Sitecom Wireless Router/blikseminslag

Pagina: 1
Acties:

• Walkman
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Na de zware onweersbuien is zeer waarschijnlijk in m'n huis een blikseminslag geweest (2 apparaten doen het niet meer).

Nu lijkt me sitecom router het nog te doen (WL-026), maar alleen de connectie naar m'n kabelmodem doet het niet. Dacht eerst dat mogelijk de kabel tussen de modem en de router een opstoot gehad had, maar aangezien ik deze nu even direct in m'n pc heb gestoken werkt die link wel.

Heb al geprobeerd m'n wireless router te resetten, maar met weinig succes. De lampjes van het WAN branden beide groen als de kabel er niet in zit, maar gaan uit zodra deze kabel er wel in zit (zie ook geen ip-adressen assigned krijgen op de wireless router zelf).

Iemand enig idee wat ik nog zou kunnen doen, of wordt het toch een nieuw routertje aanschaffen?

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:35

The Third Man

The Third Jellyfish

Het kan zijn dat belangrijke onderdelen die de koppeling vormen tussen de UTP aansluiting en het switchchipje in je router een opdonder hebben gehad waardoor de fysieke verbinding niet meer werkt. Kan je waarschijnlijk wel via de garantie regelen (niet zeggen dat het door de bliksem komt natuurlijk).

Verwijderd

Nieuwe aanschaffen.

Ik heb 1,5 maand geleden ook een blikseminslag gehad. Oa op mijn 3Com SuperStack II Switch 3000 (12 poort 10/100 + glasvezel). De bliksem heeft 2 poorten volledig opgeblazen, doen ongeveer het zelfde als die van jou.

Er zit altijd een lijn-trafo in, dat is een dikke (lees 1cm) chip/trafo die de spanning omvormd die op de lijn staat. Ik denk dat die bij jou ook kapot is gegaan. Dat was bij mijn switch iig wel het geval. 1 poort had de bliksem, 2 poorten per lijn-trafo = 2 poorten defect bij inslag.

Trouwens, als je een goeie inboedelverzekering hebt dan moet je het gewoon opgeven. Ik had hier een expert laten langskomen, die terplekke alles heeft opgenomen. Ik heb hem toen gezecht dat ik niets voor die switch wou, omdat hij nogsteeds werkte, en toch al wat ouder begint te worden (ik heb hem toch gratis gehad, gebruik maar 6 poorten van de 12 (herstel, 10).s

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2005 17:17 ]

• Walkman
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Ja, het valt wel onder m'n inboedelverzekering dus dat is het probleem niet (het was ook een router van 50 euro, dus het is geen "big loss", maar het is natuurlijk even vervelend). Als het goed is valt hij nog onder de garantie (heb 'm nog niet heel erg lang), dus dat wordt 'm even wegbrengen.

De poort die vreemd doet is inderdaad alleen die van m'n WAN, waarschijnlijk omdat ik de rest niet gebruik...

Router laat het volgende zien:

System Status
Item WAN Status Sidenote
Remaining Lease Time 00:00:00
IP Address 0.0.0.0
Subnet Mask 0.0.0.0
Gateway 0.0.0.0 Unreachable
Domain Name Server 0.0.0.0

[ Voor 25% gewijzigd door Walkman op 25-06-2005 17:24 ]