Cache unlocken Thorton

Pagina: 1
Acties:

• Xqlusive
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 31-01 08:02
Ik ben bezig met het overclocken van mijn AMD 2400+ Thorton (Barton met 256KB cache).
Nou las ik in de verschillende topics die hier over gaan, dat het mogelijk is om de extra cache te unlocken door de 2e brug van L2 te verbinden.
Het grote AMD Duron Applebred/Thorton topic

Ik ben verder gegaan met zoeken naar informatie over dit onderwerp, maar daarbij liep ik tegen een probleem aan.

http://fab51.com/cpu/barton/athlon-e23.html#L2

Volgens deze site geld het verbinden van de 2e L2 brug alleen bij de AQXCA core, immers bij de AQXEA is deze brug al verbonden.
En laat ik nou net es een AQXEA 0337TPMW hebben....
Kan iemand mij vertellen wat ik nu moet doen ? gewoon brug 1 ook verbinden ? Deze is bij de AQXEA core de enige brug die niet verbonden is. Bij een "echte" barton zijn alle L2 bruggen verbonden, dus naar mijn eigen mening zou ik deze brug gewoon mogen verbinden ? Heb ik hier gelijk in, of heb ik kans dat ik dan iets verkeerd verbind, krijg ik hiermee mijn 512 Kb cache ? of is het gewoon onmogelijk ?

Ik heb hier een hele tijd geleden ook al iets over gevraagt, maar toen vond ik het nog een beetje te risicovol, ik had hem toen net een week, nu zijn we 2 jaar verder :)
K7s5a met barton@256 kb Lcache

Mijn verdere specs:
AMD 2400+ Thorton AQXEA 0337TPMW
Zalman CNPS 7000B AlCu
Asus A7N8X-X
2x 256MB DDR 2700 ( ik weet dat het weinig is, word binnenkort ook opgehoogt :)
Leadtek 6600GT
Samsung 20GB
Western Digital 80GB

edit: Typos

[ Voor 7% gewijzigd door Xqlusive op 27-06-2005 15:38 ]

• Xqlusive
Is er dan echt niemand met een thorton met dezelfde core die de cache geunlocked heeft ?

[ Voor 86% gewijzigd door Xqlusive op 27-06-2005 15:37 ]

• Xqlusive
Ik kick hem gewoon weer, er moet toch wel iemand zijn die mij kan vertellen of dit zal werken ?

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Ik zal jouw dan even quoten uit het andere topic:
Xqlusive schreef op vrijdag 28 november 2003 @ 13:05:
[...]

ik kan hem nu op 512 cache draaien
Dus als je hem al op 512Kb cache hebt dan kan je verder niks meer unlocken, en dus snap ik het nut van dit topic niet.

• Xqlusive
Kawaii schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 10:36:
Ik zal jouw dan even quoten uit het andere topic:

[...]

Dus als je hem al op 512Kb cache hebt dan kan je verder niks meer unlocken, en dus snap ik het nut van dit topic niet.
Ik wist toen dus dat het mogelijk was, maar heb het toen maar niet geprobeerd omdat ik het te risicovol vond, ik had hem toen net een week.
Nu heb ik hem dus 2 jaar, en ik begon me er nou dus weer es in te verdiepen, maar liep toen tegen dit probleem op wat ik toen nog niet had gezien.
Hij draait nu dus nog op 256KB L2 cache.

• YoupY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-06-2024
Je hebt een proc die nog net op het randje is van de AMD superlocks. AFAIK zijn deze nog steeds niet te unlocken en zal dit waarschijnlijk ook niet mogelijk zijn.

Of het werkt is dus een kwestie van proberen. Er zijn wel een aantal goede topics te vinden hier over hoe je dit precies moet aanpakken :)
Pagina: 1