Toon posts:

ATA133 niet in bios

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net een Maxtor 80GB ATA/133 HDD gekocht.

Winxp installatie verloopt in het begin prima totdat deze voor de eerste maal moet rebooten.
Na reboot komt hij in het beginscherm van de installatie (installeren, repareren etc...)

De installatie zet dus niet voort maar hij leest wederom vanaf cd-rom en start de installatie opnieuw op.

Vorige week heb ik een MAXTOR 100GB PATA/133 HDD aangesloten en windows xp geinstalleerd. Werkte prima. Ik weet niet of de P van PATA een verschil zou kunnen betekenen?

• NLChris
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-03 13:39
En wat als je de cd er uit haalt :? , ik dacht dat er iets op beeld verschijnt 'Druk op een toets om vanaf de cd te starten'.

Edit:
PATA = Paralel ATA

Die 80gb disk was ook PATA, anders paste hij niet

[ Voor 28% gewijzigd door NLChris op 25-06-2005 15:05 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het is dus uitgesloten dat de 80GB van nu niet compatible zou kunnen zijn??
Aangezien de 100GB PATA het wel deed.

• Countess
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15-02 21:00
dat is idd zo goed als zeker.

controleer de boot sequence eens in de bios.
is hij aangesloten op de primary als master? staat die schijf ook in de boot sequence?

wat gebreurt er als je de cd-rom eruit haalt en opnieuw start? (welke foutmelding)

als alles in de bios goed staat en de foutmelding heeft aan dat hij niet van de HD kan booten dan kan het zijn dat de MBR niet goed is.
als de XP installatie daar dan zijn eigen spul neer wil zetten gaat het mis en kan hij niet opstarten van die schijf.

[ Voor 125% gewijzigd door Countess op 25-06-2005 15:16 ]

mijn spelling is niet best, maar wel beter als je haar. ga jij je ook verbeelden dat mensen rare dingen over je spelling gaan zeggen als hun haar er niet uit ziet? andrelon helpt!

Verwijderd

Topicstarter
enkel de HD aangesloten op primary master kan het MB deze niet detecten

Hierdoor lijkt het alsof het MB de HD niet aan kan. Dit is toch vaag daar de Maxtor 100GB vorige week gewoon gedetecteerd werd.

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2005 15:35 ]

• Countess
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15-02 21:00
jumpers staan goed?

mijn spelling is niet best, maar wel beter als je haar. ga jij je ook verbeelden dat mensen rare dingen over je spelling gaan zeggen als hun haar er niet uit ziet? andrelon helpt!

• jurma
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10:42

jurma

simply connecting...

Er was algevraagd wat je boot sequence is, maar dit heb je nog steeds niet gepost. Zit de kabels er wel goed in, jumpers goed. Als je alleen boot van harde schijf, doet hij het dan nog steeds niet. Hangt de harde schijf goed als master/slave/cable select?

If you want to be serious, we make a powerpoint presentation.

Pagina: 1