Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik heb een netwerk van 3 PC's, volgeladen met DVD's, fotos en andere media. Nu heb ik beneden een versterker met optische ingang en wil ik daar een kastje neerzetten waarmee ik al mijn netwerkinhoud netjes af kan spelen. Ook moet er de mogelijkheid zijn om DVD's in te douwen en af te spelen en het zou leuk zijn als je TV op kon nemen. Een vereiste is dat hij DVD ondertitels aan kan, een hoop formaten afspeelt en DTS en Dolby door kan geven aan mijn versterker.

De opties

Nou dacht ik in eerste instantie aan een DVD recorder, maar er zijn er maar erg weinig die ook een netwerkaansluiting hebben, behalve dan de Kiss DDP558. Dit lijkt een eeeerug mooi apparaat die voldoet aan al mijn wensen, behalve dan dat er veel te veel slechte verhalen op internet over ronddwalen, de firmware is bout, het ding maakt heel veel herrie en zou vaak vastlopen.

Dus dacht ik eraan om zelf een Windows XP MMC pc te bouwen. Ik heb nog een Pentium III 600 Mhz mobo en proc liggen, daar douw ik dan 512 MB ram in, een leuke videokaart (iemand een tip voor een die DVD's goed afspeelt en TV goed opneemt?) en het zou wel draaien. Probleem hierbij is alleen dat het toch lang duurt voordat zoiets opstart, minstens net zoveel lawaai zou maken als de Kiss DVD recorder en waarschijnlijk ook wel eens vast zou gaan lopen. Daarbij mist dit ding de extra feature's die de Kiss heeft.

Dan maar een MMC PC kopen, maar die dingen zijn weer behoorlijk duur, eentje die doet wat ik wil kost al 1100 euro terwijl ik met de Kiss voor 540 klaar ben en die Pentium III voor ongeveer 300 euro om zou kunnen bouwen.

Wie weet er nog wat leuks?
Ik zit weer door te zoeken naar andere opties maar kom niks beters tegen dan de Kiss player en zie alleen maar dure andere oplossingen. Heeft iemand nog een leuk idee?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2005 11:27 ]

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Zoveel verstand heb ik er niet van, maar met zon MMC pc, kun je toch een paar stille koelers inzetten waardoor je em nauwelijks nog hoort? :) Wordt het wel wat duurder van natuurlijk.
Zo'n MMC pc heeft natuurlijk ook wel wat extra's ten opzichte van een DVD recorder.

offtopic:
Lol @ sig :D

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm..., ik heb vandaag toch die DDP558 gehaald, bij Expert mocht ik hem dit weekend proberen en terugbrengen als hij niet bevalt. Tot nu toe bevalt dit ding echt perfect, ik krijg het alleen niet voor elkaar om films van mijn netwerk goed af te spelen, of het geluid, of de ondertitels (meestal beide) komen dan niet mee. Als ik dat nog werkend krijg is het echt een blijver. Je hoort hem gewoon helemaal niet. Ook TimeShifting is fantastisch.

• brute51
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-08 23:35
Als alternatief voor die P600 zou je een (passief gekoelde?) epia kunnen nemen. Eentje met een 1ghz proc is wel net zo snel als die P600, maar ze verbruiken een stuk minder energie en worden ook minder heet. Daarnaast hebben de nieuwere modellen hardwarematige ondersteuning voor allerlei videoformaten.

http://www.viaembedded.com/product/index.jsp

Ik heb echt een hele goeie PC.

Verwijderd

Topicstarter
Joepie, ik kijk nu films in super hoge kwaliteit, met ondertiteling... Dit houd wel in dat ik met Nero Recode al mijn backupped films naar MPEG4 om ga zetten, maar dat doet deze in een 2x realtime snelheid dus dit is te overzien. Fantastisch apparaat, die kiss.

Edit: Weer eens te vroeg gejuicht, alle films lopen na een minuutje ofzo vast :( Ik begin echt van die kiss te balen.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2005 22:41 ]