Toon posts:

Laptop kiezen voor student

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
ik wil volgend jaar Toegepaste Informatica gaan studeren en ik heb vandaag vernomen dat ik me daar best een laptop voor kan aanschaffen. Maar ik heb van hardware niet veel kaas gegeten dus heb ik niet echt een idee waar ik op moet letten en wat goede en minder goede specs zijn...
Minimum vereisten:
* 512 Mb (liefst meer)
* prijs: max. 1200 EUR

iemand een ideetje?

En dan nog iets, hoe komt het dat de processoren van Intel allemaal rond de 1.5 Ghz liggen (in mijn prijsklasse), terwijl ze vij AMD rond de 3 Ghz liggen? Of staat die 3000+ (bijvoorbeeld) achter 'AMD' niet voor de snelheid?

Bedankt!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14:07
Je doelt waarschijnlijk op de intel Pentium / Celeron M. Die liggen inderdaad tegen de 2GHz grens aan. Dit liggen de processors van AMD ook.

Wil je een echte desktop processor (dus 3 "echte"-GHzen), of ga je voor een Mobile? Het voordeel van een mobile is onder andere de veel langere accuduur en de verminderde warmteproductie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08 17:53

Yoozer

minimoog

Verwijderd schreef op zaterdag 25 juni 2005 @ 16:38:
Minimum vereisten:
* 512 Mb (liefst meer)
* prijs: max. 1200 EUR
iemand een ideetje?
Je kan er een kopen met een merkje op (Acer, Toshiba, etc.), en dat is dan voornamelijk te merken in de support (dat zijn vaak ook interessante dingen om door te lezen: voor het geval dat er iets mis gaat).
En dan nog iets, hoe komt het dat de processoren van Intel allemaal rond de 1.5 Ghz liggen (in mijn prijsklasse), terwijl ze vij AMD rond de 3 Ghz liggen? Of staat die 3000+ (bijvoorbeeld) achter 'AMD' niet voor de snelheid?
GHz zegt niet alles. AMD CPU's in desktops liggen ook niet op 3GHz (eerder op 2,5), maar als je gaat adverteren; mensen kijken gewoon naar dat GHz getal, dus zou je met 2,5 niks verkopen.

[ Voor 21% gewijzigd door Yoozer op 25-06-2005 17:14 ]

teveel zooi, te weinig tijd