaarten hebben ze wel hoor... :+
Achtergesteld? :D Ze werken daar grotendeels niet eens meer met SIM-kaarten.

Groetjes, FaceDown.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-11 13:13

job

Verwijderd schreef op zondag 26 juni 2005 @ 07:53:
Jemboy schreef op zaterdag 25 juni 2005 @ 18:41:
Ik ga volgende week voor bijna 1 maand naar Amerika (Florida).
Speciaal daarvoor heb ik een Nokia 6230i aangeschaft, omdat deze Tri-band heeft.
gewoon daar een telefoonshop binnenlopen en een prepaid simkaart kopen.
Ga er vanuit dat je in tegenstelling in nederland niet "overal" bereik hebt.
Nu heb je geluk dat je in het zuidelijke deel van de vs zit, in het westen/noorden heb je pech met je gsmmetje.

hier een plaatje van de dekking van o.s. de wereld: http://www.coveragemaps.com/gsmposter.htm (6.38 mb)
En een overzicht van alle aanbieders met hun dekking: http://www.gsmworld.com/roaming/gsminfo/cou_us.shtml
FaceDown schreef op zondag 26 juni 2005 @ 12:26:
Achtergesteld? :D Ze werken daar grotendeels niet eens meer met SIM-kaarten.
achtergesteld in de zin van hun belabberde gsm dekking.
Maarja dat komt ook wel omdat het zo'n gigantisch land is met kilometers niets dan natuur.

[ Voor 20% gewijzigd door job op 26-06-2005 12:45 ]

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08:36
Hier in Nederland zie je vaak genoeg een simkaart + 10 euro beltegoed voor 9,95. Mijn ervaring is dat je dit in Amerika / Canada bijna niet tegenkomt. Je betaalt daar echt iets van 20 dollar voor de simkaart excl. beltegoed. Dat is wel jammer.

Zo probeerde ik afgelopen vakantie in Canada een gratis inbel account te nemen, dat was er niet eens. Moet je minimaal een jaar account afsluiten voor iets van 39 dollar.

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

job schreef op zondag 26 juni 2005 @ 12:34:
[...]

achtergesteld in de zin van hun belabberde gsm dekking.
Maarja dat komt ook wel omdat het zo'n gigantisch land is met kilometers niets dan natuur.
En zelfs dat valt me nog zwaar mee. We zaten in grote natuurgebieden in California en Nevada en vaak had ik nog gewoon bijna vol bereik. Echt in de woestijn natuurlijk niet, maar ja da's wel te begrijpen.

@ TS: Ga je rondreizen? Of heb je wellicht een vaste telefoon ter beschikking? Of misschien zelfs een laptop met internet. Dan is voip een leuke oplossing (en erg goedkoop).

[ Voor 18% gewijzigd door FaceDown op 26-06-2005 14:42 ]

Groetjes, FaceDown.

• Jemboy
cornelixnootje1 schreef op zaterdag 25 juni 2005 @ 20:32:
Zou het goedkoper zijn om zo'n sim in een mall of bij Walmart te kopen?

• Jemboy
Speedy-Andre schreef op zaterdag 25 juni 2005 @ 20:32:
T-mobile is goed verkrijgbaar in de US, prijs voor gebeld worden hangt van de provider in NL af uiteraard ;)
Als je uit het vliegtuig stapt kun je overal prepaid kaartjes kopen.
Misschien ook handig is T-mobile hotspots, dan kun je op een laptop met wifi internet op en bijv. via Skype bellen ;)
Wat mobiel bellen betreft is alleen lokaal bellen in de US betaalbaar met prepaid, gebeld worden vanuit NL is duur voor de beller.
De prepaid kaartjes zijn in de US veel korter geldig dan in NL, maar wel minimaal een maand.
Ik begrijp het niet helemaal, als je vanuit Nederland gebeld wordt op een Amerikaanse sim-kaart, dan betaalt toch alleen degene die je belt (huidige tarieven 5 - 10 eurocent/min) of geld in Amerika dat ook de ontvangende partij betaald?

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-11 23:19

@r!k

It is I, Leclerq

Ik heb al van verschillende mensen gehoord dat het zelfs goedkoper is om met jouw kaart van hier naar nederland te bellen e.d. dan met zo'n US kaart. Zou toch eens uitzoeken of het wel de moeite waard is.

