Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Handheld Palm T|X (opvolger van Tungsten|T5)

Pagina: 1
Acties:
  • 219 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Stereotomy
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Geruchtenmolen op volle toeren in het PalmOS kamp:

Er zijn vandaag op Engadget en PalmAddicts foto's verschenen van een nieuw palm(One)-model die als codenaam wederom de Tungsten|X draagt, al wordt ook de naam Tungsten|XX genoemd. Het lijkt om een opvolger voor de Tungsten|T5 te gaan, met Wi-Fi toegevoegd:
  • Palm OS 5.4.9
  • 312MHz processor
  • 320 x 480 pixel display
  • Bluetooth 1.2
  • 802.11b Wi-Fi ingebouwd
  • SDIO expansion card slot
Remember how a couple of months ago there was this rumor going around that palmOne’s new LifeDrive handheld was going to be called the Tungsten X? Yeah, well obviously that didn’t exactly pan out, but some pics and specs have turned up for what is supposedly the real Tunsgten X. Or Tungsten XX, we’re not exactly sure what’s going on there with the name.
Ten opzichte van de Tungsten|T5 zijn er zowel verbeteringen als "mindere" features. De processorsnelheid is teruggegaan van 416Mhz naar 312Mhz, maar daar tegenover staat weer de toevoeging van Wi-Fi en Bluetooth 1.2. De Tungsten|T5 moet het met Bluetooth 1.1 doen. Syncen met Microsoft Office bestanden en Outlook (Exchange) zit er weer standaard bij, zoals gewoonlijk.

Afbeeldingslocatie: http://img.engadget.com/common/images/8039462047293450.JPG?0.2847143080867588

Persoonlijk ben ik *enorm* voorstander van het niet meegaan in het marketing-gepeupel, en de Palms een processor geven die gewoon ruim voldoende (dus niet overkill, zoals een 400+ MHz Xscale) prestaties geeft, ook in multimediaal gebruik. De 312 MHz XScale is precies de "Sweet Spot" voor een moderne PalmOS PDA, imho. }) Als ik zie hoe ik met mijn Palm Treo die op een TI OMAP 144 MHz rondtuft gewoon een *native* DivX bestand op 25 fps kan afspelen met TCPMP dan kan ik een glimlach niet onderdrukken hoe licht qua systeemeisen, maar zo robuust qua prestaties het PalmOS is. Niks geen batterijslurpende 600+ MHz processor erin, maar gewoon zuinig 300 MHz, en toch multimediale superprestaties. :D _O_

Afbeeldingslocatie: http://img.engadget.com/common/images/4733953316339374.JPG

Verwacht zelf een introductieprijs van 300/350 EUR, en vooral in combinatie met een Tomtom pakket zal de T|x wel aanslaan! :)

[ Voor 16% gewijzigd door Stereotomy op 25-06-2005 03:08 ]

Alors.

Verwijderd

Ziet er goed uit :)

Zat altijd al te wachten totdat er eindelijk een Palm zou komen met WiFi en BT :D

Ff wachten totdat hij uitkomt, en dan miss aanschaffen :)

• Stereotomy
  • Niet online
Kan een mod even de titel fixen in Tungsten|T5?

Alors.

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-11 20:58

zAo

GPLv2 Fanboy

Weet iemand of er ook een nieuw apparaat van Palm komt met GSM-funktie?

• Stereotomy
  • Niet online
Misschien een nieuwe low-end Treo in de herfst bij de volgende product launch van PalmOne.

Alors.

Verwijderd

...heb begrepen dat Palm rond oktober met zijn niewe modellen komt (traditie ?). Misschien dus tijd voor een kickje als over een maand de boel los kan barsten (hopenlijk :P ).

Zit namelijk in de vooravond van een aanschaf van mijn 1e PDA. Heb oa de T5 op mijn lijstje staan als mogelijke kandidaat, maar misschien is het 't waard om even op deze XX te wachten, mits de prijs geen roet in het eten gooit...

Is er inmiddels al wat meer bekend eigenlijk ? (prijs, datum etc...)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2005 13:03 ]

Verwijderd

Officiele tweaker info:

nieuws: Tungsten T5-opvolger met WiFi-ondersteuning in oktober

Naast al wat inmiddels vermoedlijk bekende info ook nog het volgende:
[...]De Tungsten X zal volgens de site ongeveer 299 dollar moeten gaan kosten. Ook de Tungsten X zal nog Palm OS 5 (Garnett) gebruiken en nog niet de overstap naar versie 6 (Cobalt) wagen. De versie van het besturingssysteem die op de Tungsten X geleverd zal worden is 5.4.9.
...verder nog:
Volgens Brighhand.com kunnen we echter nog meer nieuwe PDA's van Palm verwachten. Deze site verwacht namelijk ook een opvolger van de Zire 72: de Zire 73. Specificaties van deze PDA worden echter niet gegeven. Ook zou volgens dezelfde site een update van de LifeDrive niet uitgesloten zijn. De site verwacht echter niet dat de opvolger van de LifeDrive nog dit jaar zal verschijnen. De Palm Treo met Windows Mobile zal trouwens op z'n vroegst ook pas volgend jaar verschijnen - als deze er ooit komt, zo schrijft Brighthand

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2005 19:32 ]

• Skaah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-11 16:50
Als de Zire22 uit komt met een kleurenscherm, gaat de Zire 31 er zeker uit? Dat moet wel bijna nl.

