Zojuist heb ik een pc in elkaar gezet met de volgende specs:
ASrock K7S8X R3.01 (m. LAN)
Athlon XP 1700+ (T-Bred)
2x 256 Mb PC3200 DDR
XFX Gf 4 ti4200 / 64 Mb
80 Gb WD, DVD, CDRW, Floppy
300W PSU
Toen ik 'm nou zojuist aansloot op een werkend monitor en stroom, kreeg ik
eerst 2 heeele korte biepjes, daarna 8 lange en na vijf seconden weer 3. Ik heb wat opgezocht en zag dat het vaak aan de videokaart lag, of het geheugen hiervan. Ik krijg ook geen beeld, wel flitst het beeldscherm als ik 'm aan of uit doe (de pc).
Het volgende heb ik geprobeerd, zonder succes:
[list]• Videokaart vervangen door een gf2 mx
• CMOS gereset a.d.v. jumper en bios batterij er 10 min uit
[*}CD, DVD, HD en FD losgekoppeld
• 1 bankje geheugen geprobeerd in verschillende sloten..
Ik zeg meteen, ik heb alle spullen tweedehands, maar ben er zeker van dat ze werken. Behalve dus het moederbord, hoewel ik die samen met 2 andere moederborden van een kerel heb gekocht en die andere 2 werken perfect, dus ik zou verbaasd zijn als het moederbord defect zou zijn ..
Weten jullie wat deze biepjes misschien nog meer kunnen betekenen en wat ik kan doen om het systeem toch werkend te krijgen?
ASrock K7S8X R3.01 (m. LAN)
Athlon XP 1700+ (T-Bred)
2x 256 Mb PC3200 DDR
XFX Gf 4 ti4200 / 64 Mb
80 Gb WD, DVD, CDRW, Floppy
300W PSU
Toen ik 'm nou zojuist aansloot op een werkend monitor en stroom, kreeg ik
code:
1
| biep - biep - - - - - - - - - - - biep - - biep - - biep - - biep - - biep -- biep - - biep - - biep - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - biep - - biep - - - biep |
eerst 2 heeele korte biepjes, daarna 8 lange en na vijf seconden weer 3. Ik heb wat opgezocht en zag dat het vaak aan de videokaart lag, of het geheugen hiervan. Ik krijg ook geen beeld, wel flitst het beeldscherm als ik 'm aan of uit doe (de pc).
Het volgende heb ik geprobeerd, zonder succes:
[list]• Videokaart vervangen door een gf2 mx
• CMOS gereset a.d.v. jumper en bios batterij er 10 min uit
[*}CD, DVD, HD en FD losgekoppeld
• 1 bankje geheugen geprobeerd in verschillende sloten..
Ik zeg meteen, ik heb alle spullen tweedehands, maar ben er zeker van dat ze werken. Behalve dus het moederbord, hoewel ik die samen met 2 andere moederborden van een kerel heb gekocht en die andere 2 werken perfect, dus ik zou verbaasd zijn als het moederbord defect zou zijn ..
Weten jullie wat deze biepjes misschien nog meer kunnen betekenen en wat ik kan doen om het systeem toch werkend te krijgen?