Gisteren sloot mijn PC niet goed af. Niks geks gedaan aan configuratie de afgelopen weken, beetje ge-emailed geinternet en gisteren nog wel een volledige virusscan gedaan. ik heb de computer handmatig uit moeten zetten. Vanochtend bij het booten kreeg ik de volgende melding:
Ik kies er voor om mijn computer te booten vanaf de originele Windows XP Home NL CD-rom die bij mijn PC zat. Vervolgens kom ik in het scherm uit met de keuze setup of repair.
- Wanneer ik kies voor setup gaat het goed totdat er gezocht gaat worden naar vorige installaties van Windows. Hier blijft die hangen.
- Bij de keuze repair (r) gaat het goed totdat de computer bij een dos-achtig scherm komt en daar moet ik de windows installatie kiezen. Dat is makkelijk er staat er maar 1 op mijn PC dus ik type 1 in. Vervolgens gebeurt er niets.
Is er een manier dat ik in dos kan komen? En zo ja, wat kan ik dan doen om mijn PC op te starten. Ik wil graag nog in het systeem komen om nog wat backups te maken van wat belangrijke documenten voordat ik er maar een nieuwe installatie op knal.
Bij voorbaat dank.
Configuratie voor zover ik het weet.
P3 1,7 Ghz
XP Home NL
Nou heb ik al zitten zoeken op google en het forum, en dat helpt me ook wel wat op weg, maar de tips die ik volg helpen me niet richting een oplossing te komen. Ik hoop dat iemand me hier op de goede weg kan helpen.Windows kan niet worden opgestart omdat het volgende bestand is beschadigd of niet kan worden gevonden:
\windows\system32\config\system\
u kunt proberen om dit bestand te repareren....bla bla bla
Ik kies er voor om mijn computer te booten vanaf de originele Windows XP Home NL CD-rom die bij mijn PC zat. Vervolgens kom ik in het scherm uit met de keuze setup of repair.
- Wanneer ik kies voor setup gaat het goed totdat er gezocht gaat worden naar vorige installaties van Windows. Hier blijft die hangen.
- Bij de keuze repair (r) gaat het goed totdat de computer bij een dos-achtig scherm komt en daar moet ik de windows installatie kiezen. Dat is makkelijk er staat er maar 1 op mijn PC dus ik type 1 in. Vervolgens gebeurt er niets.
Is er een manier dat ik in dos kan komen? En zo ja, wat kan ik dan doen om mijn PC op te starten. Ik wil graag nog in het systeem komen om nog wat backups te maken van wat belangrijke documenten voordat ik er maar een nieuwe installatie op knal.
Bij voorbaat dank.
Configuratie voor zover ik het weet.
P3 1,7 Ghz
XP Home NL