[Vlaanderen] DVD HDD-recorder of de digirecorder

Pagina: 1
Acties:
  • 290 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Gray|IA
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-06-2021

Gray|IA

geen ondertitel

Topicstarter
Heb net gelezen dat telenet binnekort een digirecorder op de markt brengt, dit is een box voor digitale televisie en heeft een harde schijf van 160GB voor programmas op te nemen voor 299Euro.(nog weinig gegevens bekend)

Nu ben ik aan het twijfelen tussen dat en de pioneer dvr-530HS, een dvd-recorder met ook een harde schijf van 160 GB. voor 499Euro
de pioneer kan eventueel de decorder aansturen via infrarood.
en heeft ook guide+, kan ik dat nog gebruiken met digitale televisie?

[ Voor 1% gewijzigd door Gray|IA op 25-06-2005 20:17 . Reden: MB = GB ]

• StarWing
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:08

StarWing

Huh ?!?

Ik denk dat de digirecorder (of hoe noemt da geval) eerder bedoeld is voor bepaalde uitzendingen te bekijken via timeshift of om een bepaald programma op te nemen ipv good 'ol VCR. Ook is dit ding handig om bepaalde stukken tijdens live-uitzendingen even terug te spoelen.

Page intentionally left blank.

• lookslikeyou
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23-02 15:48
Je bedoeld niet toevallig GB?

• Gray|IA

Gray|IA

geen ondertitel

Topicstarter

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
AarsRuB bedoelt dat je 160GB zult bedoelen, want 160MB is net genoeg voor een paar minuten DVD kwaliteit :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• Gray|IA

Gray|IA

geen ondertitel

Topicstarter
Oei sorry :+ GB inderdaad,
dacht al aan de carrefour :P

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

StarWing schreef op zaterdag 25 juni 2005 @ 16:54:
Ik denk dat de digirecorder (of hoe noemt da geval) eerder bedoeld is voor bepaalde uitzendingen te bekijken via timeshift of om een bepaald programma op te nemen ipv good 'ol VCR. Ook is dit ding handig om bepaalde stukken tijdens live-uitzendingen even terug te spoelen.
Terugspoelen enz. werd volgens het uitvoerige promopraatje in de VRT-journaals op de Telenet-servers zelf gedaan. Als je dus een film op pauze pauzeerde de server dus, en werden de gegevens niet gebufferd.

Mijn gok is dat Telenet de prijs lager kan houden omdat het meer verkoopkans heeft dan een stand-alone geval van 3rd party producenten (in dit geval JVC, Philips, ...). Telenet zal een minimum aan compatibiliteit kunnen / moeten garanderen, wschl ook een helpdesk(je) ervoor beschikbaar hebben, en verder denk ik dat je qua functionaliteit wel wat toegevingen zal moeten doen (het zal een low-end/mid-end recorder worden denk ik). Onderin de markt vind je vandaag de dag ook al recorders voor 300 euro ongeveer.

Volgens mij is dit Telenet zijn manier om hun monopolie wat te misbruiken :( .

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• StarWing
  • Laatst online: 12:08

StarWing

Huh ?!?

Borromini schreef op zaterdag 25 juni 2005 @ 20:24:
[...]

Terugspoelen enz. werd volgens het uitvoerige promopraatje in de VRT-journaals op de Telenet-servers zelf gedaan. Als je dus een film op pauze pauzeerde de server dus, en werden de gegevens niet gebufferd.
Volgens mij kun je niet ffe rap een live match voetbal (vb Belgie - Nederland) gaan stilzetten en rewinden door dat op de server te laten bufferen.. Anders zou elke eigenaar van een digiding een eigen "plekje" op de server moeten hebben. Dat zie ik TN nog niet zo snel doen...

Wat iig wel kan is dat je een bestelde film 24h lang ter uwer beschikking hebt, en dat je daar dan kan mee doen wat je wil, ook rewinden, pauzeren or whatever

//edit
In het najaar komt de Digicorder op de markt. Dat toestel biedt je dezelfde mogelijkheden als de Digibox, maar heeft een ingebouwde harde schijf. Je kunt er programma’s mee opnemen en afspelen in digitale kwaliteit. Terugspoelen, vooruitspoelen, pauzeren, vertragen: het kan allemaal.

Je kunt er ook live-uitzendingen mee pauzeren. Met de Digicorder kun je twee programma’s tegelijk opnemen, zelfs terwijl je naar een eerder opgenomen programma kijkt. En zonder videotapes of dvd-schijfjes, want alles komt mooi op de ingebouwde harde schijf en is makkelijk weer toegankelijk.

