Ik wil in ASP.NET 2.0 Beta 2 OnMouseOver en OnMouseOut events toevoegen aan RectangleHotspots in een ImageMap. In Beta 1 lukte mij dit door onderstaande truuk toe te passen:
Dit is niet meer toe te passen in Beta 2 omdat de Chr(34) vertaald wordt als " ipv daadwerkelijk een " in tegenstelling tot Beta 1.
In Beta 1 werd het resultaat:
in Beta 2 is het resultaat:
Hoe kan ik toch op een 'nette' manier events toevoegen aan een RectangleHotspot (of welke control zonder attributes dan ook)?
Een 'vuile' manier om dit te doen zou bijvoorbeeld kunnen door een unieke waarde aan Rectangle.AlternateText toe te kennen en deze waarde met Replace() door wat extra aanhalingstekens en OnMouseOver events te vervangen net voordat de gegenereerde HTML naar de client wordt gestuurd.
ASP.NET:
1
| Rectangle.AlternateText = Chr(34) & " onmouseover=" & Chr(34) & "somescript()" & Chr(34) & " onmouseout=" & Chr(34) & "somescript()" |
Dit is niet meer toe te passen in Beta 2 omdat de Chr(34) vertaald wordt als " ipv daadwerkelijk een " in tegenstelling tot Beta 1.
In Beta 1 werd het resultaat:
HTML:
1
| alt="" onmouseover="somescript()" onmouseout="somescript()" |
in Beta 2 is het resultaat:
HTML:
Nu heb ik gezocht op internet, maar ik kom steeds uit bij Control.Attributes.Add, maar omdat een RectangleHotspot geen attributes kent, kan ik ook geen events toevoegen.1
| alt="" onmouseover="somescript()" onmouseout="somescript()" |
Hoe kan ik toch op een 'nette' manier events toevoegen aan een RectangleHotspot (of welke control zonder attributes dan ook)?
Een 'vuile' manier om dit te doen zou bijvoorbeeld kunnen door een unieke waarde aan Rectangle.AlternateText toe te kennen en deze waarde met Replace() door wat extra aanhalingstekens en OnMouseOver events te vervangen net voordat de gegenereerde HTML naar de client wordt gestuurd.
[ Voor 15% gewijzigd door Swerfer op 25-06-2005 18:01 ]
Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com