Verwijderd

... bij het tweakers bericht over de opvolger van de T5 echter niks over WiFi.... zit het er dan toch niet bij ? Ondanks eerdere geruchten ?

[aanvulling: niet goed gelezen...WiFi zit er wel degelijk bij, gelukkig.]

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2005 07:15 ]

• ppl
  • Niet online

ppl

Verwijderd schreef op donderdag 15 september 2005 @ 22:13:
... bij het tweakers bericht over de opvolger van de T5 echter niks over WiFi.... zit het er dan toch niet bij ? Ondanks eerdere geruchten ?
De belangrijkste vernieuwing ten opzichte van de T5 is de toevoeging van 802.11b-ondersteuning.
Aldus het nieuwsbericht. 802.11b is tesamen met 802.11g de 2 wifi standaarden. De 802.11a en overige standaarden zijn niet door het wifi consortium als wifi erkent en vallen dan ook niet onder het begrip "wifi".
Waar mensen dan in hemelsnaam vandaan halen dat ze dat niet kunnen vinden in dat bericht is me een raadsel...

[ Voor 11% gewijzigd door ppl op 15-09-2005 23:28 ]

Verwijderd

ppl schreef op donderdag 15 september 2005 @ 23:23:
[...]
[...]
Waar mensen dan in hemelsnaam vandaan halen dat ze dat niet kunnen vinden in dat bericht is me een raadsel...
Heb mijn miskleun inmiddels ontdekt |:( . Stom, kan niet anders zeggen :X

(..enneuh @pp: de kreet "waar mensen dan in hemelsnaam [etc...]" : ik ben het vooralsnog in mijn eentje geloof ik (ook die van de tweaker.net pagina...), dus tikkie overdreven misschien om daar meteen meervoud (mensen) van te maken ;) )

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2005 07:18 ]

• ppl
  • Niet online

ppl

Verwijderd schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 07:14:
[...]

Heb mijn miskleun inmiddels ontdekt |:( . Stom, kan niet anders zeggen :X

(..enneuh @pp: de kreet "waar mensen dan in hemelsnaam [etc...]" : ik ben het vooralsnog in mijn eentje geloof ik (ook die van de tweaker.net pagina...), dus tikkie overdreven misschien om daar meteen meervoud (mensen) van te maken ;) )
Euh ja, ik dacht dat er meerdere waren :P maar je hebt gelijk.

Echt vernieuwend is de opvolger dus niet, enige 2 dingen die echt mooi zijn is bluetooth 1.2 en het wifi gebeuren. Eens kijken of het ding dan ook audio via bluetooth ondersteund aangezien er een aardig aantal mensen zijn die dat graag zouden willen.

Verwijderd

ppl schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 16:23:
Echt vernieuwend is de opvolger dus niet, enige 2 dingen die echt mooi zijn is bluetooth 1.2 en het wifi gebeuren.
... niet echt vernieuwend nee, maar wel eindelijk volgens mij uitgerust met waar lang om gevraagd werd op de Palm: WiFi (...in combi dus met alle andere voorzieningen...)
Als het geheel een strakke prijs heeft (zeg max 300 euro), dan is het zeker een goede aanschaf denk ik.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2005 16:42 ]

• Zak
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 24-11 13:47

Zak

wat is het verschil tussen bluetooth 1.1 en 1.2 eigenlijk?

En ik durf te wedden dat hij 400 euro gaat kosten ipv 300.

• EnsconcE
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-10 20:46
Zak schreef op maandag 19 september 2005 @ 15:15:
wat is het verschil tussen bluetooth 1.1 en 1.2 eigenlijk?

Om de officiele papieren er maar ff naast te leggen:
Bluetooth 1.0 and 1.0B

Versions 1.0 and 1.0B had numerous problems and the various manufacturers had great difficulties in making their products interoperable. 1.0 and 1.0B also had mandatory Bluetooth Hardware Device Address (BD_ADDR) transmission in the handshaking process, rendering anonymity impossible at a protocol level, which was a major set back for services planned to be used in Bluetooth environments, such as Consumerium.

Bluetooth 1.1

In version 1.1 many errata found in the 1.0B specifications were fixed. There was added support for non-encrypted channels.

Bluetooth 1.2

This version is backwards compatible with 1.1 and the major enhancements include

* Adaptive Frequency Hopping (AFH), which improves resistance to radio interference by avoiding using crowded frequencies in the hopping sequence
* Higher transmission speeds in practice
* extended Synchronous Connections (eSCO), which improves voice quality of audio links by allowing retransmissions of corrupted packets.
* Received Signal Strength Indicator (RSSI)
* Host Controller Interface (HCI) support for 3-wire UART
* HCI access to timing information for Bluetooth applications.