[ Voor 43% gewijzigd door StarWing op 25-06-2005 22:20 ]

Page intentionally left blank.

• Gray|IA

Gray|IA

geen ondertitel

Topicstarter
Heb gevraagd naar meer specificaties maar je moet een telenet-klantennummer hebben om je vraag te kunnen sturen 8)7

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

@ starwing: ik heb niet gezegd dat het gebufferd werd - ik heb gezegd dat het net niet gebeurde (enfin, het fijne weet ik er niet van, maar de acties van de klant worden uitgevoerd op de server, de client ontvangt alleen maar). En een server kan meerdere aanvragen gelijktijdig afhandelen, dus hij kan ook de datastroom naar een client opschorten voor een tijdje hé. Lijkt me technisch geen moeilijke klus, zal alleen heel veel bandbreedte slurpen al die digitale tv denk ik :)

Verder denk ik dat dat pauzeren van toepassing is op films enz. die ze opgeslagen hebben op hun servers, met live uitzendingen is dat natuurlijk wat anders, timeshifting zal wschl wel op de client gebeuren denk ik.

[ Voor 19% gewijzigd door Borromini op 25-06-2005 22:32 ]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Verwijderd

Gray|IA schreef op zaterdag 25 juni 2005 @ 22:23:
Heb gevraagd naar meer specificaties maar je moet een telenet-klantennummer hebben om je vraag te kunnen sturen 8)7
Als je een vraag hebt wil ik ze wel met mijn klantummer stellen hoor. email is mijn nick (zonder spaties @telenet)

Het leuke is wel dat het niet overal in vlaanderen beschikbaar is. Kijk maar eens op de site of het wel kan. Bij mij thuis dus niet...

Moet je dan ook per TV zo een toestel hebben, zo ja wordt het wel een kostelijk spel.

Verwijderd

Al eens gekeken? Je moet blijkbaar een abonnement hebben van Telenet om er naartoe te kunnen kijken :X Dat vind ik nu eens schandalig! 100% misbruik van hun monopoliepositie.
En zo interessant is die recorder nu ook weer niet, bijna geen extra kanalen en digitale kwaliteit? (http://televisie.telenet.be/nl/digital_tv/keuze/zenders.html) Hahah! We kunnen in digitale kwaliteit naar Fr3, CNN, NBC en de cartoons kijken :Z
Als Telenet denkt dat er daar volk op gaat afkomen >:)

Volgens mij ben je gewoon vééél beter af met je DVD HDD recorder. Iets zegt met dat als je de digicorder van Telenet koopt dat je deze niet zal kunnen blijven gebruiken... Overigens digitale kwaliteit? Hoe? Via de scart aansluiting? Dat gaat er ook goed uitzien...

Kben een beetje gefrustreerd door die criminelen van telenet, sorry :Y)

en blijkbaar verdwijnt CNN van het standaard aanbod :? what are they thinking :|

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Net wat je zegt, monopoliepositie. Daardoor worden we ook verplicht over te gaan op digitale (want om analoog te 'blijven' moet je bijbetalen!).

Telenet heeft het kabeldistributienet in handen in Vlaanderen. Dus ze kunnen dat praktisch gezien doordrukken. Of het wettig is? Vrees ik voor;

• Gray|IA

Gray|IA

geen ondertitel

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 26 juni 2005 @ 00:17:
[...]

Als je een vraag hebt wil ik ze wel met mijn klantummer stellen hoor. email is mijn nick (zonder spaties @telenet)

Het leuke is wel dat het niet overal in vlaanderen beschikbaar is. Kijk maar eens op de site of het wel kan. Bij mij thuis dus niet...

Moet je dan ook per TV zo een toestel hebben, zo ja wordt het wel een kostelijk spel.
Thx maar het is denk ik een klantennummer ofzo dat ik nodig heb.
Vroeg me de technische specificaties af bvb of de scart ook RGB doorstuurd, welke compressie enz?

@madboy: met `enkel in digitale kwaliteit` bedoelen ze dat die zenders niet meer analoog worden uitgezonden, enkel nog digitaal. De andere zenders zijn dus zowel digitaal als analoog.

