[XP] Schijf kapot, info weg, problemen met mijn sata disk*

Pagina: 1
Acties:

• mieg_1981
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22-03-2024
ik heb het opnieuw geprobeerd en nu detecteerd ie mijn schijf wel goed.

gisteren had ik mn computer aan laten staan om te defragmenteren. toen ik terugkwam was ie vastgelopen en heb ik m opnieuw gestart. windows liep vast halverwege het opstarten.

in het scherm waar ik kan kiezen opwelke partitie ik windows wil installeren staat er bij die schijf die ik aant defragmenteren was G: <ONBEKEND> 60GB vrij van 60GB. (normaal staat er <NTFS>). is mijn partitie corrupt geworden puur van even defragmenteren ??? :\'( :\'( :\'(

mijn dank voor enige suggesties is wederom groot.

Verwijderd

ik denk dat die idd corrupt is geworden van het defragmenteren.
Dit kan wel degelijk gebeuren als je het defragmenteren abrupt onderbreekt als het nog bezig is. De buffers van de hd zijn dan nog niet geledigt en de data is dan nog niet werkelijk weggeschreven terwijl het OS denkt van wel.
Je kan het, als ik het niet mis heb, gewoon "oplossen" (als je het oplossen kan noemen... :( ) door de desbetreffende partitie te deleten en terug aan te maken. natuurlijk ben je dan alles van die partitie kwijt.
Verbeter me als ik verkeerd ben...
Waarschijnlijk bestaan er ook nog andere minder drastische manieren om het op te lossen, zodat je je gegevens van die partitie niet kwijt bent, met een tooltje of een programmaatje ofzo, best daar eens achter zoeken, of wachten op een reactie van iemand die dit weet.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Even een titel edit - meerdere vraagtekens schreeuwen bij mij altijd om een slotje dus ik haal ze snel weg voordat ik me niet meer kan bedwingen, daarvoor in de plaatst zet ik het OS in je topic titel :)

In ieder geval - test je harddisk even met een tooltje van de fabrikant, gezien je vorige topics over dit zelfde probleem is er gewoon fysiek iets mis met je harddisk :)