Hey mede-tweakers,
Ik ben sinds gisteren de blije bezitter van een MSN-virus op me PC.
Ik ben al heel wat sites afgegaan, heb Ad-aware geïnstalleerd,
Kaspersky erover gehaald, maar nix helpt tot nog toe.
Daarom vraag ik jullie of jullie me uit de brand kunnen helpen.
Ik heb het virus via MSN binnengekregen; ik kreeg een boodschap van iemand uit mn lijst met een linkje drbij. Ik heb met mn domme kop op die link geklikt en toen was het gebeurd.
Meteen daarna begon MSN automatisch aan al mn online contactpersonen een gelijke boodschap + link te sturen. Meerdere keren achter elkaar.
Ik heb vervolgens de taskmanager gechecked en zag daar 2 taken die ik niet kende: 3.exe en 9.exe.
Deze heb ik vervolgens opgespoord op me PC (stonden ergens in n Mozilla-mapje) en verwijderd.
Vervolgend hield MSN op met het virus te verspreiden, dus ik d8 klaar te wezen.
Maar niets was minder waar, want na een eerste reboot werd automatisch m'n System32 map opgestart. En nu kan ik bij MSN ook niet meer zeggen tegen mijn contactpersonen, ik krijg telkens de melding:
Ik ben sinds gisteren de blije bezitter van een MSN-virus op me PC.
Ik ben al heel wat sites afgegaan, heb Ad-aware geïnstalleerd,
Kaspersky erover gehaald, maar nix helpt tot nog toe.
Daarom vraag ik jullie of jullie me uit de brand kunnen helpen.
Ik heb het virus via MSN binnengekregen; ik kreeg een boodschap van iemand uit mn lijst met een linkje drbij. Ik heb met mn domme kop op die link geklikt en toen was het gebeurd.
Meteen daarna begon MSN automatisch aan al mn online contactpersonen een gelijke boodschap + link te sturen. Meerdere keren achter elkaar.
Ik heb vervolgens de taskmanager gechecked en zag daar 2 taken die ik niet kende: 3.exe en 9.exe.
Deze heb ik vervolgens opgespoord op me PC (stonden ergens in n Mozilla-mapje) en verwijderd.
Vervolgend hield MSN op met het virus te verspreiden, dus ik d8 klaar te wezen.
Maar niets was minder waar, want na een eerste reboot werd automatisch m'n System32 map opgestart. En nu kan ik bij MSN ook niet meer zeggen tegen mijn contactpersonen, ik krijg telkens de melding:
Ik hoop dat een van jullie iets herkennen en me kunnen helpen dit vervelende dingetje van mij PCtje te verwijderenHet volgende bericht kan niet worden bezorgd aan alle geadresseerden: