Zoemende Creative speakers

Pagina: 1
Acties:

• Wagenus
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-02 13:31
Hoi, ik heb een Creative Inspire T5400 5.1 speakerset maar sinds een tijdje zoemen de linker en rechter rear speakers nogal... Het houd alleen op als ik de kabeltjes tussen de subwoofer en speakers losmaak, tussen de computer en subwoofer heeft geen effect. Als ik de volume omhoog draai wordt het gezoem ook niet harder ofzo.. Verder geeft de set een soort 'knal' als ik 'm aan of uit zet (zoals je ook wel bij oude versterkers hebt). Het probleem begon een tijdje geleden als ik mijn voeten op de subwoofer legde, dan ging 'ie wat zoemen dus en dan gaf ik 'm een tik (niet zo hard O+ ) en dan was 't weer over. Allemaal erg vaag in mijn ogen afijn, iemand een idee?
Bij voorbaad dank :)

EDIT: Wat ik ook nog moet zeggen is: als ik bijv. mijn front speaker in de rear aansluiting doe, dan komt het gezoem uit de frontspeaker dus 't probleem ligt niet bij de speakers. Ze zijn nu ongeveer 1,5 jaar oud.

[ Voor 20% gewijzigd door Wagenus op 24-06-2005 22:13 ]

• Tukkie_3
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-02 20:05
He Blackrose,

je hebt een "loop" in je stroomcircuit. De stroom blijft circuleren in je systeem.

Makkelijkste optie. 1 van de apparaten aarden aan de verwarmingspijp.
Beste optie : anti-loop verbindingstuk halen bij de electronica zaak en deze tussen je compu en je speakers zetten.

Verstopte wc's zijn moeilijk te vinden

• Vizorium-5
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-02 20:06

Vizorium-5

Framerate = Life

Ik denk dat je trafo/versterker in je subwoofer een tik heeft. Misschien kun je subwoofer open schroeven en kijken of er nix lekt(condensatoren) of zoeiets

• Wagenus
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-02 13:31
Tukkie_3 schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 22:16:
He Blackrose,

je hebt een "loop" in je stroomcircuit. De stroom blijft circuleren in je systeem.

Makkelijkste optie. 1 van de apparaten aarden aan de verwarmingspijp.
Beste optie : anti-loop verbindingstuk halen bij de electronica zaak en deze tussen je compu en je speakers zetten.
Ehh... Hoe aard ik een subwoofer die van zichzelf niet geaard is?