Ik ben bezig met het overclocken van mijn AMD 2400+ Thorton (Barton met 256KB cache).
Nou las ik in de verschillende topics die hier over gaan, dat het mogelijk is om de extra cache te unlocken door de 2e brug van L2 te verbinden.
Het grote AMD Duron Applebred/Thorton topic
Ik ben verder gegaan met zoeken naar informatie over dit onderwerp, maar daarbij liep ik tegen een probleem aan.
http://fab51.com/cpu/barton/athlon-e23.html#L2
Volgens deze site geld het verbinden van de 2e L2 brug alleen bij de AQXCA core, immers bij de AQXEA is deze brug al verbonden.
En laat ik nou net es een AQXEA 0337TPMW hebben....
Kan iemand mij vertellen wat ik nu moet doen ? gewoon brug 1 ook verbinden ? Deze is bij de AQXEA core de enige brug die niet verbonden is. Bij een "echte" barton zijn alle L2 bruggen verbonden, dus naar mijn eigen mening zou ik deze brug gewoon mogen verbinden ? Heb ik hier gelijk in, of heb ik kans dat ik dan iets verkeerd verbind, krijg ik hiermee mijn 512 Kb cache ? of is het gewoon onmogelijk ?
Ik heb hier een hele tijd geleden ook al iets over gevraagt, maar toen vond ik het nog een beetje te risicovol, ik had hem toen net een week, nu zijn we 2 jaar verder
K7s5a met barton@256 kb Lcache
Mijn verdere specs:
AMD 2400+ Thorton AQXEA 0337TPMW
Zalman CNPS 7000B AlCu
Asus A7N8X-X
2x 256MB DDR 2700 ( ik weet dat het weinig is, word binnenkort ook opgehoogt
Leadtek 6600GT
Samsung 20GB
Western Digital 80GB
edit: Typos
Nou las ik in de verschillende topics die hier over gaan, dat het mogelijk is om de extra cache te unlocken door de 2e brug van L2 te verbinden.
Het grote AMD Duron Applebred/Thorton topic
Ik ben verder gegaan met zoeken naar informatie over dit onderwerp, maar daarbij liep ik tegen een probleem aan.
http://fab51.com/cpu/barton/athlon-e23.html#L2
Volgens deze site geld het verbinden van de 2e L2 brug alleen bij de AQXCA core, immers bij de AQXEA is deze brug al verbonden.
En laat ik nou net es een AQXEA 0337TPMW hebben....
Kan iemand mij vertellen wat ik nu moet doen ? gewoon brug 1 ook verbinden ? Deze is bij de AQXEA core de enige brug die niet verbonden is. Bij een "echte" barton zijn alle L2 bruggen verbonden, dus naar mijn eigen mening zou ik deze brug gewoon mogen verbinden ? Heb ik hier gelijk in, of heb ik kans dat ik dan iets verkeerd verbind, krijg ik hiermee mijn 512 Kb cache ? of is het gewoon onmogelijk ?
Ik heb hier een hele tijd geleden ook al iets over gevraagt, maar toen vond ik het nog een beetje te risicovol, ik had hem toen net een week, nu zijn we 2 jaar verder
K7s5a met barton@256 kb Lcache
Mijn verdere specs:
AMD 2400+ Thorton AQXEA 0337TPMW
Zalman CNPS 7000B AlCu
Asus A7N8X-X
2x 256MB DDR 2700 ( ik weet dat het weinig is, word binnenkort ook opgehoogt
Leadtek 6600GT
Samsung 20GB
Western Digital 80GB
edit: Typos
[ Voor 7% gewijzigd door Xqlusive op 27-06-2005 15:38 ]