Toon posts:

DVD Omzetten

Pagina: 1
Acties:
  • 493 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Tweakers,

Ik heb net de Kiss DP558 dvd recorder gekocht. Deze kan ook DVD (VOB) files en andere media direct vanaf het netwerk uitlezen. Echt heel mooi dus, maar waarschijnlijk weer echt door dove amerikanen gemaakt want in 9 van de 10 keer geen geluid en nooit ondertitels.

Ik vraag mij nu dus af of het mogelijk is om een DVD te converteren naar een AVI met evenhoge kwaliteit (qua beeld en geluidsspoor) maar met het NL ondertiteltrack er hard ingebrand. Als dit nou niet al te veel werk is voor mijn PC dan kan ik hier nog wel mee leven, anders gaat de Kiss toch echt weer naar de winkel retour.

Hoop dat jullie ideeen hebben.

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-08 14:04

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Al bij meerdere mensen meegemaakt dat de speler hard op 5.1 stond ingesteld....
Dan alleen tv aangesloten......

Ieder bestand met 5.1 informatie was voor doven....

Elke keer nadat ik het geluid voor alle media op stereo via tv had ingesteld gaf men aan nooit meer films voor doven te hebben gehad. B)

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

• DeeD2k2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-05 10:46
Met AutoGK is het geen kunst meer om XviD/DivX AVI's te maken. Voor jou is het dus niet veel werk. Je computer is er alleen wel een uurtje of wat mee bezig.

De KISS is toch een DVD-speler? Waarom speel je dan de DVD's niet vanaf een schijfje?

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm..., ik heb een beetje een overschot aan films, maar die staan veelal op mijn 200Gb schijf. Soms download je weer eens wat, maar laaaang niet alles wil je op DVD bewaren + ik vind het wel cool om vanuit mijn luie reet op de bank gewoon een hele lijst met films beschikbaar te hebben :).Daarom was voor mij die Kiss player zo'n uitkomst, en dat is hij nog steeds, behalve dan dat ik geen ondertitels heb.

Ik snap daar geen drol van, want een DVD schijfje snapt hij ook en vanaf het netwerk geef ik toch
ook gewoon een hele dvd aan?

Maar vanaf die lijsten kan hij denk ik niet met IFO files overweg en ziet hij alleen de VOB-jes. Als ik dan een snelle manier kan vinden om de ondertitels hard in de film te burnen ben ik ook klaar.

Als het uren duurt met bijvoorbeeld AutoGK voordat zo'n ding geconvert is dan is het ook bagger (kan ik hem net zo goed even op een RW branden).

Bedankt voor de reacties alvast!

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:23
De kwaliteit gaat hierdoor behoorlijk achteruit als jij je subs er in wil burnen de hele film moet opnieuw encoded worden en daardoor heb je behoorlijk wat kwaliteits verlies. Je kan ook gewoon selectable subs maken van een dvd. http://www.sectie.be kan je mischien helpen. Maar wat ik niet snap: Dit proces kan wel 2/3 uren duren, waarom koop je niet gewoon een DVD-RW schijfje , dan brand je daar je dvd op , en als de film je niet bevalt kan je hem gewoon weer wissen, dit scheeld je heel wat werk en is nog makkelijker ook. :)
4x of 8x dvdrw schijfjes zijn er al dus je bent max 15 min bezig om een dvd te branden tegenover 2/3 uur om van een dvd naar divx te encoden

edit: te laat gelezen , maar mischien heb je er wat aan :) suc6 !

[ Voor 18% gewijzigd door Possible op 25-06-2005 21:01 ]

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Verwijderd

Topicstarter
Ik snap die Kiss speler ook niet. Het moet toch niet uitmaken of je een DVD in de speler douwt of dat je de DVD vanaf een schijf op een andere PC afspeelt? Waarom maken die dingen hier nou weer onderscheid in???.

Ik heb nu wel net de FreeKiss software gedownload, deze kan ook subtitles aan als ik het zo mag geloven (maar vast weer niet voor VOB files). Ik heb alleen zo'n leuk subtitle rip tooltje gedownload, maar die kan in wel 80 verschillende formaten subtitles opslaan. Daarbij heb ik dan 1 file voor wel 4 vob bestanden en dat kan ook niet de bedoeling zijn. Hij gooit dan ook nog eens vele .SUP bestanden in die map.

Ik snap er dus nog maar weinig van, die hele ondertitelzooi. Ik ben ervan overtuigd dat het allemaal wel mogelijk moet zijn. Jammer dat er niet een manier is om gewoonmakkelijk en snel een ondertitelspoor in een DVD film te branden, maarja... voorlopig is dit wel weer goed om mijn engels wat bij te schaven :-) (en iedereen moet nu stil zijn bij het film kijken en dat is ook wel positief).

Verwijderd

Topicstarter
Joepie, ik kijk nu films in super hoge kwaliteit, met ondertiteling... Dit houd wel in dat ik met Nero Recode al mijn backupped films naar MPEG4 om ga zetten, maar dat doet deze in een 2x realtime snelheid dus dit is te overzien. Fantastisch apparaat, die kiss.

Edit: Weer eens te vroeg gejuicht, alle films lopen na een minuutje ofzo vast :( Ik begin echt van die kiss te balen.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2005 23:03 ]

Pagina: 1