Mijn probleem is nu nog niet opgelost. De pentium 2 werkt weer prima, maar de celeron doet nog steeds niks.
Even een beschrijving van beide processoren en de chipset.
Het moederbord is een Asus P2L97
Boekje mobo in PDF
Ik heb eerst de Bios geupdate naar de nieuwste versie (1.010). Na het plaatsen van de Celeron start ik de computer op, de Harde Schijven gaan draaien, maar verder gebeurt er niks. Ook geen piepjes of andere foutmeldingen. De videokaart wordt eveneens niet aangestuurt, want ik krijg geen beeld. De FSB heb ik op 66 laten staan, en de multiplier veranderd naar 6.5. De Vcore kan ik niet mbv jumpers aanpassen. Volgens het boekje van het moederbord stuurt de processor dit zelf aan.
Ik heb met de pentium hetzelfde probleem nagebootst toen ik de multiplier op 4 zette. Deze wilde toen ook niet meer booten.
Ik kan de Core van de processor niet bekijken omdat er een koelblok op vast zit wat ik niet loskrijg. Op de printplaat die aan de processor zit (Slot 1) staat het volgende:
99250169-SL3BC
433/66 MALAY
Verder staat er nog het Intel logo op en Celeron.
De persoon waar ik de processor van gekocht heb zegt dat hij hem uit een werkende pc heeft gehaald.
Bedankt voor het ontsluiten van mijn topic BalusC
Verwijderd schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 20:56:
En de slotket waar je de celeron 433 induwt? (is toch een socket 370 uitvoering of nog een echte slot1?)
De slotket (converter) zal je handmatig voltage op moeten aanpassen.
Mocht je een echte slot1 433 hebben, dan zou je de contactjes kunnen reinigen met 80%+ alcohol of nog liever contactspray en het dan weer proberen. Nog dood.. cpu dood.
Er zit een slot 1 op het moederbord. Die celeron zit niet zoals die Pentium 2 in een soort behuizing. De celeron zit vast op een printplaatje. Maar moet ik dan die op het printplaatje van die Celeron het voltage aapassen, of op het mobo, maar op het mobo zitten geen jumpers voor het voltage.
(Ik zal morgen wel even 2 foto's maken voor de duidelijkheid)
[
Voor 32% gewijzigd door
Jape op 29-06-2005 10:02
]