Een hele rij microsoft certificeringen.

• CamU
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-09 13:04
Jemboy schreef op zondag 26 juni 2005 @ 17:50:
[...]

Ik begrijp het niet helemaal, als je vanuit Nederland gebeld wordt op een Amerikaanse sim-kaart, dan betaalt toch alleen degene die je belt (huidige tarieven 5 - 10 eurocent/min) of geld in Amerika dat ook de ontvangende partij betaald?
Over het algemeen betaal je in Amerika voor het ontvangen van een telefoontje op je mobiel, niet voor het bellen naar een ander.

* Workstation * / * Server * / * Laptop * / Monica: My motto is: "get out before they go down". Joey: "That is so not my mott

• Jemboy
Verwijderd schreef op zondag 26 juni 2005 @ 07:53:
Telefoontarief voor Nederland -> USA Mobiel is hetzelfde als naar een vaste lijn in de USA. Opzich is het dus juist veel goedkoper voor jou als voor de beller als je een SIM kaartje koopt in de USA. Kijk eens op één van de volgende URLs:

- http://www.t-mobile.com/personal/individual/?sect=perInd
- http://onlinestorez.cingu...lans.jsp&_requestid=43276
- http://nextelonline.nexte...ns?id4=left_nav;rateplans

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Nokia 623oi ondersteunt: EGSM 900, GSM 1800 en GSM 1900
Bedankt voor je links, maar wat ik het raarst vind, is dat ik nergens op het Internet vind dat je een SIM-kaart erbij krijgt bij een prepaid.

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Jemboy schreef op zondag 26 juni 2005 @ 17:58:
[...]

Nokia 623oi ondersteunt: EGSM 900, GSM 1800 en GSM 1900
Bedankt voor je links, maar wat ik het raarst vind, is dat ik nergens op het Internet vind dat je een SIM-kaart erbij krijgt bij een prepaid.
Wat zei ik nou.. dat ze daar geen SIM-kaarten meer gebruiken.

Groetjes, FaceDown.

• dsmeef
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-06-2024
FaceDown schreef op zondag 26 juni 2005 @ 19:18:
[...]

Wat zei ik nou.. dat ze daar geen SIM-kaarten meer gebruiken.
hoe doen ze dat dan daar..?

Verwijderd

dsmeef schreef op zondag 26 juni 2005 @ 19:55:
[...]

hoe doen ze dat dan daar..?
Ik denk op dezelfde manier zoals kabelmodems hier werken, op IMEI nummer ipv MAC adres.

Verwijderd

Wat een bullshit wordt hier neergezet zeg.
Als je niet weet waar je hebt over hebt, post dan gewoon niet.

Ik ga al ruim 15 jaar elk jaar naar Florida.
Vroeger huurde ik altijd een Motorola tri-band bij Voicestream, en daar stopte ik dan gewoon mijn eigen Telfort SIM in. Dat kost je ong. 50 euro voor een maand. Bellen ging dan gewoon via je eigen abo. Voicestream is tegenwoordig overgegaan in T-Mobile.

De laatste 3 jaar heb ik zelf een tri-band toestel dus ik kan gewoon op het T-Mobile netwerk. (eerst een 6610, nu een 6230.)
T-Mobile heeft in Florida praktisch _OVERAL_ dekking.
Zelfs in de uithoeken van de Everglades kan je nog bellen.

Er zijn inderdaad een aantal providers die met analoge netwerken en zonder simkaarten werken, Nextel is er 1 van, maar daar heb je niks mee te maken.
In Florida heb je een stuk of wat netwerken die gebruik maken van GSM 1900, je kan ze allemaal gewoon gebruiken. AT&T Wireless bijvoorbeeld.
T-Mobile is echter veruit de goedkoopste en heeft ondersteuning voor dingen zoals MMS en GPRS.

Wat ik wel eens deed, koop een internationale telefoonkaart, van 25 dollar, van bijv. AT&T ofzo.
Daarmee kan je naar een gratis 1-800 nummer bellen, en daarvandaan naar Nederland.
Op die manier kan je voor 5 cent per minuut naar Nederland bellen.
Ontvangende gesprekken krijg je dan gewoon op je eigen Nederlandse nummer, dat kost je tegenwoordig niet zoveel meer, zeker niet als je zelf ook T-Mobile hebt.

