Toon posts:

[iTunes] Twee errors tijdens installatie

Pagina: 1
Acties:
  • 289 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Een tijd geleden probeerde ik het mp3 programma van apple: iTunes uit. Ik vond het toen een zeer relaxt programma en ik wou het dus weer installeren. Ik had de installatie file nog mn HD staan, maar toen ik hem wou installeren kreeg ik errors. Ik dacht dat het misschien een corrupt bestandje zou kunnen zijn, dus besloot ik iTunes opnieuw te downloaden, nadat hij klaar was wou ik hem installeren en tot mijn verbazing had ik wéér hetzelfde probleem.

Ik krijg deze errors:
Error 1402.Could not open key: HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Classes\.cdda\OpenWithProgids. Verify that you have sufficient acces to that key, or contact your support personal.
en
Error: -1603 Fatal error during installation.

Consult Windows Installer Help (msi.chm) or MSDN for more information
ik heb alles verwijderd wat met iTunes te maken had, ook die registry key (want waarom zou hij er staan als iTunes tóch niet geinstalleer staat?) en het daarna nog eens geprobeerd, maar ik kreeg nog steeds dezelfde errors.

Ook op google zoeken over dit probleem werkt niet, en de GoT search leverde totaal niets op.

Weet iemand hier de oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook wel is zulke foute gehad met programma's reg gezeik enzo, ik raad je aan om is een Reg clean progje te gebruiken dat wilt 9 van de 10 keer wel is helpen, zo niet... tja windows opnieuw als het programma zo belangrijk voor je is?

Veel geluk met het oplossen verder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Topic kan gesloten worden.

Ik heb wat zitten rotzooien met mn registry, en het bleek achteraf dat het met permissions te maken had (allemaal heel vaag)

Misschien moet apple toch eens wat meer gaan letten op zijn programmeerwerk, want op de fora van apple ben ik het probleem een aantal keer tegen gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 27 juni 2005 @ 20:21:
Topic kan gesloten worden.

Ik heb wat zitten rotzooien met mn registry, en het bleek achteraf dat het met permissions te maken had (allemaal heel vaag)

Misschien moet apple toch eens wat meer gaan letten op zijn programmeerwerk, want op de fora van apple ben ik het probleem een aantal keer tegen gekomen.
Je zegt zelf dat je iTunes eerder wel gewoon hebt kunnen installeren, waarom zou het dan aan Apple liggen dat jou systeem het nu opeens niet meer pikt, lijkt eerder dat jou systeem in kreukels begint te geraken.

Die error lijkt iig erop dat je het programma wil installeren zonder administrator rechten. Iemand zonder die rechten kan niet op die plaats in het register schrijven ivm veiligheid van het windows systeem. De enige plaats waar hij/zij wel schrijfrechten toe heeft is in het eigen gedeelte van het register van de persoon die het programma installeert.
Foutmelding is helemaal niet vaag. Het zou vaag zijn als je op onverklaarbare wijze rechten mist als administrator, dan moet je eerst bij jezelf het probleem zoeken. Installers delen geen rechten uit zou een lekker veiligheidslek zijn.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2005 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Ik ken de foutmelding, heb er zelf ook mee te maken gehad. Je moet idd in je register een aantal permissies toekennen. Ook al heb je administrator rechten, dan nog installeert ie niet.

Dit had ik trouwens alleen in een domein.

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik zit gewoon met administrator rechten, en het lijkt wel alsof SP2 iets dichtgooit in het systeem, want ik heb dingen gelezen dat mensen met sp1 er geen last van hebben, alleen mensen met sp2 embedded. Daarom zeg ik: Apple programmeert niet helemaal naar SP2, aangezien SP1 gebruikers er geen last van hebben.

Als het alleen een permissions probleem is kan dat naar mijn idee niet aan het systeem zelf liggen, aangezien ik niet met acounts of permissions kloot (behalve voor bepaalde folders, maar filetype associations hebben daar niets mee te maken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-09 07:31

sjaakaq

It might get loud

Hmm ik had bij iTunes 4.5 tot 4.7 ongeveer ook dat ie het prima deed, en dan opeens (kon een uur tot een eeuw na installatie zijn) wilde die de iPod niet meer syncen omdat iTunes er niet correct op zou staan :? En dan moest je weer opnieuw installeren en dan deed alles het weer 8)7

Het is dat iTunes zo'n geweldig makkelijk programma is ;)

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Daarom zeg ik, misschien moet de windows afdeling van apple maar eens een seminar gaan volgen bij microsoft over SP2 :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giant87
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07-10 20:57
Dit is de oplossing voor degene die hem nog nodig hebben.

Make sure you are logged in as the Administrator so you can utilize the following method, or contact your support personnel (AKA geeky daughter or son). Use this path: Start / Run. Then type in "regedit" (without the quotes) and find the caption HKEY_LOCAL_MACHINE and open it. Next use Edit found in the toolbar and select the Find Next option, double-check to make sure that the boxes for "Keys, Values, and Data" are checked (they are by default), and in the text box type: .cdda ( again, without the quotes). Click on the button "Find Next" and if this folder is in your system you will see it highlighted in the left column. Look for caption OpenWithList and click on it to open. Next you need to right click on "OpenWithList" folder and tap on Select Permissions. Choose the Add button and select the Advanced button. Look for the Find Now button and click on it then choose the"everyone" selection and hit the OK button. After the dialog box closes, choose the OK button in the dialog box now at the front of your desktop to close this box. Now back to the Permissions for OpenWithList box where you need to select "allow" checkbox in the "full control" row and select OK.

Repeat the process with the OpenWithProgids folder directly below the OpenWithList. Then you can close up the regedit and re-install (or hit retry if you are installing itunes), hopefully for the last time

[ Voor 13% gewijzigd door Giant87 op 28-06-2005 17:57 ]

Pagina: 1