Toon posts:

HD niet herkend door schijfbeheer, wel door Windows

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een nieuwe schijf geinstalleerd op mn broertjes pc. Hij had 1 van 8GB en we hebben er 1 van 2GB bijgezet.

afijn, hij draait Winxp SP1. Heb WinXP home geinstalleerd alleen startte standaard op met C: als HD 8GB en D: als DVDrom.

De schijf word herkend door de BIOS en staat ook in het apparaatbeheer van WindowsXP.
maar is dus niet zichtbaar in schijfbeheer of in deze computer

waar kan het aan liggen?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2005 14:45 ]

• iznogood
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ook een keer gehad, herinstallatie deed the trick, maar ik denk dat je daar geen zin in hebt. Onder Actions kun je in schijfbeheer overigens ook Rescan disks kiezen...

[ Voor 29% gewijzigd door iznogood op 25-06-2005 14:59 ]

Just as Good

Verwijderd

Topicstarter
dat helpt dus niet, ik heb al opnieuw geinstalleerd, dus daar heb ik idd zeker geen zin in! (PII-400 128mb)

de rescan laat geen nieuwe schijven zien overigens, waar kan het anders aan liggen?
heb hem ook uit apparaatbeheer verwijderd en opnieuw laten detecteren bij het opstarten,
wordt prima herkend (Quantum Fireball SE) maar vervolgens geen schijfstation bij deze computer
en ook niet in schijfbeheer

Winxp Home SP1:

Ik heb de 8GB op primary master
de 2GB op primary slave
en de DVD-ROM op secundary master

jumpers op de 2GB staat op slave.

heb een 40 polige kabel gebruikt, 40 polig werd origineel ook al gebruikt, alleen de originele die in de kast zat had geen extra aansluiting voor een extra HD.

Maar opzich moeten deze dingen wel goed zijn, want de schijf word immers al herkend in het apparaatbeheer door windows.

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2005 18:10 ]

Verwijderd

Topicstarter
niemand met een oplossing? zo moeilijk zou het toch niet moeten zijn?

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 04-03 07:21

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Heb je dat ding al gepartitioneerd?

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Verwijderd

Topicstarter
hoe moet ik hem partitioneren als de schijf niet zichtbaar word in windows xp?

• Freee!!

Freee!!

Verwijderd schreef op zondag 17 juli 2005 @ 08:21:
Daar zijn speciale programma's voor. Ik geloof niet dat XP in dit opzicht veel scheelt met 2K en onder 2K kan ik een ongepartitioneerde schijf alleen met tools als Partition Magic benaderen. Nadat ik de schijf gepartitioneerd heb, kan ik deze ook onder Windows benaderen.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:22

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

(jarig!)
Verwijderd schreef op zondag 17 juli 2005 @ 08:21:
Door middel van de win XP install cd te gebruiken.

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

• Freee!!

Freee!!

Zondagskindje schreef op zondag 17 juli 2005 @ 10:30:
[...]
Door middel van de win XP install cd te gebruiken.
Ook een uitstekende mogelijkheid.

Verwijderd

Topicstarter
oke dus dan hoef ik winxp niet opnieuw te installeren alleen die schijf te partitioneren en dan wordie als het goed is wel herkend? zou mooi zijn, ik ga het iig proberen!

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:22

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

(jarig!)
Verwijderd schreef op zondag 24 juli 2005 @ 11:02:
oke dus dan hoef ik winxp niet opnieuw te installeren alleen die schijf te partitioneren en dan wordie als het goed is wel herkend? zou mooi zijn, ik ga het iig proberen!
En, is het gelukt?

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Verwijderd

Topicstarter
ga dinsdag pas langs, laat het dan even weten als het gelukt is in dit topic

• Wijnbo
  • Laatst online: 04-03 10:12

Wijnbo

Electronica werkt op rook.

Jemig, wat een niveau hier. De schijf is waarschijnlijk niet gepartitioneerd, en het enige wat je onder windows xp hoeft te doen is hem te partitioneren bij schijfbeheer. Klaar. Niet eens een herstart nodig.

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:28
Laat hij nou net niet onder schijfbeheer komen te staan. Lastig partitioneren vandaaruit dan lijkt me. ;)

Maar wat Mr. Liu zegt verwonderd me toch, onder normale omstandigheden moet hij namelijk WEL gewoon vanuit schijfbeheer te partitioneren zijn.

• Freee!!

Freee!!

Fire69 schreef op maandag 25 juli 2005 @ 14:42:
[...]
Maar wat Mr. Liu zegt verwonderd me toch, onder normale omstandigheden moet hij namelijk WEL gewoon vanuit schijfbeheer te partitioneren zijn.
Onder W2K heb ik die mogelijkheid nooit gevonden. Verder vind ik dat wel zo veilig, want dat maakt het voor Windows (schijfbeheer) een stuk moeilijker om een bestaande partitionering te slopen.

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:28
Rechtsklik op My Computer - Manage - Disk Management

Daar krijg ik gewoon mijn schijven en kan ik alles doen wat ik wil (in beperkte mate natuurlijk, resizen en zo gaat idd niet zoals met PQMagic).

Voor de veiligheid moet je het niet laten, als je het hier zelf op zeep helpt, zal je het in PQMagic ook doen. :)
En waarom Windows het zou doen, geen idee, maar dat zal hij zonder die disk management dan ook wel kunnen :P
Pagina: 1