Toon posts:

Asus 6800 GT en Philips 200P flikkeringen bij schermwissels

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met mijn nieuwe PC. Wanneer ik mijn monitor aansluit via de DVI uitgang van de videokaart en DVI ingang van mijn scherm dan krijg ik af en toe last van korte flikkering. Het scherm gaat heel even op zwart als ik bijvoorbeeld vanaf het bureaublad naar Firefox ga. Soms wanneer dit gebeurt zijn de letters een beetje wazig geworden. Als ik daarna weer op 'Show Desktop' dan gaat het scherm weer even flikkeren waarna de letters weer scherp zijn. Deze monitor had ik ook op mijn oude systeem aangesloten. Daar had ik een GeForce 5900 XT grafische kaart inzitten, en daar heb ik dit probleem nog nooit mee gehad.

Iemand enig hoe ik dit zeer irritante probleem kan oplossen? De relevantie specificaties van mijn nieuwe PC zijn:
  • Philips Brilliance 200P4SG/00 TFT
  • Asus EN6800GT 256 MB, PCI Express x16
  • Corsair TWINX1024-3200XLPT DDR SDRAM, 1 GB, PC3200, 400 MHz
  • OCZ PowerStream OCZ520ADJ 520 Watt
  • AMD Athlon 64 San Diego 4000+, Socket 939, Boxed
  • DFI Lanparty UT nF4 Ultra-D
Alvast bedankt voor de reacties.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2005 02:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
Niemand ideeën? Ik heb het helaas nog steeds niet weten op te lossen.

Verwijderd

Klinkt als een refresh-rate wissel. Zou eens de rates controleren bij grafics-opties. Anders eens refreshlock oid proberen. Doet ie dat op vga ook?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de TFT nu via de een verlooptstekker van mijn videokaart analoog aangesloten. Mijn monitor heeft een DVI en DSUB aansluiting, nu heb ik het probleem niet.