Toon posts:

[html] absolute plaatje zichtbaar maken in firefox.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik was bezig met het maken van een website. Eenmaal af ging ik hem ook even bekijken in firefox. Maar de plaatjes die absolute en achter de tekst stonden werden niet weergegeven.
Hoe moet ik de volgende code moet aanpassen zodat hij zowel in firefox als in internet explorer goed werkt?
code:
1
<span style="position: absolute; left: -1; top: 0; z-index: -1">[img]"http://www.tweakers.net/ext/i.dsp/1113125966.jpg"[/img]</span>

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:03
Dat zit hem waarschijnlijk ook in andere delen van je html die je hier niet hebt gepost.

Verwijderd

Topicstarter
Dit is mijn hele pagina maar hij geeft het plaatje dus niet weer in firefox:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<html>

<head>
</head>

<body>
Deze teks geeft hij alleen weer<span style="position: absolute; left: -1; top: 0; z-index: -1">[img]"http://www.tweakers.net/ext/i.dsp/1113125966.jpg"[/img]</span>
</body>

</html>

• twopack
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-04 11:10
Nou Z-index:-1 lijkt mij niet handig, iig niet nodig als je absoluut positioneert.

specs

Verwijderd

Topicstarter
De z-index zorgt ervoor dat de tekst zichtbaar wordt. Gebruik je geen z-index dan valt de tekst weg.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 25 juni 2005 @ 11:47:
De z-index zorgt ervoor dat de tekst zichtbaar wordt. Gebruik je geen z-index dan valt de tekst weg.
En als je nou de tekst in een ander element zet (dat moet toch al sowieso) en daar ook met de z-index gaat spelen?

Verwijderd

Door die z-index verwijnt het plaatje, firefox kan geen negatieve waardes aan bij die z-index, dan zet hij hem achter de achtergrond.

Dus zowel de tekst als het plaatje in een element zetten en de tekst een z-index van 2 en het plaatje van 1.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Volgens mij zoek jij gewoon naar background-image ;)

Verder hoort HTML in Webdesign & Graphics

Intentionally left blank

Verwijderd

left: -1; top: 0
-1 wat? koeien?

zet er eens een eenheid achter

en waarom die span uberhaupt eigenlijk? :?

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2005 11:59 ]

Verwijderd

Topicstarter
Heeh bedankt Serphiot,

Ik wist niet dat firefox geen negatieve waardes aan bij die z-index kon lezen.

• JayVee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-11-2025

JayVee

shibby++!

Verwijderd schreef op zaterdag 25 juni 2005 @ 11:58:
[...]

-1 wat? koeien?
zet er eens een eenheid achter
Ho ho! z-index is gewoon een integer! Het gaat om het verschil tussen z-indices! Hier wordt geen eenheid gebruikt!
Whoops, dexus heeft gelijk! }:O

Ik heb z-index op dit moment pas een keer moeten gebruiken. Kijk eens of het ook zonder kan!

[ Voor 6% gewijzigd door JayVee op 25-06-2005 14:42 ]

ASCII stupid question, get a stupid ANSI!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Er zijn 2 mogelijkheden
1) je wilt een achtergrondplaatje bij je tekst; gebruik dan de css-property background-image op het element waar je tekst in staat.
2) je wilt tekst over je plaatje positioneren; zet dan je plaatje in een container samen met de tekst en positioneer de tekst

De opmaak die je nu gebruikt is in geen van beide gevallen het meest geschikt.

Intentionally left blank

Verwijderd

JayVee schreef op zaterdag 25 juni 2005 @ 12:26:
[...]

Ho ho! z-index is gewoon een integer! Het gaat om het verschil tussen z-indices! Hier wordt geen eenheid gebruikt!

Ik heb z-index op dit moment pas een keer moeten gebruiken. Kijk eens of het ook zonder kan!
vandaar dat mophor zegt dat er bij left:-1; een eenheid achter moet, niet bij z-index:-1;
kijk nog maar eens naar zijn post

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:13

André

Analytics dude

Topictitelfix: zichtbabaar -> zichtbaar
Pagina: 1