Geruchtenmolen op volle toeren in het PalmOS kamp:
Er zijn vandaag op Engadget en PalmAddicts foto's verschenen van een nieuw palm(One)-model die als codenaam wederom de Tungsten|X draagt, al wordt ook de naam Tungsten|XX genoemd. Het lijkt om een opvolger voor de Tungsten|T5 te gaan, met Wi-Fi toegevoegd:

Persoonlijk ben ik *enorm* voorstander van het niet meegaan in het marketing-gepeupel, en de Palms een processor geven die gewoon ruim voldoende (dus niet overkill, zoals een 400+ MHz Xscale) prestaties geeft, ook in multimediaal gebruik. De 312 MHz XScale is precies de "Sweet Spot" voor een moderne PalmOS PDA, imho.
Als ik zie hoe ik met mijn Palm Treo die op een TI OMAP 144 MHz rondtuft gewoon een *native* DivX bestand op 25 fps kan afspelen met TCPMP dan kan ik een glimlach niet onderdrukken hoe licht qua systeemeisen, maar zo robuust qua prestaties het PalmOS is. Niks geen batterijslurpende 600+ MHz processor erin, maar gewoon zuinig 300 MHz, en toch multimediale superprestaties.

Verwacht zelf een introductieprijs van 300/350 EUR, en vooral in combinatie met een Tomtom pakket zal de T|x wel aanslaan!
Er zijn vandaag op Engadget en PalmAddicts foto's verschenen van een nieuw palm(One)-model die als codenaam wederom de Tungsten|X draagt, al wordt ook de naam Tungsten|XX genoemd. Het lijkt om een opvolger voor de Tungsten|T5 te gaan, met Wi-Fi toegevoegd:
- Palm OS 5.4.9
- 312MHz processor
- 320 x 480 pixel display
- Bluetooth 1.2
- 802.11b Wi-Fi ingebouwd
- SDIO expansion card slot
Ten opzichte van de Tungsten|T5 zijn er zowel verbeteringen als "mindere" features. De processorsnelheid is teruggegaan van 416Mhz naar 312Mhz, maar daar tegenover staat weer de toevoeging van Wi-Fi en Bluetooth 1.2. De Tungsten|T5 moet het met Bluetooth 1.1 doen. Syncen met Microsoft Office bestanden en Outlook (Exchange) zit er weer standaard bij, zoals gewoonlijk.Remember how a couple of months ago there was this rumor going around that palmOne’s new LifeDrive handheld was going to be called the Tungsten X? Yeah, well obviously that didn’t exactly pan out, but some pics and specs have turned up for what is supposedly the real Tunsgten X. Or Tungsten XX, we’re not exactly sure what’s going on there with the name.
Persoonlijk ben ik *enorm* voorstander van het niet meegaan in het marketing-gepeupel, en de Palms een processor geven die gewoon ruim voldoende (dus niet overkill, zoals een 400+ MHz Xscale) prestaties geeft, ook in multimediaal gebruik. De 312 MHz XScale is precies de "Sweet Spot" voor een moderne PalmOS PDA, imho.
Verwacht zelf een introductieprijs van 300/350 EUR, en vooral in combinatie met een Tomtom pakket zal de T|x wel aanslaan!
[ Voor 16% gewijzigd door Stereotomy op 25-06-2005 03:08 ]
Alors.