Toon posts:

Foto's rode gloed geven

Pagina: 1
Acties:
  • 328 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik probeer met Mazaika een soort "Truman Show" poster te maken. Nu wil ik een hoop foto's allemaal een rode gloed geven zodat je nog wel ziet wat het is alleen dan helemaal in het rood. Het gaat om tientallen foto's dus met photoshop is niet zo makkelijk. Nu zat ik te denken aan een batch conversie met bijv. Irfanview. Nu weet ik alleen niet wat en hoe ik het moet instellen zodat ik dit effect kan krijgen. Kan iemand mij helpen ?

Alvast bedankt

• nAffie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-04 16:19

nAffie

...

In photoshop kan je ook batchen... ;)

meh.

Verwijderd

Topicstarter
Nu doe ik het in fotoshop zo : Ik voeg een nieuwe layer toe met 80 % opacity en dan pak die verfemmer en gooi ik de "gloed"-kleur op die transparante layer.... kan ik dit batchen in photoshop ?

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-04 11:46

PcDealer

HP ftw \o/

Al gezocht? First hit is al goed: http://www.google.nl/sear...e=utf-8&q=photoshop+batch

LinkedIn WoT Cash Converter

Verwijderd

Topicstarter
Klopt ik heb het ook net gevonden. Had alleen nog niet gezocht op photoshop batch omdat ik niet wist dat je photoshop kon batchen.

iig hartelijk bedankt !

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-04 11:46

PcDealer

HP ftw \o/

Verwijderd schreef op zaterdag 25 juni 2005 @ 07:54:
Klopt ik heb het ook net gevonden. Had alleen nog niet gezocht op photoshop batch omdat ik niet wist dat je photoshop kon batchen.

iig hartelijk bedankt !
Daarom heeft Photoshop ook een help-functie :z

LinkedIn WoT Cash Converter

• Rapzar
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-03 09:37
er zijn veel manieren, bijvoorbeeld deze:
toets 'ctrl-U' (hue/saturatin). rechtsonder zit n checker 'colorize' . zet die aan en sleep de hue/sat naar de gewenste kleur.

dit gaat best vlot, dus als t maar 10 foto's zijn kun je t net zo goed met de hand doen.

• dadj
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-12-2022

dadj

Boeiend, boeiend!

Rapzar schreef op zaterdag 25 juni 2005 @ 11:10:
toets 'ctrl-U' (hue/saturatin). rechtsonder zit n checker 'colorize' . zet die aan en sleep de hue/sat naar de gewenste kleur.

dit gaat best vlot, dus als t maar 10 foto's zijn kun je t net zo goed met de hand doen.
ja, gewoon een adjustment layer gebruiken, die kan je dan gewoon in alle andere bestanden slepen. Dan Flatten en Save

XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-04 14:25

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Rapzar schreef op zaterdag 25 juni 2005 @ 11:10:

Heu, hij zei in zn TS dat het er tientallen waren ... wat ik ook niet zo gek vind als je een Trueman-show achtige plaat wil maken.

Je weet bijdeweg dat er programma's zijn die zo'n mozaiek voor je in elkaar kunnen zetten? :)

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• tafkaw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-05 21:22
Het resultaat van duotoon vind ik altijd mooier dan een rode gloed met een opacity laag... Ik weet niet hoe de "Truman-achtige poster" eruit moet zien, maar deze optie zou ik ook zeker even bekijken....
Pagina: 1