Printje omgewisseld, HD word niet herkend.

Pagina: 1
Acties:

• J2S
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02:36
Ik heb hier 4 300GB Barracuda 7200.8 schijven liggen.
Een tijdje geleden heb ik de stroom verkeerd aangesloten (5V op 12V en vice versa) op de toen nog enige van deze HD's die ik had. Toen was er eigenlijk niets te zien maar het ding deed niets meer. Toen had ik em even aan een voeding gehangen om daar iets van load te hebben met als gevolg dat er rook onder de HD vandaan kwam. Mijn conclusie was dat het printje gewoon kapot was en wel te vervangen was.
Ik heb nu vandaag 3 van deze HD's binnen gekregen dus even een printje omgewisseld om te kijken of ik de data nog terug kon krijgen. Windows start in het begin HEEL langzaam op met de oude HD en een nieuw printje. na een tijdje gaat het weer in een gewoon tempo maar de hele tijd is er 100% HD activiteit. En de HD word ook niet door windows gevonden.
Na het printje weer terug bij de nieuwe hd te doen deed die het wel weer gewoon en werd ook gewoon in windows gevonden.

Wie kan mij zeggen wat er hier misgaat en hoe ik eventueel nog de data terug kan krijgen?
Die oude HD staat bijna helemaal vol met data dus dat zou ik heel graag teru willen hebben.

Mijn systeempjes ||_|| 50D + grip || EF-S 10-22mm f/3.5-4.5 USM; EF-S 17-55mm F/2.8 IS USM; EF 85mm F/1.8 USM

• tafkaw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08:19
Hmm, kan zijn dat er meer beschadigd is als het printje natuurlijk. Je beschrijft dat je 4 schijven hebt dus mijn werkwijze zou zijn:

-Installeer Windows kaal op een nieuwe schijf.
-Hang de kapotte schijf er met een nieuw printje aan als slave.
-Kijk of je zo nog data naar de C schijf kunt kopieren