Toon posts:

[XP] Vage vertragingen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleempje. Misschien is het ook hardwareprobleem, maar dat is dus het raadsel.

Simpel Bijvoorbeeld : Ik heb een Pictogram op mijn bureaublad : Foto.jpg...
Deze wil ik eventjes kopieren naar Mijn Documenten.
Om dat te doen kun je : rechtermuisknop > kopieren doen.

Nou... Ik klik dus met de rechtermuisknop op dat pictogrammetje... En dan duurt het...ongeveer 5 a 6 seconden...Voordat dat menutje der nog een keer voorkomt?

Als dat menuutje der eenmaal voor is. Dan kan ik het menutje weg klikken, en als ik dan wer rechtermuisknop doe dan is het er binnen een halve tel voor...

Dit heb ik met alle bestanden, dat het even duurt voordat dat menutje komt. Behalve als ik rechtermuisknop op een Map doe.

Ik heb dit bijvoorbeeld ook met het verwijderen... Als ik een icoontje aan klik en ik doe "Shift+Del" ... dan kan ik tot 6 tellen, en dan komt er pas voor : Weet U zeker...blablabla...

Het probleem hebben jullie dus al enigszins hoop ik in de gaten. Het duurt eventjes foardat mijn pc het door heeft zegt maar;)

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen.. ?
Zelfs na een schone windows installatie heeft hij dit nog (Dus hardware?)

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen?

• mduijvendijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-02 14:11

mduijvendijk

Flying Rukia ^_^

Heb je toevallig een programma dat iets aan het context menu heeft toegevoegd?
Bijvoorbeeld Winrar?

Sometimes human's are...

Verwijderd

Topicstarter
Jah inderdaad...Daar zat ik zelf ook al aan te denken...
Alleen winrar...

Edit :

Maar zoals ik al zei...Niet alleen met het menuutje isser vertraging.. maar bijv ook verwijderen.. En..
Als ik kopieer met Ctrl+C dan duurt het ook precies zo lang.

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2005 16:43 ]

• Morax
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:15
Misschien dat je Harde Schijf wat problemen geeft, aangezien je zegt dat het bij een schone installatie ook gebeurd. Probeer je schijf eens te testen met een tooltje van het merk van je schijf om te kijken of de schijf nog helemaal in orde is.

Probeer anders ook de schijf eens in een ander systeem om te kijken of het probleem daar ook optreed :)

What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!

Verwijderd

Zo'n probleem had ik na ingebruikname van een nieuw mobo en schone install van XP.
Het context-menu liet langer op zich wachten naarmate een exe bestand groter was, oplossing was toen het installeren van nieuwere chipsetdrivers.

Verwijderd

Ik heb precies hetzelfdse probleem, maar ik had de strijd al opgegeven. maar nu dit topic er is, toch maar weer proberen. iemand enig idee wat het kan zijn? ik heb ook winrar, en ook bs player, norton 2004 , adobe image ready, adobe photoshop. al deze programma's voegen iets toe aan het "rechtermuisknop"menu. alleen het gebeurt ook met verwijderen(shift delete) dus daar heeft het denk ik niet mee te maken. driver update van wat moet ik doen om het te voorkomen? chipset? ik heb een asus p4p800 e deluxe. gewoon op de asus site downloaden?

Verwijderd

Topicstarter
Er werd me dus aangeraden(buiten Got om)...om de Via 4in1 Chipset drivers te downloaden.
Ik heb dit gedaan, geinstaleerd dus. Maar, het probleem blijft...

Met wat voor toold kan ik mijn hardeschijf controleren, en mijn werkgeheugen misschien?

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:01
Misschien handig als je even je hardware er bij beschrijft.

Voor de rest, een schone install is neem ik aan ook een complete format ?

• Frankster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-03 05:54
Apart! Dit probleem heb ik ook bij de computer van mijn broertjes... Weet de specs niet maar is een P4 3 ghz met 1 gig mem aan boord draaiend op Win XP Pro. Verder draait hier ook winrar op in contextmenuutje...

Ben dus ook erg benieuwd naar de oplossing!

Een leven zonder feesten is als een verre reis zonder logement (Demokritos ca. 500 B.C.)
&Creative

Verwijderd

Topicstarter
Nou jah, complete format..Voor het begrip wel. Bij het formateren doe ik namelijk
Ntfs(snel)...

Dus wel compleet leeg, alleen snel formateren

Voor de rest heb ik :
Amd Athlon 3000+
Nec Moederbord ?
512 Ram (1 bankje)

Het is ook Packard Bell :'(

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2005 09:56 ]

• dadj
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-12-2022

dadj

Boeiend, boeiend!

met tweakui kan je het "New" menu wijzigen (Templates).
Ik heb er op mn P4 3GHz ook last van maar dat systeem is flink vervuild. op mn nieuwe pc heb ik nergens last van maar wel alle programmas gewoon geinstaleerd. winrar, photoshop, office etc etc etc...
Probeer het eens met zonder de shiny windows xp skin, mischien trekt je videokaart/driver het niet helemaal meer.

[ Voor 24% gewijzigd door dadj op 26-06-2005 10:11 ]

XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm

Verwijderd

Topicstarter
Nog steeds geen oplossing gevonden.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de gratis Windows Xp Sp2 cd bestelt.
ik heb namelijk gehoord dat als ik voordat Sp2 derop staat de virussen binnen stromen.
Dus terwijl ik zo nsle mogelijk Sp2 download...Stroomt de rotzooi al binnen.

Ik zal windows der schoon op zetten(Dit keer ook niet Snel formateren).. en dan zonder internetverbinding Sp2 derop zetten. En dan maar hopen...

Of heeft iemand nog ideeën ?

Verwijderd

en, is dat gelukt? of reageert die nog steeds sloom? bij mij is het ook nog steeds.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het nog niet geprobeert, de cd is nog niet binnen, maar daar zal het hem hoogstwarschijnlijk ook niet aanliggen. Maarjah, verder iemand nog ideeën, tips ? :)

Verwijderd

ja heel erg irri, ik heb dat ook, heb ook een p4p800-e deluxe, met een p4 prescott 3.4 oc naar een 3.8 GHz, 1500ddr ram en een 6800GT. precies hetzelfde probleem. Heb echt het gevoel alsof ik op een p3 800 mhz zit oid.
Pagina: 1