Toon posts:

[USB] stroom gebruiken voor ventilatortje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag de stroom van een UBS poort gebruiken om een klein ventilatortje waar twee 1,5 volt batterijen in moeten van stroom te voorzien.

Ik heb een usb kabel doorgeknipt, daar ziten 5 draadjes in:

rrod, zwart, groen, wit en één die alles omhuld.

Alleen op de rode draad staat ongeveer 5 volt stroom, maakt niet uit met welke andere draad ik hem "vergelijk".

Ik heb toen de rode en het omhulsel op die ventilator aangesloten, maar toen kreeg ik in windows de fout dat er iets was met de stroom op een ubs poort ;-)

Kan iemand mij vertellen hoe ik zon ventilatortje kan aansluiten?

Fototje:

Afbeeldingslocatie: http://www.jeroenoomen.info/venti.jpg

@Fusio_ghost... Ik ben het even aan het testen nu... thanx.. Helaas... Nog steeds windows melding... Oh, lekker handig... ik had de groene en witte tegen elkaar aan zitten...

@ Disco Stu: er moeten twee penlites in. Er staat verder niets opgedrukt, maar maar dan 500ma zal het niet zijn...

Wel onhandig trouwens dat je windows steeds helemaal opieuw moet starten na zon "stroomstoring" op je usb.. Aha, als je hem even in standby zet is het ook opgelost...

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2005 12:50 ]

Verwijderd

rood en zwart :+ maar niet meer dan 500mA trekken, anders krijg je dus zeurende windows...

Verwijderd

mits je ventilatortje ook maar 3V nodig heeft en je sluit er 5V op aan gaat het meer stroom trekken dan dat erop staat gedrukt
dus kijk eens wat er op het ventilatortje staat hoeveel stroom het trekt (of hoeveel watt en reken dan om naar stroom)
de usb, poort, mag idd niet meer dan 0.5Abelast worden...

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-02 11:54

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Ik geef direct toe dat het leuk is om te knutselen, maar deze dingen zijn ook kant en klaar te koop en dan heb je al dit soort problemen niet.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Verwijderd

Topicstarter
Mr. Liu schreef op zaterdag 25 juni 2005 @ 12:39:
Ik geef direct toe dat het leuk is om te knutselen, maar deze dingen zijn ook kant en klaar te koop en dan heb je al dit soort problemen niet.
Ik weet dat die ook te koop zijn, maar dan heb je er geen lol aan. bovendien kosten die 15 euro, en dit is gratis.

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-02 11:54

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Verwijderd schreef op zaterdag 25 juni 2005 @ 12:44:
[...]
Ik weet dat die ook te koop zijn, maar dan heb je er geen lol aan.
Maar wel direct een werkend product, ook wat waard met de huidige temperaturen :P
bovendien kosten die 15 euro, en dit is gratis.
Tot je je computer opblaast >:)

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Verwijderd

Topicstarter
Mr. Liu schreef op zaterdag 25 juni 2005 @ 12:57:
[...]

Maar wel direct een werkend product, ook wat waard met de huidige temperaturen :P

[...]

Tot je je computer opblaast >:)
haha, ja dat is zo...

Het is me uiteindelijk niet gelukt... Bleef maar zeuren over stroompieken enzo, terwijl het wel goed was aangesloten... Er kwam niet eens beweging in dat ventlatortje...

thanx voor jullie info iig!
Pagina: 1