Ik heb sinds gisteren een nieuwe voeding in mijn server: Tagan TG480-U22 (480 watt).
Voorheen had ik een aopen 300 watt voeding.
Hoogstwaarschijnlijk is deze voeding te zwaar voor mijn UPS, want als ik de stroom uitschakel, valt de UPS meteen uit en de server daarom ook. Of ligt dit ergens anders aan? (De UPS is 500 VA)
Daarnaast gebruik ik op de server de software "lm-sensors" om de temperatuur en voltages te controleren/beheren. Sinds die nieuwe voeding valt mij op dat er met regelmaat "ALARM" in de output van het programma staat. Ik weet ook niet precies waarom dit er staat, maar wellicht dat de waardes te ver afwijken of iets dergelijks.
Hier de output:
Kan iemand dit verklaren? Zijn dit schadelijke waardes?
Voorheen had ik een aopen 300 watt voeding.
Hoogstwaarschijnlijk is deze voeding te zwaar voor mijn UPS, want als ik de stroom uitschakel, valt de UPS meteen uit en de server daarom ook. Of ligt dit ergens anders aan? (De UPS is 500 VA)
Daarnaast gebruik ik op de server de software "lm-sensors" om de temperatuur en voltages te controleren/beheren. Sinds die nieuwe voeding valt mij op dat er met regelmaat "ALARM" in de output van het programma staat. Ik weet ook niet precies waarom dit er staat, maar wellicht dat de waardes te ver afwijken of iets dergelijks.
Hier de output:
en nog een output een paar seconden later:CPU core voltage 1.50 V
Power supply +3.3 voltage 3.28 V
Power supply +12 voltage 11.73 V
Power supply -12 voltage -12.20 V
Power supply -5 voltage -5.30 V
CMOS Battery voltage 3.22 V
CPU cooler speed 1548 RPM
Chipset cooler speed 6553 RPM
CPU temperature 41 C
System temperature 32.5 C
Als ik mij niet vergis lagen bij mijn oude Aopen voeding de daadwerkelijke waardes veel dichter bij. Daarnaast vind ik het ook gek dat mijn CPU core voltage verschilt.....CPU core voltage 1.54 V
Power supply +3.3 voltage 3.31 V
Power supply +12 voltage 11.80 V
Power supply -12 voltage -12.20 V
Power supply -5 voltage -5.20 V
CMOS Battery voltage 3.18 V
CPU cooler speed 1548 RPM
Chipset cooler speed 6490 RPM
CPU temperature 41 C
System temperature 34.0 C
Kan iemand dit verklaren? Zijn dit schadelijke waardes?
[ Voor 8% gewijzigd door Trax_Digitizer op 25-06-2005 17:01 ]