[Muis] Logitech, ledje knippert; O.K.?

Pagina: 1
Acties:
  • 124 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• TheovdS
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-02 06:34
Ik heb 2 dezelfde muisen: Logitech Premium Optical Wheel Mouse.

Bij de ene muis blijft de led constand branden, ook als je hem niet gebruikt. Ik weet niet of het goed is, dat het ledje van de muis altijd blijft branden, want ik heb nog een andere muis en daar wordt het lichtje flauw als je hem niet gebruikt. Als je hem dan een stukje beweegt gaat hij feller branden. Het is opzich niet zo'n probleem, maar ik wil gewoon weten of het normaal is.

En bij de andere muis gaat het ledje onregelmatig en snel knipperen als je het hem niet gebruikt. Verschuif je hem een beetje dat gaat het ledje wel constant branden. Dit is denk ik niet normaal.

Bij beide muizen maakt het niet uit, of je ze USB of PS/2 aansluit.

Mijn vragen zijn:
1- Is het normaal dat de led van een muis altijd blijft brranden.
2- Is het normaal dat de led onregelmatig gaat knipperen als je het niet gebruikt?

Ik heb deze muizen pas gekocht, dus er zit nog garantie op.

• DrivinUCrazy
  • Laatst online: 23:08

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Ja, dit is normaal.
Sommige muizen gaan over in een energiebesparende modus. De frequentie waarmee de led dan knippert wordt dan een stuk lager, en lijkt dus zwakker te branden. Dit levert geen enkel probleem op, hoor.

O ja, en dat de led blijft branden als je pc uit staat is ook normaal.

[ Voor 15% gewijzigd door DrivinUCrazy op 25-06-2005 10:58 ]

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• TheovdS
DrivinUCrazy schreef op zaterdag 25 juni 2005 @ 10:58:
Ja, dit is normaal.
Sommige muizen gaan over in een energiebesparende modus. De frequentie waarmee de led dan knippert wordt dan een stuk lager, en lijkt dus zwakker te branden. Dit levert geen enkel probleem op, hoor.

O ja, en dat de led blijft branden als je pc uit staat is ook normaal.
Ik bedoel, of het normaal is als de led fel blijft branden, als je de muis ff niet gebruik. Bij de meeste muizen gaat de led dan minder fel branden.

En mijn vraag was, of het normaal is dat de led als een gek gaat knipperen als je em ff niet gebruik.

• TheovdS
Schopje...

• DrivinUCrazy
  • Laatst online: 23:08

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Dan lijkt het me toch wat handiger als je vermeldt over welke muizen we het hebben.
Voor de duidelijkheid: ik heb zelf een Logitech Wheel Mouse. (2 knoppen, scroll-wieltje, dus zo'n standaard dingetje dat je standaard bij een pc krijgt) en bij die verandert de knippersnelheid. Als ik de stroom van de pc heb gehaald, knippert de led fel, en wordt dan even zwak, waarna hij weer fel wordt. En bij normaal gebruik brandt de led zwak, totdat de muis beweegt, dan gaat hij feller branden.
Die muis werd toen vervangen door een Logitech MX510. Daar brandt de led altijd fel in.

Dus het antwoord op je laatste vraag weet ik zo direct niet. Het kan wel zijn dat je tafelblad een beetje beweegt, of het dat het snoer van je muis tegen de behuizing van je pc ligt, zodat er bij bijvoorbeeld wat schijfgebruik de muis trilt. Dan detecteert ie beweging en gaat ie vreemd knipperen. (heb ik zelf dus gehad met die wheel mouse)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.