Caliber 504 versterker DOA??

Pagina: 1
Acties:

• blaatbeest
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-12-2017
Ik heb donderdag bij de halfords een versterker gekocht en deze was ik net aan het aansluiten.
mp3 speler op de input (onder de 3 volt input dus dat zou moeten kunnen volgens mij) direct van de accu naar de versterker de +
De nul draad naar het chassis
en de remote draad komt van een draadje voorin waar 12 volt opkomt zodra ik de auto op het eerste contakt zet.

Ik sluit net dus alles aan.... helemaal niks.... nog geen plop.
Ik meet wel 2,2 volt wisselspanning van de mp3 speler.
Op de speaker aansluitingen meet ik helemaal niks. (geen van alle, dus ik heb front en rear niet door elkaar gehaald).
Het vreemde is dat als de auto op contakt staat ik geen 12 volt meer meet tussen de nul draad en de plus draad en ook niet tussen de nul en de remote draad. Het is iets van 2,7 volt geworden.... IS DAT NORMAAL??

Ik heb al
-de level proberen aan te passen, geen verschil
-de freq proberen aan te passen, geen verschil
-de input nagemeten -> ok
-de output gemeten -> helemaal niks.
-zekeringen gecontroleerd -> allebij ok

wie oh wie kan mij helpen

update:
net bij een elektronicazaak geweest en een kerel die er niet al teveel verstand van had zei dat het misschien mijn accu is? Maar het lijkt me toch niet normaal dat de voeding al instort als je niet eens het volume hard hebt staan (nogmaal, ik heb nog geen plop gehoord)

[ Voor 16% gewijzigd door blaatbeest op 25-06-2005 14:48 ]

x

• blaatbeest
accu lijkt het me trouwens ook niet omdat hij wel gewoon vloeiend start.

GND niet goed? wel vaag dat ik dan wel gewoon 12 volt meet als de remote niet aan staat...

x

• StarWing
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-02 16:51

StarWing

Huh ?!?

je moet iig tussen + en - altijd 12V meten. Indien je contact aanstaat moet je tussen de remote en de massa ook 12V hebben.

Page intentionally left blank.

• blaatbeest
dat dacht ik dus ook.
Dat is dus niet het geval wanneer er spanning op de remote draad staat.

Ik snap het echter niet helemaal... de versterker ziet ook geen 12 volt op de remote... die zou dus niet moeten aan gaan. maar als ie niet aan gaat is ie gewoon 12 volt.. beetje vicieuze cirkel. staat dat ding half aan ofzo?

EDIT:
Even aanvullende informatie.
Het is een caliber 504N, 4 kanaals versterker, 4*150 watt (4*50 watt rms)

Kabelset gewoon compleet gekocht bij de halfords (ook van caliber zou dus goed moeten zijn)

Auto.... is een renault laguna (bij de achterklep even een plastic kap weggeschroefd en daaronder zat in een stukje foam met daarachter een bout, wat mij de gnd leek)

[ Voor 39% gewijzigd door blaatbeest op 25-06-2005 17:38 ]

x

• blaatbeest
ok.... oplossing gevonden.

Voor de mensen die dit zelfde probleem tegenkomen.

!!ZOEK EEN ANDERE GND!!

Het mooie moertje wat ik had gevonden was blijkbaar ergens anders goed voor. De 12 volt die ik meette was blijkbaar tussen accu + en zwevende lijn.

sluiten maar.

x