HD performance :(

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• QuarK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-07 21:48
Hoe kan ik de performance van mijn HD (seagate medalist 13gig 5400rpm) opschroeven?

In Sandra heb ik een score van ongeveer 4550 (c partitie); veel te weinig dus.
DMA staat aan, schijf is niet erg gefragmenteerd...

Verwijderd

Stel in performace van Windows instellingen in als Network server, daar wordt hij iets sneller van, maar niet veel.
Verder weet ik het niet.

• Kenx
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Kenx

Uchuujinsan

Heb je wel de goede ultradma drivers van je mobo fabrikant?

Als het niet kan zoals het moet, dan moet het zoals het kan.

Verwijderd

Heb ik ook last van :( Score van 4000, op een maxtor 20,4 gieg :( weet niet wat ik eraan moet doen... :(

Verwijderd

probeer een ander programma. Volgens mij is sisoft niet echt betrouwbaar.

Ik heb overigens niet te klagen ik haal tussen de 19000 en de 22000 maar zoals je ziet schommelt dit nogal wat wel raar is aangezien ik elke 2 dagen defragmenteer (norton speedisk)

• Bomberman
  • Laatst online: 20-01 15:31
Sub, als je je diskcache niet vast hebt ingesteld is zo'n schommeling niet echt ongewoon (volgens mij). Ik haal trouwens maar 11000 ('98 maxtor 5400 13GB)... :(

PC Specs

• QuarK
  • Laatst online: 09-07 21:48
Waar stel je precies die diskcache in dan?
Nog nooit een optie gezien waarin het het aantal mb's kan instellen...

Verwijderd

hoi,

Als je Sisoft Sandra gebruikt moet je bij de drives benchmark de moduleoptie wijzigen en "use diskcache" uitzetten.

Groetjes

Verwijderd

Heeft 1 van jullie toevallig een MOBO met de KX133 chipset? Ik wel (KA7 MOBO) en ik had ook slechte HD performance, kwam door bagger VIA IDE drivers, gingen slecht samen met m'n Seagate 20,4 Gb Barracuda...
Driver niet installeren was voor mij de oplosssing...

• Neelix
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 24-03 11:03
Als je niet zeker bent van SiSoft, kan je het ook es proberen met HD Tach. Die geeft de score in MB/sec, daar heb je ook meer aan dan zo'n vaag getal van 4000 ofzo...

Don't worry, it's all just 1's and 0's.

Pagina: 1