[XP] Windows bestandbeveiling blijft vragen

Pagina: 1
Acties:

• joostman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-03 03:53
Ik heb net WinXP PRO opnieuw op mijn systeem gezet.
Ik heb een iso gemaakt met nlite en deze op CD gebrand.
De instalatie ging prima, het OS werkt ook prima, alleen krijg ik ELKE dag Windows Bestandbeveiliging met de volgende melding:
Bestanden die voor een goede werking van Windows nodig zijn,
moeten worden gekopieerd naar de map DLL cache

Plaats nu CD-rom met Windows XP professional

Meerdere keren heb ik al geprobeerd de CD in te laden, zelfs met Alcohol de virtuele CD's gebruikt en alle WinXP versies die ik heb (SP1, custom made, alleen SP2, tests, XP_UK versie) maar niets helpt... hij blijft om "een" cd vragen, waar ik geen weet van heb waar ik hem vandaan moet halen en waarom hij het niet met de huidige bestanden / CD's doet...

Ik heb ook gewoon geprobeerd met sfc /scannow, dit geeft dezelfde controle en hetzelfde probleem.

Ik heb geprobeerd om de map DLL cache leeg te gooien en deze weer op te laten bouwen door de XP cd's maar ook dat werkte niet (wel een deel wordt teruggezet, maar later vraagt hij om de XP cd die ik hem blijkbaar niet kan geven, want er komen geen nieuwe bestanden bij en hij blijft zeggen:
U hebt de verkeerde cd-rom geplaatst.
PlaatsCd-rom met Windows XP Professional in het cd-rom-station

Wat kan ik doen, anders dan de 1001ste opnieuw install....

Is er een manier om te zien wat het echte label van de CD is wat Windows verwacht?
Of de standaard locatie waar Windows zoekt naar Windows XP bestanden?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

joostman schreef op zaterdag 25 juni 2005 @ 11:59:
Ik heb net WinXP PRO opnieuw op mijn systeem gezet.
Ik heb een iso gemaakt met nlite en deze op CD gebrand.
[...]
Wat kan ik doen, anders dan de 1001ste opnieuw install....
Iets minder aggressief wegsnijden met nLite bijvoorbeeld?

dit zijn typisch risico's van het gebruiken van dergelijke apps om je installatie te 'verminken".

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• joostman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-03 03:53
Dat had gekunt, maar dan zou het weer te herstellen moeten zijn met een volledige WinXP + SP2 geintegreerd, daar had ik ook een ISO van gemaakt en gebruikt om vanaf te laten lezen... nogsteeds bleef die vervelende vraag om "de juiste CD" :-(

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Komt omdat het in je installatie (die met nLite) mis zit.
Daar helpt geen CD met of zonder SP tegenaan ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device