Hitachi Deskstar 7K80 S-ATA2 + nForce 3 250GB?

Pagina: 1
Acties:

• S03
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 04-03 20:28
Zoals de topictitel luid heb ik een MSI k8n neo pl.ed. moederbord. Vandaag heb ik de desbetreffende Hitachi gekocht, maar elke keer als ik windows erop probeer te installeren verloopt de installatie stronttraag en na het 'over 15 sec. start de pc opnieuw' moet ik het doen met de melding "Fout tijdens inladen besturingsysteem".

De schijf (en moederbord) werken overigens wel correct. In windows lukt het me om naast m'n D740X wel de data te kopiëren. Partities maken gaat ook. Ik gebruik de meegeleverde MSI RAID/SATA drivers. Gekeken naar evt. updates, maar die zijn er volgens de MSI.Com.tw site helaas niet. De installatie CD werkt prima op andere systemen, maar kennelijk gaat er iets mis op mijn pc.

Ik ben ten einde raad en geloof er sterk in om de schijf om te ruilen voor de IDE133 variant. Wat zie ik over het hoofd? Graag uw reacties.

Verwijderd

op welke sata poort heb je je schijf aangesloten? Die van de chipset of heb je nog een andere RAID controller op je moederbord met sata aansluitingen?

Als je hem op een andere RAID controller aansluit moet je daarvoor aparte drivers installeren tijdens je installatie. Bijvoorbeels drivers van Silicon Image of Promise al naar gelang van welke producent de RAID chip is.

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
heb je overgeclockt? bij sata aansluitingen 1 en 2 werkt de pci/agp lock niet goed, gebruik dan 3 en/of 4.

• S03
Dank voor de replies, maar ik ben ondertussen al op het antwoord gekomen. Kennelijk is dit een bekend probleem met de MSI K8N Neo Pl.Ed. moederborden. Er staat een hele FAQ op Msi.Com.Tw (Forum) met ca. 24 stappen over hoe je een S-ATA schijf werkend krijgt. Hier ben ik dus inmiddels achter.

Nu moet ik nog erachter komen hoe ik met mijn IDE133 harddisk de data kan kopiëren naar de S-ATA disk. Want als ik met de D740X start, zie ik mijn S-ATA schijf niet terug onder 'deze computer' en gaat het kopiëren dus niet. Iemand die me hiermee wellicht kan helpen?

• S03
Ik kan kennelijk via de BIOS switchen welke HDD moet starten (boot priority HDD). Als ik via de S-ATA schijf start werkt het prima, maar kan ik de IDE schijf niet zien. Apparaatbeheer geeft een uitroepteken i.v.m. bronnen. Als ik de IDE schijf start probeer ik NVRAID.sys te installeren, maar krijg keer op keer een bsod!

IRQ_NOT_LESS_OR_EQUAL
(en onderaan)

nvraid.sys - adress EB486BCE base at EB484000, datestamp 40182ad

• S03
(probleem opgelost met "nForce_5.10_WinXP2K_WHQL_english")
Pagina: 1