Bron:
http://en.wikipedia.org/wiki/Bluetooth#Bluetooth_1.1

Verwijderd

Volgens nieuwe geruchten zal de nieuwe Tungsten dezelfde processor hebben als de Treo 650. Reden hiervoor is dat de batterij bespaard blijft en dat je een veel langere gebruiksduur krijgt. Deze Tungsten zal zeer aantrekkelijk worden geprijsd rond $ 299.
[bron: http://www.palmclub.nl/forums/archive/index.php?t-21725.html ]

Ik weet wel dat dit ook niet echt officieel is, maar ik heb het ook nog wel ergens anders gelezen (...maar waar ook alweer ?...).
Ach, we zullen het wel zien.

• Zak

Zak

Ja daar staat DOLLAR. We weten allemaal dat het in de eurolanden en vooral nederland dan een stuk duurder is.

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Zak schreef op maandag 19 september 2005 @ 17:27:
Ja daar staat DOLLAR. We weten allemaal dat het in de eurolanden en vooral nederland dan een stuk duurder is.
Maar toch kan hij niet veel duurder worden, omdat iedereen dan massaal voor de 4GB lifedrive gaat. De prijs van 299 lijkt me niet onrealistisch, zeker gezien de prijs van de T|T5 nu.

Verwijderd

Zak schreef op maandag 19 september 2005 @ 17:27:
...mede afhankelijk van de koers van de euro - dollar.
En dat kan ook wel eens minder ongunstig uitpakken hoor ;)
GlowMouse schreef op maandag 19 september 2005 @ 17:33:
[...]Maar toch kan hij niet veel duurder worden, omdat iedereen dan massaal voor de 4GB lifedrive gaat. De prijs van 299 lijkt me niet onrealistisch, zeker gezien de prijs van de T|T5 nu.
Inderdaad ...vaak zie je dat nieuwe modellen nauwlijks boven de prijs van de oude modellen zitten (zie DVD, (plasma-/lcd-)TV etc....).
Produktiekosten/technieken zijn inmiddels goedkoper geworden en het moet in de huidige markt passen, dus dat betekend in een flink aantal gevallen toch een scherpe prijs voor nieuwe spullen, en daarmee zelfs goedkoper (of een erg klein verschil) dan het vorige model :)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2005 19:19 ]

• ppl
  • Niet online

ppl

Verwijderd schreef op maandag 19 september 2005 @ 13:53:
[...]

... niet echt vernieuwend nee, maar wel eindelijk volgens mij uitgerust met waar lang om gevraagd werd op de Palm: WiFi (...in combi dus met alle andere voorzieningen...)
Als het geheel een strakke prijs heeft (zeg max 300 euro), dan is het zeker een goede aanschaf denk ik.
Helemaal mee eens. Als ik straks zou moeten kiezen dan zou ik voor de nieuwe tungsten gaan vanwege build in wifi en bluetooth 1.2 waar je toch zeker leuke dingen mee kunt doen icm mede Palmgebruikers/GSM's/laptops/etc. Het is dat het ding niet kan bellen... (daarom nog steeds mijn Treo 650) :P
Die 128MB verlies haal je makkelijk in wanneer je SD kaartjes gebruikt. Ik heb nu 32MB op die Treo (voor OS en data dus! Er zijn echter maar 23MB vrijelijk te besteden) en ik had ook al 32MB op mijn Sony Clie TJ35, dat was en is nog steeds ruim voldoende, de rest van de data gaat toch op de SD kaart. Zeker als je dataviztech gebruikt om je documents to go naar de SD kaart te verhuizen :)

[ Voor 23% gewijzigd door ppl op 19-09-2005 20:14 ]

• Stereotomy
  • Niet online
http://www.palmclub.nl/reviews/handhelds/palm/tungsten/tx/

Palmclub.nl heeft een review geschreven over deze PDA. :)

Alors.

Verwijderd

"Helaas" voor toekomstige bezitters zit je er wat naast ;)
Te koop: http://www.pdashop.nl/product/19138 voor €329.- Een mooie prijs volgens mij, zo vers op de markt.

Het forum: http://www.palmclub.nl/forums/showthread.php?t=22117

En inmiddels ook op tweakers.net verschenen: nieuws: Palm brengt Z22 en T|X uit

[ Voor 81% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2005 22:44 ]

• Zak

Zak

Godzijdank zit ik er naast!!

Verwijderd

Dikke LOL hier achter het scherm ;) _/-\o_

Tevens verzoek ingediend om topic titel te laten wijzigen, nu de geruchten de geruchten niet meer zijn en het type bekend is.... (er is inmiddels gehoor gegeven aan verzoek, en titel is aangepast).

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2005 11:27 ]

Verwijderd

Hier zit dus geen telefoon in? :(

*neigt weer terug naar de S100

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 16:28:

...en das id wel jammer. Alternatieven zijn Blackberry 8700 of Loox N500 serie.... waarin wel mogelijkheden voor telefoon alsook GPS

• Stereotomy
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 16:28:

De bestseller smartphone voor Palm is op dit moment de Palm Treo 650. De best verkopende smartphone in Amerika.

Alors.

Pagina: 1