HP Media Center M1270

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0rk
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16-05 20:30
eey mensen...

omdat ik binnenkort op kamers ga omdat ik informatica ga studeren, heb ik een computer nodig...
nou ben ik ff een aantal computerzaken afgegaan, en deze comp viel me in een positieve zin op:

Merk HP
Behuizing Desktop
Processor AMD Athlon™ XP 3500+ 64 bit
Geheugen 512 MB
Harddisk 250 GB serial ATA
CD-ROM/DVD DVD+/-R/+/-RW Lightscribe Dual Layer
Videokaart 256 MB ATI Radeon X300 PCI Express
Luidsprekers Altec Lansing met subwoofer
Poorten 6x USB 2.0
Toetsenbord Draadloos
Muis Draadloze
Netwerkkaart 10/100BT
FireWire 2 x IEEE 1394
Kaartlezer 9-in-1 Cardreader
Besturingssysteem Windows© Media Center
(zie ook Hier)

verder zat ik te denken aan een extra 512 MB RAM reepje, en een 19" flatscreen monitor

de comp is bedoelt voor informatica projecten, redelijk high-end gamen, en als mediacenter

nu heb ik wat rondgekeken, maar ik kan nergens de kloksnelheid van de processor vinden (of is die gewoon > 3,5 Ghz?) ook heb ik wat rondgekeken op t forum, en ik heb nogal wat slechts gelezen over de 128 MB variant van de ATI Radeon X300 PCI Express.
Op de site van ATI staat voor mij vooal veer gibberish, kunnen jullie me vertellen (in simpele termen) of dit een goed of slechte keus is voor een (deels) game systeem?

ik hoop dat ik me hiermee aan de regels van het "Hoe-is-dit-systeem-FAQ" heb gehouden..

bij voorbaat dank voor de genomen moeite,
Dirk Zittersteyn, a.k.a. D0rk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-10 18:48
Je gaat IT studeren?

Kun je dan niet veel beter een systeem zelf samenstellen aan de hand van je eisen?

Zoiezo zou ik deze kast afraden. Windows Media Center als OS is leuk voor in de huiskamer enz, maar als "werkbak" is dat niet echt handig.

En uiteraard kun je zelf alsnog er een OS overheen knallen, alleen betaal je lekker voor WinMCE terwijl je die nieteens gebruikt.

En idd, ik zou 512Mb extra erbij zetten. Let ook even op hoe t nu is, als je pech hebt zit er nu 2x256 in en heb je maar 2 sloten op het moederbord.

[ Voor 19% gewijzigd door DJSmiley op 25-06-2005 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14:07
De processor draait op 2200MHz.

De ATi X300 is echter totaal ongeschikt om te gamen op een fatsoenlijke resolutie. Probeer toch minimaal voor een ATi X600 / X700 of een nVidia Geforce 6600GT kaart te gaan.

Daarnaast is 512MB extra geheugen natuurlijk altijd aan te raden. Het kan echter zo zijn dat er nu 2x256MB geheugen inzit. Als je er dan een 3e module bijzet weet ik niet zeker of je geheugen nog in dual-channel mode draait. Is het niet mogelijk om het geheugen gelijk te laten vervangen voor 2x512MB?

offtopic:
Je gaat informatica studeren maar kan geen eigen pc samenstellen? 8)7. Doe wat zoekwerk en bespaar jezelf veel geld door een custom-build systeem te maken :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0rk
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16-05 20:30
hmmz... ik ben echt een complete n00b op hardware gebied (dankzij ouders die me nix laten doen met de comp en chronisch geldgebrek...) dus als ik zelf een comp in elkaar moet draaien heb ik, ben ik bang, een beetje veel hulp nodig, maar ik ga dr vanuit dat daar genoeg over te vinden is op inet dus dat zal geen issue zijn...

maar toch, omdat ik zo'n giga n00b ben, welke leverancier adviseren jullie om een preconstructed comp. vandaan te halen? (of hebben deze comps altijd een slechte prijs/kwaliteit verhouding?)

wat ik me ook afvraag, is: wat zijn de minpunten van WinXP:MCE? DJS, jij zei dat je MCE niet handig vond als werkbak, welk(e) alternatie(f/ven) stel je voor?