Toon posts:

Temperatuur Cpu

Pagina: 1
Acties:
  • 3.922 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste ....

Ik zou graag willen weten wat de juiste temperatuur is voor een:

Pentium 4 (3.0 Ghz)
Msi 848P Neo-V

Ik heb Motherboard Monitor 5 geinstalleerd en hij geeft aan:

CPU: 53 graden
Case: 39 graden
Sensor: 3 graden (weet niet waar dit precies voor dient)

Is dit te veel??? Ik heb er de standaard cpu koeler op zitten, en ik heb 3 extra fan's in de kast gedaan in deze volgorde:

1: Voorin de kast (blaasd lucht naar binnen)
2: Achterin de kast (blaasd de lucht via de achterkant eruit)
3: Aan de zijkant (blaasd lucht de kast in op de cpu)
4: Op de cpu zit uiteraard ook nog een fan

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2005 14:56 ]

• FDMK
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:50
check het anders even met everest

[ Voor 30% gewijzigd door FDMK op 25-06-2005 14:52 ]

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

Verwijderd

Topicstarter
Beste Spyros,

Ik zou graag weten wat een normale temperatuur is voor de dingen die ik net aangaf,

Ik heb er 3 extra fan's in gezet, zijn het dan normale temperaturen die ik krijg of zou het met 3 extra fan's beter moeten zijn...

• FDMK
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:50
sorry niet goed gelezen :+

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

Verwijderd

temperaturen zijn niet gek. Helemaal niet als je een Prescott hebt.
Maar dat had je ook wel kunnen vinden in de vele topics die de afgelopen 2 dagen zijn geopend.

edit: topicS

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2005 14:59 ]

• ZandBak
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-06-2023
zijn normale temperaturen hoor en je kan altijd even je koelers schoonmaken en nieuwe koelpasta erop doen als je het niet vertrouwd

1337

Verwijderd

Ja, die temps zijn normaal, zeker met dit warme weer, ik veronderstel dat dit de idle temps zijn?

Weet ook dat zo'n temperatuurmeting alles behalve nauwkeurig is, dus baseer je hier niet te veel op.

Edit: wat gaat dat hier snel zeg, trouwens, het schrijven van DT-fouten gaat nog sneller in dit topic precies :-) Je vertrouwD, de wind blaasD

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2005 15:05 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hey Fifafunk,

Dit zijn gewoon de temperaturen als windows aan staat muziek aan, cpu gebruik = 3%

Maar dit is niet alleen met dit warme weer zo het is altijd al zo geweest rond de 50 graden en rond de 40 graden...

Verwijderd

Niks om je druk over te maken. Tot de 70 graden kan het allemaal nog gewoon hoor. Mijn CPU blijft zo rond de 35 hangen, met warm weer als gister loopt het op tot 40 idle. Maargoed, Prescotts worden nu eenmaal warm, weinig aan te doen. Je kan proberen de Vcore iets omlaag te halen als je het perse koeler wilt hebben, dat scheelt wel aardig wat graadjes. Ik heb hem nu ook op 1.35V ipv 1.50V lopen, scheelt al gauw een graad of 5, maar ik weet niet of een Prescott een lager voltage ook zo prettig vindt ;)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Het antwoord staat gewoon in de PMG FAQ :) Hoe warm mag mijn CPU worden?

Overigens, je bent al enorm vaak gewezen op het feit dat je nauwelijks research pleegt, voordat je een topic opent. Nu blijkt maar weer op geen enkele manier uit je topicstart wat je allemaal wel niet hebt uitgezocht met betrekking tot de vraagstelling. En dat is dus niet de bedoeling hier op GoT ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.