Toon posts:

Windows XP onwerkbaar traag tijdens kopiëeren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,
Ik vroeg me eigenlijk af of het normaal is dat windows xp tijdens het overzetten van een grote hoeveelheid mp3's (100gb) van mijn 120gb seagate hd (die als slave op het eerste IDE kanaal staat) naar mijn nieuwe 200gb Maxtor (die als master op de tweede IDE zit) zeer schokkerig loopt (zelfs als ik enkel een beetje aan het surfen ben ondertussen). Bestaat er geen methode om te zorgen dat dat kopiëeren ietwat meer op de achtergrond gebeurt (het geeft niet als het wat trager gaat) en zo niet m'n hele systeem plattrekt?
:?

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-03 19:07

job

Dat het iets langzamer gaat is normaal.
Maar een schokkende pc bij het kopieeren is niet normaal.
Staan je HD's nog wel op udma? controleer dit eens bij systeembeheer (ide-controllers).

Wat is het cpu gebruik tijdens kopieeren??

[ Voor 31% gewijzigd door job op 25-06-2005 18:16 ]

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08:11
Wil je de gehele inhoud van de Seagate naar de Maxtor zetten? Anders is het misschien een optie om de harddisk te clonen door te booten van bijv. een Norton Ghost cd.

Verwijderd

Topicstarter
job schreef op zaterdag 25 juni 2005 @ 18:15:
Dat het iets langzamer gaat is normaal.
Maar een schokkende pc bij het kopieeren is niet normaal.
Staan je HD's nog wel op udma? controleer dit eens bij systeembeheer (ide-controllers).

Wat is het cpu gebruik tijdens kopieeren??
CPU gebruik schommelt tussen de 65 en de 100%.

Mijn hd's staan allebei op udma.

Verwijderd

Topicstarter
Ricardo87 schreef op zaterdag 25 juni 2005 @ 18:15:
Wil je de gehele inhoud van de Seagate naar de Maxtor zetten? Anders is het misschien een optie om de harddisk te clonen door te booten van bijv. een Norton Ghost cd.
Ja, ik wil de hele hd overzetten. Zou dat clonen vlugger gaan ofzo?