Pre-paid zou ik niet doen, dat hebben ze wel, maar de tarieven voor internationaal bellen zijn duurder dan zo'n internationale telefoonkaart.

Kijk hier eens:
http://www.t-mobile.com/prepaid/starterkits.asp
en
http://www.t-mobile.com/plans/default.asp?tab=payasyougo

Let wel op, bijvoorbeeld die Nokia 3595, er staat 39,99 dollar, maar dat is pas na een mail-in rebate, en daarvoor moet je vaak een lokale inwoner zijn en een postadres hebben.
En ja, dat zijn gewone Nokia's met een normale SIM kaart zoals wij die ook hebben.
Je kan zo'n SIM dus ook in je eigen toestel stoppen.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2005 20:28 ]

• Jemboy
Verwijderd schreef op zondag 26 juni 2005 @ 20:12:
Kijk hier eens:
http://www.t-mobile.com/prepaid/starterkits.asp
en
http://www.t-mobile.com/plans/default.asp?tab=payasyougo

Let wel op, bijvoorbeeld die Nokia 3595, er staat 39,99 dollar, maar dat is pas na een mail-in rebate, en daarvoor moet je vaak een lokale inwoner zijn en een postadres hebben.
En ja, dat zijn gewone Nokia's met een normale SIM kaart zoals wij die ook hebben.
Je kan zo'n SIM dus ook in je eigen toestel stoppen.
Ik heb op de t-mobile site gekeken, maar al die starterskits komen incl. telefoons. Ik ben eerder opzoek naar alleen de sim-kaart dat moet toch goedkoper zijn?

Mobieltjes zullen denk ik ook in gewone winkels goedkoper dan T-mobile gekocht kunnen worden, nietwaar? zie: http://www.walmart.com/ca...uct_id=3766509#long_descr (zonder rebate)/

• bakkerl
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-11 21:51

bakkerl

Let there be light.

Vorig jaar in NewYork een prepaid kaartje gekocht. Werkte perfect met mijn nokia triband. (je krijgt dat ook een telefoonnummer uit de regio NewYork). Ook in Florida werkte dat goed.
Was een prepaid kaartje van $40. Moest alleen per een CC betaald worden.

Alleen de reis er tussen waren er gebieden waar geen dekking was (rocky mountains enzo).

• kevertje1977
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:30
Verleden jaar oktober ben ik in naar de westkant van Amerika geweest en heb ik mijn toen nog Telfort-abo meegenomen inclusief mijn toen nog Siemens S55.

Ik heb er wel naar gezocht (prepaid) maar het is de moeite bijna niet. Ten eerste zadel je je familie met kosten op en ten tweede haal je het er bijna nooit uit. Daarnaast zijn die prepaid kaartjes helemaal niet onbeperkt geldig en gaat ie na een half jaar op non-actief als je hem niet gebruikt.

Ik zou als ik jou was gewoon je abo + toestel meenemen en je voicemail eraf halen en mensen vragen te sms-en.

Daarnaast moet je GEEN AT&T kaart kopen !
Ik heb vaak een IDT kaart ofzo (Florida) gekocht. En in Chinatown in San Francisco had ik ook een goede kaart, 10 dollar voor iets van 6 uur bellen. Let wel even op dat je het liefst geen start-tarief koopt met die kaarten.

Je kan vaak voor een lichte toeslag eenmalig een 1-800 nummer bellen of kaart-onbelaste-nummers bellen in de grotere steden.
In San Francisco bijvoorbeeld (405) is het gratis om binnen de stad te bellen. (Miami ook) en dan is zo'n kaart helemaal relaxed.

http://www.idt.net/person...crnd=1&drnd=2&vat=&name=n
bijvoorbeeld
maar het kan nog veel goedkoper

Verwijderd

kevertje1977 schreef op maandag 27 juni 2005 @ 20:55:
In San Francisco bijvoorbeeld (405) is het gratis om binnen de stad te bellen. (Miami ook) en dan is zo'n kaart helemaal relaxed.
Dat is vrijwel overal zo, afhankelijk van de telefoon maatschappij waar je bent aangesloten. Dit geldt overigens alleen voor de vaste lijnen. Bij mobiele lijnen moet je dan zogenaamde 'unlimited plans' hebben die zo rond de $200 per maand kosten.