Belgacom is ook iets met digitale tv van plan via telefoonlijn enz maar aangezien ik te ver woon van de centrale is dat geen optie.(Haal met moeite 3.3Mbit, sneller heb ik synchronisatieprobleem)

Verwijderd

Wat ik bedoelde was het volgende: wat is het nut om over te schakelen? We krijgen er een drie-tal (weinig interessante) kanalen bij. In plaats van de oude kanalen dan ook over te schakelen op digitale (en goede) kwaliteit, laten ze het gewoon zo!
Wat krijg je netto?
  • Portefeuillle is 250 euro lichter (decoder)
  • 3 extra kanelen (waaauw Tel Sell - Actua Tv - France 2 & 3, Eurosport ok ...)
  • Het aanbod van de klassieke televisie verminderd (aantal kanalen weg)
  • Die interactieve tv-gids lijkt me wel interessant
Eenvoudig e-mailen en sms'en

E-mailen met familie en vrienden via je tv-toestel? Het komt eraan. Je kan hiervoor de afstandbediening gebruiken of een draadloos toetsenbord. Ook sms'jes versturen via je tv-toestel zal mogelijk zijn.
En hier zitten we echt op te wachten :z

Eens raden hoeveel succes dit zal hebben? 95% van de mensen die ik ken heeft nog een klassieke CRT televisie en is tevreden van de kwaliteit. Waarom zouden die overschakelen? Ze gaan het verschil niet zien, het kost hun enkel geld :?
Is het echt zo negatief of mis ik een aantal punten?

Wat ik me afvraag:
Bestaan er al tv's of DVD spelers die zo'n ingebouwde digitale decoder hebben, of ben je verplicht om dat er apart bij te kopen? Komen er zulke televisies/dvd's spelers?

Wat ik me nog afvraag:
Hoe zit de situatie bij mensen met meerdere tv's in huis? Kan je het signaal van die decoder verdelen?

• willem7q
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Ik heb een tijdje geleden de volgende vraag gesteld aan de Telenet klantendienst:

vraag:
Is het mogelijk om een gewone videorecorder (VHS/DVD/HD/...) (dus NIET de Digicorder) te programmeren zodat hij een digitale uitzending opneemt?
De reden voor deze vraag is de volgende: een gewone videorecorder neemt programma's op doordat hij op het geprogrammeerde uur naar de frequentie zal luisteren die overeenkomt met de post die je wil opnemen. Het digitale signaal wordt niet op dezelfde manier met frequenties uitgezonden: de videorecorder zou moeten kunnen communiceren met de digibox, zodat die op het juiste moment het juiste signaal doorgeeft naar de videorecorder. Betekent dat dan dat je digitale tv-programma's enkel en alleen kan opnemen door middel van een digicorder, en dat bestaande videorecorders nutteloos worden, behalve om dingen op te nemen terwijl je erbij bent?
antwoord: (Telenet Klantendienst)
Wij danken U voor de interesse en hopen U met dit antwoord reeds van dienst te zijn.

Je kan geprogrammeerd opnemen met de video van de digibox als je de video laat opnemen van het extern kanaal (kanaal waarop digibox met scart is aangesloten).
Je kan de video dus gebruiken met timer maar je moet de digibox wel laten opstaan en op het kanaal waarvan je wil opnemen.

Verwijderd

Totaal nutteloos dus, van timeshifting zal er dan ook helemaal geen sprake zijn en even kijken naar een andere zender terwijl je iets aan het opnemen bent ... vergeet het.

Toch wel een lelijke zet van telenet hier. K las net dat de 'digirecorder' die ze nu aan proberen te smeren helemaal niets kan recorden althans voorlopig nog niet. Daarom dat ze het ook zo mooi een digibox met harde schijf noemen 8)7 8)7 8)7 Blijkbaar zijn ze achterop met de software ervoor en sturen ze pas omstreeds april !!!! :( een update naar de digibox met hd waardoor deze eindelijk zal kunnen opnemen... Ongelooflijk toch dit hou je toch niet meer voor mogelijk. Waarom zouden we toch in godsernaam zo'n rommel in huis willen. Geef mij dan toch maar lekker analoog waar ik alles wat ik ook maar wil mee kan opnemen met mijn video/dvd recorder. Ik heb namelijk nog geen plasma/lcd tv tegen men muur hangen dus verschil ga ik ook al niet merken. Besluit => het kost enkel geld... Typisch telenet. Van mij hadden ze gerust paar jaar geleden failliet mogen gaan en dat er dan een ander bedrijf het marktaandeel opgevuld zou hebben want dit zijn gewoon marketeerstruukjes :r . Niet dat belgacom beter doet hoor... Lang leve de digitale tv revolutie in belgenland :+

• Gray|IA

Gray|IA

geen ondertitel

Topicstarter
Heb ondertussen al een maand of 6 de dvd-recorder van Pioneer en heb het me nog niet beklaagd. :7
Digitale tv zal nogwat moete wachten ;)

Verwijderd

Maar is er niets van een standaard ofzo binnen deze hele digitale zooi waardoor we zelf een apparaat kunnen zoeken?
Pagina: 1