Toon posts:

[XP] en 98 dual boot en 98 formatteren. (dual boot = weg)*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb hier een PC met 98 en XP.

Ik heb de 98 partitie opnieuw geformateerd. (daar stond dus mijn boot.ini en andere opstart rommel op) en nu werkt mijn XP niet meer na de nieuwe 98 installatie. (boot.ini enzo is niet terug geplaatst)

Dus als ik de PC nu opstart krijg ik automatisch 98 en niet meer het bootmenu. En als ik de partitie van XP actief maak via FDISK krijg ik dit: No operating system found. Omdat op de XP partitie geen opstart bestandjes staan zoals boot.ini

Ik heb bij de XP boot CD de optie R gekozen (recovery) en daarna fix boot d: geprobeerd en fix mbr.
Maar de boot.ini bestanden komen niet terug op de 98 partitie. En op de XP partitie stonden er zowiezo al niet.

Wie weet wat ik nu moet doen?

Groetjes, Leon

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2005 13:05 ]

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:13
Naar de recovery console gaan via de Windows XP cd en dan het commando "fixmbr" gebruiken ;)

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik ga mijn moderator-hoed opzetten, en op dezelfde manier als jij info geeft in dit topic, ga ik jou info geven wat er mis is met je topic:

'werkt mijn XP niet meer'
'Werkt ook niet'

Ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel - als je dat niet doet, is dat misschien een hint ;)

Verwijderd

Topicstarter
Start post wat aangepast en effe bescheiden *kickje*

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-01 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Verwijderd schreef op zondag 26 juni 2005 @ 16:48:
Start post wat aangepast en effe bescheiden *kickje*
Heb je al geprobeerd wat er is aangedragen in de eerste reply?

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Verwijderd

Topicstarter
Dat heb ik geprobeerd

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Een boot.ini is niet per se nodig om te booten (tis wel handig :P ) - een goede bootsector en NTLDR e.d. daar in tegen wel :)

Je zou eens kunnen proberen http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;101668 te volgen om te zien of je hiermee wel geboot raakt? :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het opgelost gekregen:

De bestanden:
• Boot.ini
• NTLDR
• Ntdetect.com
gekopieërd naar de partitie van windows 98. Daarna in XP recovery modus fix boot c:\ ingetypt hierdoor werden die bestanden aangeroepen.

Daarna werkte XP al. Maar 98 niet omdat je een appart bestand genaamd bootsect.dos nodig hebt.

Dit heb ik opgelost door een tool te downloaden. Die maakt van de bootsector een bestand bootsect.dos maar dat werkt dus niet omdat je de XP bootsector erop hebt staan omdat je de opdracht fixboot hebt gedaan. Hierdoor herlaad het bootmenu zich als je de keuze windows 98 neemt.
Dus je zet het bestandsysteem van een bootCD van win98 weer over met sys a: c: en dan boot hij weer 98 en run je het tooltje nog eens en maak je alsnog een nieuwe bootsect.dos met de windows 98 bootsector
Vervolgens weer XP CD'tje erin en fixboot c: voor het bootmenu weer terug te krijgen. (bootsector van XP)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2005 20:20 ]

• Ferruginous Hwk
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Goede oplossing.. _/-\o_
Bedankt voor je omschrijving

Everything should be made as simple as possible, but not simpler. (A. Einstein)

Pagina: 1