Toen ik in Los Angeles was, zat ik dus bij een kennis, en deze had een telefoon verbinding voor z'n 56k modem, en die lijn stond gewoon 24 uur per dag aan, aangezien je daar voor lokale calls niets betaald.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 07:56:
[...]

Dat is vrijwel overal zo, afhankelijk van de telefoon maatschappij waar je bent aangesloten. Dit geldt overigens alleen voor de vaste lijnen. Bij mobiele lijnen moet je dan zogenaamde 'unlimited plans' hebben die zo rond de $200 per maand kosten.

Toen ik in Los Angeles was, zat ik dus bij een kennis, en deze had een telefoon verbinding voor z'n 56k modem, en die lijn stond gewoon 24 uur per dag aan, aangezien je daar voor lokale calls niets betaald.
Daarom is AOL ook zo relaxed in de US, haal een AOL cdtje bij de dichstbijzijnde Sears/Walmart etc, maak een trial account aan, en je internet gratis voor 40 dagen. ;) Als je naar huis gaat zeg je hem gewoon op. Ik doe het elk jaar.

• Silva
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-11 13:28
ik weet niet waar je heen gaat in Florida ik zit nu in Pembroke Pines vlakbij Miami het stikt hier van de T-mobile shops en heb hier net zoals jij van plan bent een Pre-paid kaartje gekocht.. en het werkt perfect :) heb trouwens nog een liggen met een uur beltegoed erop, als je in de buurt bent mag je em hebbe ;)

• Blue-Bird
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 28-11 21:57
Als je nog steeds op zoek bent naar een prepaid kaartje, ik heb er nog 1 van T-Mobile USA. Net terug van 9 maanden USA namelijk. Zit zelfs nog iets van 20 dollar tegoed op. Mail maar even voor meer details.

• kevertje1977
ik heb je een mail gestuurd omdat ik wel interesse heb maar las op internet het volgende:

You pay to make and receive calls on mobiles in the US. If it's an international call you pay local call rates to receive the call, or international call rates to make a call.

is dat zo ? en wat kost dat dan (dus met US simcard)

• Johny58
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-11 08:10
Gaat niet werken. Tmobile simkaarten stoppen ermee na 30 dagen lang niet gebruikt te zijn in de US. Ben ik zelf ook tegenaan gelopen. Kan helaas geen bron hiervoor vinden maar dat is wat de tmobile klanten service mij daar verteld heeft. Je zal een nieuwe simkaart moeten kopen.
kevertje1977 schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 13:07:
is dat zo ? en wat kost dat dan (dus met US simcard)
Ja dit is zo ;)
En de kosten zijn, als ik me niet vergis, afhankelijk van het aantal minuten dat je inkoopt. Volgens mij was het zo dat je voor de prepaid sim-kaart een vast bedrag betaald een dollar of 10-15 dacht ik. Vervolgens betaal je een bepaald bedrag om op te waarderen. Hoe meer minuten je in 1x koopt hoe minder je er per minuut voor betaald. Het begint, als ik het me goed herinner bij $0.50 per minuut ofzo.

[ Voor 88% gewijzigd door Johny58 op 24-08-2005 13:58 ]

"Hippopotomonstrosesquippedaliophobia" is the term used to describe the fear of long words.

• kevertje1977
mmm

nederlandse tmobile gesprekken ontvangen in de us kost 50 euro cent per minuut

dus das nog beter dan :)

Verwijderd

Ik heb destijds bij de Florida Mall (Orlando, Orange Blossom Trail) gewoon bij een kiosk een T Mobile prepaid sim gehaald voor 25 dollar. Ging uitstekend, werd ter plekke geactiveerd. Opwaarderen kan oa bij 7-11, maar vast ook wel via credit card ofzo. Sim kostte toen 25 dollar en zat idd weinig tegoed op.

T Mobile heeft in mijn bevindingen redelijk goede dekking in Florida, maar er zijn nu eenmaal remote areas waar je helemaal geen dekking hebt :P als je midden in de Glades zit ofzo.... Ik kan T Mobile aanbevelen.
Pagina: 1