Hoi,
Ik was net even bezig met wat fansloskoppelen in m'n PC om wat te testen. Toen ik klaar was had ik alles dus weer terug gezet en ik start op, krijg ik bij m'n RAID check een foutmelding te zien: Array is offline, dus ik zet de PC uit en ga ff kijken of alles goed vast zit. Daarna bootte ik en kreeg ik de foutmelding weer. Dus toen ben ik gaan kijken en was dus één drive unassigned. Ik heb nu net even zitten lezen hoe het zat met RAID configuraties, maar ik kon geen oplossing vinden en ben dus het even kwijt.
Dit is mijn systeem:
INTEL P4 3.4GHz 800MHz 512
ASUS P4C800 DELUXE
Corsair 1024MB DDR400, LED Twinx, Matched Pair, 3200C2Pro
1x MAXTOR 80.0Gb 7200RPM 6Y080MO SATA
3x MAXTOR 200.0Gb 7200RPM 6Y200MO SATA (2 in RAID config)
Asus Dvd rom 16x40 Zwart Retail
ASUS CRW-5224A 52x24x52x RTL
NEC 1.44Mb Floppy Disk Drive Zwart
Sapphire ATI X800XT Platinum
Ik heb dus 2 Maxtor 200 gB's (identiek) in RAID config, maar ik ben helemaal kwijt of het nou 0+1 of was of 1+0.
De twee schijven vormen in één array, één schijf van 400 gB. Volgens mij is het dan 1+0 of zit ik dan fout? Ik wil natuurlijk mijn data niet kwijtraken en daarom neem ik het zekere voor het onzekere en vraag het even. Heb al zitten kijken bij de search en gegoogled, maar elke situatie is dus anders.
Het is trouwens de Fastbuild Promise RAID controller (Gewoon dat standaard ding van m'n mobo dus)

En als ik dan naar 'view drive assignments' ga krijg ik dit te zien

Excuus voor de wazige foto...
Hoe rebuild ik mijn array weer zonder mijn data te verliezen? Help!
Ik was net even bezig met wat fansloskoppelen in m'n PC om wat te testen. Toen ik klaar was had ik alles dus weer terug gezet en ik start op, krijg ik bij m'n RAID check een foutmelding te zien: Array is offline, dus ik zet de PC uit en ga ff kijken of alles goed vast zit. Daarna bootte ik en kreeg ik de foutmelding weer. Dus toen ben ik gaan kijken en was dus één drive unassigned. Ik heb nu net even zitten lezen hoe het zat met RAID configuraties, maar ik kon geen oplossing vinden en ben dus het even kwijt.
Dit is mijn systeem:
INTEL P4 3.4GHz 800MHz 512
ASUS P4C800 DELUXE
Corsair 1024MB DDR400, LED Twinx, Matched Pair, 3200C2Pro
1x MAXTOR 80.0Gb 7200RPM 6Y080MO SATA
3x MAXTOR 200.0Gb 7200RPM 6Y200MO SATA (2 in RAID config)
Asus Dvd rom 16x40 Zwart Retail
ASUS CRW-5224A 52x24x52x RTL
NEC 1.44Mb Floppy Disk Drive Zwart
Sapphire ATI X800XT Platinum
Ik heb dus 2 Maxtor 200 gB's (identiek) in RAID config, maar ik ben helemaal kwijt of het nou 0+1 of was of 1+0.
De twee schijven vormen in één array, één schijf van 400 gB. Volgens mij is het dan 1+0 of zit ik dan fout? Ik wil natuurlijk mijn data niet kwijtraken en daarom neem ik het zekere voor het onzekere en vraag het even. Heb al zitten kijken bij de search en gegoogled, maar elke situatie is dus anders.
Het is trouwens de Fastbuild Promise RAID controller (Gewoon dat standaard ding van m'n mobo dus)

En als ik dan naar 'view drive assignments' ga krijg ik dit te zien

Excuus voor de wazige foto...
Hoe rebuild ik mijn array weer zonder mijn data te verliezen? Help!
I cna tpye 300 worsd pre minute