Toon posts:

Router ziet 2e PC niet??

Pagina: 1
Acties:
  • 210 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik heb even een vraagje over m'n router. Ben niet zó deskundig op dit gebied dus vergeef me als ik domme vragen stel.

Ik heb een e-tech RTBR03 router, heeft altijd prima gefunctioneerd met Chello. Gewoon mac-adres overnemen en gaan zeg maar. Nu wil ik bij mijn vriendin deze router gaan gebruiken. Zij heeft ADSL van demon. Ik heb dus het mac adres overgenomen en de computer waar het internet normaal gesproken al op binnenkwam draait prima.

Wanneer ik nu de tweede computer aan de router hang, gebeurt er niks. Het lijkt wel of de router niet ziet dat er een tweede computer bijkomt, normaal gesproken ziet 'ie dan wel dat er 'iets' gebeurt.

Heeft iemand misschien een idee hoe dit komt? Het lijkt wel alsof die kabel gewoon rot is, ware het niet dat ik 'm gecheckt heb van tevoren.

Alvast bedankt!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:03

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Welkom op GoT. Domme vragen bestaan niet, maar ietsje meer info en initiatief zou erg fijn zijn ;)

Welke standaard dingen heb je zelf al geprobeerd? Kan je pingen naar de router? Andere kabel, ander poortje op de router? Hoe staat die pc ingesteld, en welk OS draait er enzo?

[ Voor 23% gewijzigd door Orion84 op 25-06-2005 12:34 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Verwijderd

Mischien een MAC-filter aanstaan oid, of andere firewall functie's?

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan gewoon in de config app van die router komen via Internet Explorer...Dan zal ik 'm ook wel kunnen pingen toch? Niet geprobeerd nog. Zo'n mac-filter zou wellicht kunnen, al heb ik dat nog nooit ergens zien staan bij de instellingen.

Als zo'n filter aanstaat lijkt het mij logischer dat 'ie wel ziet dat er iets aan de router hangt, maar dat 'ie gewoon niks doorlaat toch? Er gaan bij mij helemaal geen lampjes o.i.d. knipperen en ook in de clientlist staat slechts 1 van de 2 pc's.

Ik heb overigens 2 verschillende pc's gebruikt om te testen: beiden geen resultaat.

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:03

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Vreemd probleem :?
Krijg je wel een ip-adres en alle andere benodigde gegevens toegewezen van de router? Of heb je dat handmatig ingesteld om in de config te kunnen komen?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb er dus een werkende computer aanhangen, ik neem aan dat die dus een IP adres krijgt toegewezen. Ik heb ook al een aantal keer ip release en renew gedaan. In principe wijst 'ie dynamisch de ip adressen toe vanaf 192.168.1.1 Dat is ook het adres van de router. Zou ik misschien vanaf 192.168.1.2. moeten toewijzen ofzo (vanaf betekent vanaf lijkt mij, maar wie weet)

Bedankt voor jullie hulp tot nu toe!

Verwijderd

Bij mij is het dus wel een keer het macfilter geweest, en afhankelijk van je router gaan er dan soms helemaal geen lampjes oid branden, de router was in mijn geval ook niet te pingen van de betrefende pc of op een andere manier te benaderen....

Ik zou zeggen, neem de uitgebreide engelstalige handleiding nog een keer stap voor stap door.... Staat genoeg in over mac filtering en het aantal pc waar jou routen een ip adres aan mag uit delen (als dit maar op 1 staat is het logisch dat de andere geen adres krijgt ;) )

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2005 17:31 . Reden: toevoegen info.. ]

• Prx
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:20

Prx

Wanneer ik nu de tweede computer aan de router hang, gebeurt er niks. Het lijkt wel of de router niet ziet dat er een tweede computer bijkomt, normaal gesproken ziet 'ie dan wel dat er 'iets' gebeurt.
De router zal alleen reageren door de computer - wanneer dat aan staat in de router - een ip adres te geven in dezelfde range uit zijn DHCP Scope.

Als jij met die tweede computer gewoon de router kan configureren dan weet je dat er een verbinding tot stand kan worden gebracht tussen jou en de router. Het ip adres is dan gewoon goed.

Wat je zou kunnen doen is kijken of er niet in een duister verleden een static ip adres is ingesteld waarvan de default gateway is blijven hangen. Zorg dus dat bij TCP/IP Settings alles op 'Automatisch verkrijgen' staat.

Voor de rest wacht ik even wat meer informatie af.

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 29-04 20:42
probeer anders gewoon eens de wizard "een thuisnetwerk of klein bedrijfsnetwerk instellen" van windows, als ik mijn pc opnieuw geïnstalleerd heb moet k altijd eerst die wizard doen voordat k internet heb

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik ga 'ns zoeken naar dat macfilter. Ik kan in die config tool alleen geen mac filter vinden, maar de screendumps van die tool in de handleiding zijn ook anders dan de mijne. Ga dus eerst 'ns de firmware enzo upgraden.

Mocht iemand nog suggesties hebben dan hoor ik die graag, dan kan ik morgen alles 'ns gaan uitproberen. Thnx!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2005 18:12 ]

Verwijderd

Topicstarter
Iemand nog?
Pagina: 1