Al vanaf het begin van adsl heb ik adsl bij planet internet, met de Alcatel Speedtouch Home modem.
Deze werkt nog steeds prima met internetten.
SInds vandaag heb ik de Linksys WRT54G breedband-router aangeschaft, en een laptop-kaartje om draadloos te kunnen internetten in de tuin/woonkamer.
Via de draadloze verbinding kan ik verbinding krijgen met de router (adres 192.168.1.1)
Bij de router instellingen gekozen voor PPTP, en daar moet ik een aantal dingen instellen.
- internet ip
- subnetmask
- gateway
- username en wachtwoord.
Ik heb veel geprobeerd, waaronder 10.0.0.138 en 10.0.0.150
Dit zijn de adressen die ik moest instellen zonder de router, en dat al jaren werkt.
subnetmask 255.255.255.0
Gateway weet ik niet, en gebruikersnaam is van mijn provider, die weet ik.
Wat ik ook probeer, ik krijg het niet voor elkaar.
Uiteraard al rot gezocht op dit forum, en vele dingen geprobeerd die daar stonden.
Maar helaas. Nu heb ik het vermoeden dat het aan mijn antieke modem ligt.
Die is om te zetten naar een Pro versie, dat heb ik ook gegoogled en iets gevonden hoe dat moet.
Maar in principe hoef ik dat toch niet te doen, hij zou toch moeten werken ?
Verder kan ik bij de router nog wat instellen bij Advanced Routing:
Operating mode kan ik instellen in Gateway en Routing.
Hij staat op Gateway, dat is goed neem ik aan ?
Wie helpt met wat instellingen, ik kom er niet uit.
Heeft iemand uberhaupt wel een werkende router achter een speedtouch Home (dus geen Pro of gemod) ??
Deze werkt nog steeds prima met internetten.
SInds vandaag heb ik de Linksys WRT54G breedband-router aangeschaft, en een laptop-kaartje om draadloos te kunnen internetten in de tuin/woonkamer.
Via de draadloze verbinding kan ik verbinding krijgen met de router (adres 192.168.1.1)
Bij de router instellingen gekozen voor PPTP, en daar moet ik een aantal dingen instellen.
- internet ip
- subnetmask
- gateway
- username en wachtwoord.
Ik heb veel geprobeerd, waaronder 10.0.0.138 en 10.0.0.150
Dit zijn de adressen die ik moest instellen zonder de router, en dat al jaren werkt.
subnetmask 255.255.255.0
Gateway weet ik niet, en gebruikersnaam is van mijn provider, die weet ik.
Wat ik ook probeer, ik krijg het niet voor elkaar.
Uiteraard al rot gezocht op dit forum, en vele dingen geprobeerd die daar stonden.
Maar helaas. Nu heb ik het vermoeden dat het aan mijn antieke modem ligt.
Die is om te zetten naar een Pro versie, dat heb ik ook gegoogled en iets gevonden hoe dat moet.
Maar in principe hoef ik dat toch niet te doen, hij zou toch moeten werken ?
Verder kan ik bij de router nog wat instellen bij Advanced Routing:
Operating mode kan ik instellen in Gateway en Routing.
Hij staat op Gateway, dat is goed neem ik aan ?
Wie helpt met wat instellingen, ik kom er niet uit.
Heeft iemand uberhaupt wel een werkende router achter een speedtouch Home (dus geen Pro of gemod) ??