Delete Overclocklock ati 9200

Pagina: 1
Acties:

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
ik heb een ati 9200 en daar zit een overclock lock op volgens ati tool. Ik heb et getest en dat is waar.

nu stond er een linkje naar:
http://www.techpowerup.com/softmod/installation.php

alleen ik begrijp niet helemaal hoe deze install tewerk gaat:S
kan iemand me dat uitleggen?

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:29
Ik heb geen ati-kaart dus kan niet uit ervaring spreken. Maar ik heb de site eens doorgelezen (beide opties) en het ziet er voor mij duidelijk uit. Er staat gewoon stap-voor-stap uitgelegd wat je moet klikken.

Dus welke stappen begrijp je niet? Of begrijp je het hele artikel niet (omdat je engels niet toereikend is ofzo)?

• Aloys
  • Niet online
nu je het zegt van stap voor stap,
zal ik het ook maar eens stap voor stap doen.

wat ik niet snap is wat er eigenlijk word gedaan, maar dat maakt eigenlijk niet zo heel veel uit. Als ie maar word geunlocked.

op het eind staat bijv. iets over pipelines worden die overclock ofzo?
het is mij niet helemaal duidelijk wat er word overclock op de kaart.

thnx voor je reactie ik ga het maar es stap voor stap doen dan. (proberen ;))

• sewer
Zoals ik het lees zorg je bij die stappen alleen maar voor dat ie geunlocked wordt, het overklokken zelf (pipes, gpu en geheugen) moet je volgens mij daarna zelf nog doen.

Je kan 2 wegen bewandelen, een gepatchte Display Driver installeren (optie 1), of een originele driver installeren (van de ati-site) en vervolgens ati2mtag.sys patchen.

Als je optie 1 doet, dan moet je het volgende doen:
1) Download de laatste versie van "Softmodded Display Driver" op de download pagina van die site
2) Voer dit programma na het downloaden uit
3) Volg de instructies op het scherm (eula accepteren en next klikken enzo). Als daarna windows met een scherm komt over de Windows Logo test, dan moet je zorgen dat ie verder gaat (bij een engelstalige windows moet je dan kiezen voor 'continue anyway', in het nederlands zal het wel 'toch doorgaan' ofzoiets zijn)
4) Na het installeren, klik op 'finish'
5) Download en installeer het "Control Panel", als je dat nog niet hebt (zoals ik al zei heb ik geen ATI-kaart, maar jij weet vast wat ze daarmee bedoelen. Hebben ze de driver en de grafische schil uit elkaar getrokken ofzo :? )
6) Als je een all-in-wonder kaart hebt, doen moet je ook nog de "WDM Capture Driver" downloaden, en eventueel ook de laatste versie van ATI's Multimedia Center
7) Reboot
8 ) Start ATITool en controleer het aantal actieve pipelines op het tabblad settings|overclocking. Ik weet niet of ze nu bedoelen dat hij standaard alle overige pipes al unlocked voor je, of dat je op het tabblad te zien krijgt dat hij geunlocked is ofzo. Maar dat zie je vanzelf wel...

[ Voor 15% gewijzigd door sewer op 25-06-2005 16:39 ]

• Aloys
  • Niet online
er staat daar gwoon active pipelines 4

• sewer
Een pagina hoger op die site staat "The softmod enables the four disabled rendering pipelines in the GPU core of Radeon 9500 Non-Pro/9800 SE cards. Patched drivers for Catalyst 3.10 and later also enable overclocking for all Radeon 9000/9200/9550/9600 based cards."

Volgens mij geldt het unlocken van pipelines alleen voor bepaalde 9500 en 9800 kaarten, misschien heeft je 9200 helemaal geen disabled pipes? Maar als het goed is kun je nu wel je 9200 overklokken qua gpu en geheugen...

• Aloys
  • Niet online
en wat is belangrijker om te overclocken?
de core of memory?

en tot hoever moet je gaan? (dus wanneer stoppen ....hh)

eigenlijk doe ik dit overclocken gwoon puur om die demo van battlefield aan de praat te krijgen.

• Dutchmega
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Aloys Akkerman schreef op zaterdag 25 juni 2005 @ 17:47:
en wat is belangrijker om te overclocken?
de core of memory?

en tot hoever moet je gaan? (dus wanneer stoppen ....hh)

eigenlijk doe ik dit overclocken gwoon puur om die demo van battlefield aan de praat te krijgen.
De core is belangrijker maar meestal worden ze allebei gewoon synchroon overgeclocked.
Trouwens, als de BF2 demo niet werkt, zal het met overclocken niet opeens werken... En als je het niet kan draaien, moet je naar de rest van je systeem kijken aangezien ik het met een Radeon 8500 (fractie sneller dan 9200) prima kan draaien.

• Aloys
  • Niet online
dat van die demo weet ik hoor.

ik wou em iets omhoog hebben gwoon. Maar het word er nu niet beter op. met die clock staat agp ineens op 0x dus gwoon agp

en dat kan ik niet meer vernaderen. misschien toch maar weer terug gooien v/d drivers.
Pagina: 1