Zalman 700 @ LeadTek 6600

Pagina: 1
Acties:

• ReX_NL
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 25-01 14:48
Ik ben van plan om een zalman 700cu koeler te gaan kopen voor op mijn videokaart. maar ik weet niet zeker of dat wel helemaal goed zal gaan, want de stock koeler koelt ook meteen mijn geheugen (de zalman niet) deze kaart heb ik:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~caspersm/GoT/6600gt/leadtek/kaart2.jpg

als ik dit ga doen, zal mijn geheugen dan niet doorbranden, of maakt dat geen verschil?

[ Voor 15% gewijzigd door ReX_NL op 25-06-2005 13:57 ]

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

zitten heat sinks bij maar ik weet niet of hij wel past in samenwerking met de bridgechip heatsink (anders hebben ze daar bij zalman ook een andere sink voor te koop)

Bikemounts.nl opmaat gemaakte houders voor bikeradars, fietscomputers & tools. Perfect passend op JOUW fiets.

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-02 13:07
Kijk hier eens of daar geen oplossing wordt aangedragen

[rml][ VF700 Cu/Alcu] Zalman's Actieve GPU Cooler II[/rml]

no comment

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:39

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

ReX_NL schreef op zaterdag 25 juni 2005 @ 13:42:
Ik ben van plan om een zalman 700cu koeler te gaan kopen voor op mijn videokaart. maar ik weet niet zeker of dat wel helemaal goed zal gaan, want de stock koeler koelt ook meteen mijn geheugen (de zalman niet) deze kaart heb ik:

[afbeelding]

als ik dit ga doen, zal mijn geheugen dan niet doorbranden, of maakt dat geen verschil?
Doet de zalman ook.

Er zitten men heatsinkjes bij, en de waaier koelt niet alleen de GPU (dmv direct contact), maar ook het geheugen, dankzij de lucht die de fan langs door de waaier perst.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

• ReX_NL
zo te zien moet hij passen, maar hij komt 30mm erbuiten :( en ik moet een nieuwe heatsink aanschaffen) heeft iemand anders nog een (even) goede koeler dan de zalman 700cu (die uitteraart beter koelt dan de stock ;) )

Verwijderd

ReX_NL schreef op zaterdag 25 juni 2005 @ 14:09:
zo te zien moet hij passen, maar hij komt 30mm erbuiten :( en ik moet een nieuwe heatsink aanschaffen) heeft iemand anders nog een (even) goede koeler dan de zalman 700cu (die uitteraart beter koelt dan de stock ;) )
30mm buiten wat?
ga overigens anders gewoon eens zien of je grafische kaart staat in de compatibilitetslijst die je op de zalmansite terugvindt, als die daar tussenstaat zou er normaal geen probleem mogen zijn, en moet die passen!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Als de koeler 30mm buiten de kaart komt maakt dat opzich niet uit zolang de kaart verder normaal in het slot past moet het geen probleem zijn.

Zalman leverd 8 kleine blauwe heatsinks mee voor het geheugen al zijn deze opzich helemaal niet nodig, het geheugen zal er zo'n 10MHz harder door lopen (dat was bij mij iig wel zo)

Ik neem aan dat die zalman gewoon op een 6600 kaart past, heb iig al meerdere mensen gezien die em er op hadden.

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-02 16:34

Sick Nick

Drop the top!

http://www.zalman.co.kr/product/cooler/VF700_6600GT_eng.html

Hier een stukje wat zalman zelf zegt over een VF700 op een 6600GT AGP kaart. Het kan wel, maar het gaat niet altijd. Even kijken hoe je uitkomt met die HSI heatsink (de pci-e naar agp bridge chip) en of ie niet te ver uit gaat steken enzo.

• ReX_NL
Sick Nick schreef op zaterdag 25 juni 2005 @ 14:25:
http://www.zalman.co.kr/product/cooler/VF700_6600GT_eng.html

Hier een stukje wat zalman zelf zegt over een VF700 op een 6600GT AGP kaart. Het kan wel, maar het gaat niet altijd. Even kijken hoe je uitkomt met die HSI heatsink (de pci-e naar agp bridge chip) en of ie niet te ver uit gaat steken enzo.
ik kijk dan liever nog even verder naar een andere koeler :P Aangezien ik wel een koeler wil doe goed past, zonder problemen. Kent iemand nog een goede koeler?? :P

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Artic silencer :)

• spokey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-02 16:18
Geen idee hoe het met de Artic zit maar de Zalman koeler komt over de memory chips heen "te hangen" zodat idd de standaard headsinks niet passen, maar de apg chip koeler blijft gewoon vrij dus dat zal gene probleem opleveren. (XfX 6600GT)

Het zou mij niet verbazen dat de Artic ook niet werkt incombinatie met headsinks.

MHI SCM60ZS-W, 1x SRK35ZS-WF, 2x SRK25ZS-WF

• ReX_NL
spokey schreef op zaterdag 25 juni 2005 @ 15:04:
Geen idee hoe het met de Artic zit maar de Zalman koeler komt over de memory chips heen "te hangen" zodat idd de standaard headsinks niet passen, maar de apg chip koeler blijft gewoon vrij dus dat zal gene probleem opleveren. (XfX 6600GT)

Het zou mij niet verbazen dat de Artic ook niet werkt incombinatie met headsinks.
dat is waar ja, ik denk niet dat het alleen de zalman zal zijn
Pagina: 1